abażurki

1. Data: 2003-01-16 21:09:23

Temat: Re: abażurki
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:5...@n...onet.pl...
> pergaminu.
> roztopionym
> na
> kolorkow...

> o, ten woskowany pergamin brzmi nieźle :) a kwiatki trzymają się po takim
> zabiegu?
> No i główne pytanie : wosk pszczeli czy "świecowy" czyli parafina wystarczy?
> Pozdrawiam, Kianit
>
> hm... dzisiaj rano Ci odpisalam, nie wiem czemu nic tu nie ma...
na wszelki wypadek powtorze: ja biore taki wosk jaki jest w domu :), czesto tez
stosuje roztopiona weze, pol na pol z parafina. Ale fajnie tez wychodza
pokapane np. kolorowymi swieczkami :)
pozdr
annaweronika

1. Data: 2003-01-17 15:52:37

Temat: Odp: abażurki
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny, widze, ze sie znacie i pomijajac Wasze pogaduszki bardziej
prywatne, a wracajac do glownego tematu, jakim jest papier czerpany musze
przyznac, ze czuje sie, jakbym czytala co drugiego posta - nie wszystko
rozumiem. Bo Wy na ten temat rozmawiacie jak Wtajemniczone - polslowkami.
Jakby bylo jasne jak sie taki papier robi (a problemem jest tylko jak
kwiatki zatopic), co to wlasciwie jest prasa (oprocz tego, ze prasuje :-) i
jak sie ja wykorzystuje w produkcji papieru czerpanego. Ja protestuje !:-)
Prosze oswiecic szarego robaczka i napisac jak zrobic arkusz papieru
czerpanego....

pozdroweczka
Ilonka

1. Data: 2003-01-17 15:57:14

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niech ktos mnie oswieci w sprawie wosku- gdzie i jaki mozna kupic i do
jakiego wykorzystania.
Np do swiecy, by w jakiejs formie zalac knocik albo do batiku, to jaki jest
najlepszy?

miodkiem.

Co to jest "weza" (albo "wenrza" :-)) ?

Czy jest ktos, kto krok po kroku poinstruuje jak zrobic batik - jak i ile
wosku sie nanosi, jak bardzo goracego, kiedy sie farbuje, gdy wosk
zakrzepnie na amen? Jak sie farbuje -= ja znam tylko farbowanie np spodni,
kiedy to w wielkim garze przez godzine sie gotuje toto. Ale jak ja bede
gotowac batik, to ten wosk sie roztopi i nici z rysunku :-(

A na koniec to jak sie wyskrobuje ten wosk, pazurkiem?

bardzo prosze Wiedzacych o odpowiedz - szukalam w polskiej sieci i nie
potrafilam znalezc niczego na temat produkcji batiku

Ilonka

ps: przepraszam, ze pierwsz wersja tego posta poszla do Ciebie,
AnnoWeroniko, na priva :-)

1. Data: 2003-01-17 16:34:49

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Nic nie szkodzi Ilonko!
Na priva masz instrukcje jak zrobic batiki! Powodzenia w probach. Acha! Jak
bedziesz farbowac (zwlaszcza na ciemne kolory) to lepiej w rekawiczkach. Potem
rak nie mozna domyc :)
annaweronika

1. Data: 2003-01-17 17:34:15

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Goha <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b078m5$o5g$...@n...onet.pl...
> . Teraz jednak bede musiala (i chciala) robic mase czerpana
> inaczej
>
> Wiem, ze ostatnio to bylo walkowane, ale gdzies mi sie zapodzialo
Czy
> mozesz napisac jak robisz papier czerpany?
> Bede bardzo wdzieczna
> Myszka

Nie zapodziało Ci się :) po prostu nie było, patent z chusteczkami KrysiaK.
Przytoczyła wątku o paper-mache. Ja po prostu znam to w wydaniu "szybki
papier ozdobny, z możliwością uformowania pod konkretny kształt" :)
Szkół czerpania papieru jest wiele, w zależności od techniki wychodzi różna
powierzchnia i faktura. Ponieważ korzystałam z kilku receptur, a dziś po
prostu ich nie pamiętam (poza najprostszą: malakser=>gazeta, woda, klej w
proszku, łyżka mąki ziemniaczanej :) ) , poszperam, wykopię stare notatki i
wrzucę na grupę :) ok?
pozdrawiam, Kianit

1. Data: 2003-01-17 17:34:15

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-17 17:41:14

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki stokrotne, wspanialy opis ludzki i zrozumialy :-)

pozdrowka
Ilona

1. Data: 2003-01-17 17:45:46

Od: "Ela" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-17 18:04:38

Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kianit / D.C. <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b09gl9$3dl$...@n...tpi.pl...

> [...]
> proszku, łyżka mąki ziemniaczanej :) ) , poszperam, wykopię stare notatki

Trzymam za slowo :-)

pozdrowka
Ilona

1. Data: 2003-01-17 19:05:33

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jak
> bedziesz farbowac (zwlaszcza na ciemne kolory) to lepiej w rekawiczkach.

Ech, może lepiej wrzuć te przepisy tutaj, bo znowu nas zrugają ;)
Ja ze swojej strony jutro poszukam przepisów na papier, fakt, też bym
krzyczała ;) gdyby ktoś tak "po łebkach" omawiał tak ciekawe tematy :)
Pozdrawiam, Kianit

Szydełko po niemiecku
(XXX) Nitki przy krzyzykowaniu
Kielce- zgloscie sie