"albocoś" ;-)))

1. Data: 2001-08-27 18:31:35

Temat: Re: "albocoś" ;-)))
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl-no_spam> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w
wiadomosci news:t4tjot0m60mnqe0vomjj1b5ec34518srta@4ax.com...
> Ty tej bulki masz nie pieprzyc (ani papryczyc), raczej ja
> zawaniliuj lub cynamonuj. i osyp cukrem-pudrem, lub narzuc
> konfitiury

Ostatnio zrobilam mojemu malzowinkowi takie tosty - trzy niepozorne tosciki
maczane jedynie w mleku (bardzo krotko), posypane cynamonem (w trakcie
smazenia), a na talerzy juz tylko zwyklym cukrem i do tego kakalko - takie
dosyc wczesne (godz. 9) sniadanko. I nie wolal jesc do poznego popoludnia
(16). A to rzadkie :)))

Pozdrawiam,

Marta MJ

PS: Moja mama robila takie cos z czerstwej chalki maczanej tez tylko w
mleku - takie porzadne zimowe sniadanka :)))

1. Data: 2001-08-27 20:58:36

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> napisał w wiadomości
> Ja to znam pod nazwą czesterki, ale z białego pieczywa i tez moczone w mleku
> i jajku. A na to plaster sera i buch na talerz jak sie stopi.

A ja robię coś takiego: z kwadratowej kromki chleba (może być tostowy, ale
ja wolę taki bardziej treściwy - np. tzw. z formy) wykrawam kieliszkiem
środek. Rzucam toto na rozgrzane na patelni masło (w ostateczności może
być i margaryna). Jak podrumienię z jednej strony, to przerzucam na drugą,
a środek wbijam jajko. Solę, pieprzę, papryczę...
Często chleb wokół jajka obkładam jeszcze kawałkami sera żółtego. Na chwilkę
przykrywam, żeby ser się lekko roztopił, a żółtko nie ścięło. No i można
wrzucić na talerz i pałaszować.

Przepis wyczytałem kiedyś w jakiejś książce typu "Trzeba umieć sobie radzić"
albo czymś podobnym, z tym że tam nie było nic o żółtym serze. :-)

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2001-08-31 11:15:08

Od: "Barbara Jarosik" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak tylko jak to poitewm podac prawdziwemu mezczyznie na kolacje? '-)

Z tekstem "Kochanie, w koncu zrobilam ten deser..."

Pozdrawiam - Basia (wciaz ucze meza cierpliwoci)

1. Data: 2001-08-31 11:20:23

Od: "Barbara Jarosik" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bylo tez cos podobnego w ksiazce dla dzieci (chyba "Kuchnia pelna cudow" czy
jakos tak...) i nazywalo sie to "ChrupPanie" - sam tost z serem lub
"ChrupPanki" - dodatkowo z jajkiem.
A chleb smazony po maczaniu w jajku z przyprawami (ew. z dodatkiem mleka)
dawno, dawno temu zostal okreslony w ktoryms z programow Manna i Materny
jako "chlebojaj smazony".
To jest swietny sposob na zuzycie czerstwego lub zbednego pieczywka. Nawet
teraz mam zamrozone dwie porcje "do wykorzystania w przyszlosci" w celach
chlebojajowych.
Pozdrawiam - Basia

1. Data: 2001-08-31 12:10:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a we Francji to go zwa pain perdu

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-08-31 12:52:32

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Jarosik <b...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9mnrtq$cbc$...@n...tpi.pl...
> Bylo tez cos podobnego w ksiazce dla dzieci (chyba "Kuchnia pelna cudow"
czy
> jakos tak...) i nazywalo sie to "ChrupPanie" - sam tost z serem lub
> "ChrupPanki" - dodatkowo z jajkiem.

Taaak, taaak, pamietam, miałam taką książkę!! Wielka, w czerwoną kratkę,
raczej chuda. Przepisy były śmiesznie podane, była też jakaś "zupa na
suficie".

Wkn
wspominająca dawne czasy

1. Data: 2001-08-31 12:52:59

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:g...@4...com..
.

> a we Francji to go zwa pain perdu

co? zgubiony chlebek?

Wkn

1. Data: 2001-08-31 13:18:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>czy

>co? zgubiony chlebek?
>
>Wkn

moze "stracony", ze niby z odzysku...sama nie wiem

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-08-31 16:10:51

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Jarosik" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> Bylo tez cos podobnego w ksiazce dla dzieci (chyba "Kuchnia pelna cudow" czy
> jakos tak...)

Może "Kuchnia pełna niespodzianek". Autorzy: Wassowski i Szczęśniak? ;-)

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

jak konserwować pomidory?
Ozorki w sosie chrzanowym
ceviche