alarm pędrakowy

1. Data: 2005-12-27 10:19:30

Temat: alarm pędrakowy
Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie uwierzycie w to co napiszę i ja sam nie wierzyłem jak kopałem. Sprawy
mają się mianowicie tak, że postanowiłem świąteczną sosnę czarną (obecnie
jako choinka) wkopać w ziemię. Chciałem ją wsadzić w miejsce derenia
białego, który w ciągu 2 lat urósł o 5 cm co mnie mocno rozczarowało.
Kopałem i za każdą niemal łopatą wydłubywałem pędraka. W dołku o głębokości
1m i średnicy 1 m było ich ok. 40! W tym ok 10 tzw. byków. Zastanawiam się
co zrobić (a raczej jak i czym polać trawnik i resztę roślinek, które
również nie rosną) na wiosnę.

--
Robert

2. Data: 2005-12-27 11:02:03

Temat: Re: alarm pędrakowy
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1m i średnicy 1 m było ich ok. 40! W tym ok 10 tzw. byków. Zastanawiam się
> co zrobić (a raczej jak i czym polać trawnik i resztę roślinek, które

O pędrakach i ich zwalczaniu
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1774
http://www.muratordom.pl/6787_1490.htm
Jak to nie pomoże, a pewnie nie pomoże, to zaproś kreta:), bo taka ilość
pędraków świadczy o jego braku w ogrodzie;)

Pozdrawiam ekologicznie,
Paweł Woynowski

3. Data: 2005-12-27 13:20:33

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dor4pu$sfc$1@atlantis.news.tpi.pl rr
<r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> tym ok 10 tzw. byków. Zastanawiam się co zrobić (a raczej jak i czym
> polać trawnik i resztę roślinek, które również nie rosną) na wiosnę.

Hejka. Na wiosnę, jak już się zrobi porządnie ciepło możesz wykopać
kolejne roślinki, wyzbierać i zniszczyć pędraki i przy okazji inną swołocz
drutowcową, wsypać około 1 dag granulek Basudinu 10 GR pod i wokół bryły
korzeniowej i zasadzić roślinę na poprzednie miejsce. Jak Ci się nie chce
kopać, to możesz podlewać rośliny Basudinem 25 EC (0,15%) pamiętając, że ten
preparat najskuteczniej działa w temperaturze powyżej 15°C.
Trawniki, truskawki, ziemię pod warzywnik itp. można opryskać Basudinem
lub Pyrinexem.
. Pozdrawiam benedyktyńsko Ja...cki

4. Data: 2005-12-27 13:25:35

Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> preparat najskuteczniej działa w temperaturze powyżej 15°C.
> Trawniki, truskawki, ziemię pod warzywnik itp. można opryskać

Dzięki za info.
Jeden z tych dwóch zajzajerów stoi od wiosny pod zlewem w kuchni tylko nie
dostałem pozwolenia na zastosowanie (trucizna, koty wytrujesz!!!...). Ale
jak przyniosłem wczoraj kilka żywych pędraków i jednego chrabąszcza (znaczy
tę dojrzała formę - chyba chciał przezimować skubaniec) pozwolenie
uzyskałem!

Robert

5. Data: 2005-12-27 22:44:18

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

rr wrote:

W dołku o głębokości 1m i średnicy 1 m było ich ok. 40!

w "dołku"???
będziesz tam wapno lasował?

moon

6. Data: 2005-12-29 09:24:07

Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> rr wrote:
>
> W dołku o głębokości 1m i średnicy 1 m było ich ok. 40!
>
> w "dołku"???
> będziesz tam wapno lasował?

To jest dołek na choinkę, która w tej chwili stoi w domu. Chcę ja bidulę
dopieścić i dlatego wykopałem taką dziurę. Wypełnię ją ziemią do iglaków i
mam nadzieję, że się przyjmie.

Robert

7. Data: 2005-12-29 15:46:35

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest dołek na choinkę, (...) Wypełnię ją ziemią do iglaków i
> mam nadzieję, że się przyjmie.

Ale chyba nie masz zamiaru już teraz jej sadzić ?! U Ciebie nie ma zimy
?!

Serdecznie Miłka

8. Data: 2005-12-30 09:52:57

Od: "rr" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Ale chyba nie masz zamiaru już teraz jej sadzić ?! U Ciebie nie ma
zimy
Owszem jest i dlatego chcę ją zasadzić. Podobno zrobi jej to lepiej niż
pobyt w domu.

Robert

9. Data: 2005-12-30 10:19:20

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rr" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Owszem jest i dlatego chcę ją zasadzić. Podobno zrobi jej to lepiej
niż
> pobyt w domu.

Pamiętaj tylko , by korzenie ściśle okryć sypką ziemią ,
--

pozdrawiam :-) piotr

żeby nie było grud (zamarzniętych) i jeżeli jest duży
mróz podlej zanim położysz ostatnią warstwę ziemi .
Aby bardzo mokra ziemia na wierzchu po zamarznięciu
nie utworzyła grubej czapy lodowej .

10. Data: 2005-12-30 12:29:01

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dp30gl$1ep$1@nemesis.news.tpi.pl rr
<r...@p...onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> Owszem jest i dlatego chcę ją zasadzić. Podobno zrobi jej to lepiej
> niż pobyt w domu.

Hejka. U nas zaczął padać deszcz, no i ziemia jeszcze nie zamarznięta.
Są więc odpowiednie warunki do sadzenia. :-)
Pozdrawiam odwilżowo Ja...cki

żywica na drzewkach
Budki dla ptaków
Grzybek na Wierzbie