adamantinoma czy mięsak ewinga

1. Data: 2008-06-11 20:56:48

Temat: adamantinoma czy mięsak ewinga
Od: ">>Galeon<<" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam nie znam się zupełnie na medycynie. Niebawem postaram się
porozmawiać z jakimś specjalistą, ale do tego czasu może ktoś się wypowie.

Czy można pomylić te 2 choroby z tytułu wiadomości? Są tak do siebie
podobne?

2 pytanie czy Prof Woźniak z Instytutu Matki i Dziecka w Wawie to
autorytet nie do podważenia? Na tyle, że inni lekarze boją się wejść mu
w drogę nawet jeśli mają inne zdanie niż on ?

2. Data: 2008-06-13 07:47:37

Temat: Re: adamantinoma czy mięsak ewinga
Od: " " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz, jak rozumiem, na myśli 'adamantinoma kości długich', guz najczęściej
rozwijający się w guzowatości piszczeli, a nie guz szczęki, określany czasem
też tą nazwą?

Jako 'pomyłkę' rozumiesz rozbieżność w interpretacji wyników badań
histopatologcznych?

W wypadku drobnej biopsji jeden z wariantów adamantinoma może wykazywać dość
powierzchowne podobieństwo do mięsaka Ewinga, ale ma zgoła inny immunofenotyp
(profil antygenów, do zbadania metodami immunohistochemicznymi).

3. Data: 2008-07-24 19:15:20

Od: m...@v...pl (Olejnik) szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie na pierwsze pytanie nie potrafię odpowiedziec ale na
drugie z całą pewnościa tak . Mam syna który tez jest chory na mięsaka
ewinga i jest leczony w IMiDZ na kasprzaka w warszawie. Syn mój juz dwa
lata jest po operacji biodra w celu usunięcia guza nazywanego mięsak
Ewinga. Operował go sam profesor Woźniak i ja mam do niego pełen szacunek
. Minęły juz dwa lata od operacji chłopiec chodzi juz bez kul ma co prawda
krótsza nogę o 6 cm gdyż kośc talerza miednicy została usunięta
całkowicie, i nie ma wstawionej protery gdyż dziecko jest jeszcze w
okresie silnego wzrostu , ma 9 lat.
Ale chyba nie to jest najważniejsze - ważne że żyje i jest zdrowy.
A decyzje jakie podejmuje profesor są zapewne słuszne i na pewno są
lekarze którzy z nim się nie zgadzają , lecz ja mu bardzo dziękuje i
polecam tego fantastycznego człowieka jako lekarza i znakomitego
specjalistę .

--
Wysłano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

Chrupnięcie w karku
nitrobolon
Plomba mi wypadla, naturalnego zeba mam juz bardzo malo
rak anaplastyczny
Podkrążone oczy.