alergia na wszystko

11. Data: 2003-12-16 15:36:25

Temat: Re: [OT] byłoRe: alergia na wszystko
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
news:brlbjr$e4n$1@inews.gazeta.pl...
>kukurydzianej.
>
> jak to widze to pokarm dla robotow Mikrobi II-generacji a nie dla
niemowlat
> no moze poza kaszka kukurydziana ktora tez jest paskudna i niewiele ma z
> kukurydza wspolnego.

W kwestii Bebilonu Pepti..... owszem jest to produkt który przechodz
znaczącą modyfikację i adaptację (w stosunku do mleka krowiego z którego
jest produkowany), ale wprzypadku dziecka uczulonego na białka mleka
krowiego na prawde nie ma innej alternatywy (no, chyba,że mleka sojowe,
które równie cząsto uczulają). A 20 - miesięczne dziecko mleka potrzebuje.
Takie produkty jak ten umożliwiają dziecku prawidłowy rozwój, bez narażania
go na skutki, które mogłyby wyniknąć z podawania mu np. mleka krowiego.
Sinlac to to specjalny bezglutenowy produkt zbożowy nie zawierający białka
mleka krowiego i białka sojowego, który można podawać od 5. miesiąca życia
jako pełnoowartościowy składnik diety (mączka chleba świętojańskiego). Też
nic specjanie wymyślnego......
A kaszka kukurydziana ma wiele wspólnego z kukurydzą..... W razie
wątpliwości zapraszam na degustację ;P
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

12. Data: 2003-12-16 16:21:26

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Też
> nic specjanie wymyślnego......
> A kaszka kukurydziana ma wiele wspólnego z kukurydzą..... W razie

No proszę jak ślicznie napisane ;-).

Bebilon Pepti 2 zawiera hydrolizat serwatki o znacznym stopniu hydrolizy. To
bardzo ogólne stwierdzenie - nie ma w nim szczegółów na temat ilości
występowania białek mleka krowiego. Nie chcę nic sugerować, ale ja w takiej
sytuacji, zrobiłbym dwutygodniową przerwę w podawaniu dziecku wszelkich
produktów mogących zawierać, nawet śladowe ilości białka krowiego.

Nie mam pojęcia czy w przypadku silnego uczulenia na mleko krowie, skórny
test prowokacyjny mógłby coś wnieść do sprawy? Mam na myśli okład z mleka na
skórę dziecka. Nigdzie o tym nie czytałem - tak po prostu sobie improwizuję
;-).

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

13. Data: 2003-12-16 18:52:56

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:brnbef$oib$1@news.onet.pl...

> No proszę jak ślicznie napisane ;-).

Starałam się ;P.

> Bebilon Pepti 2 zawiera hydrolizat serwatki o znacznym stopniu hydrolizy.
> bardzo ogólne stwierdzenie - nie ma w nim szczegółów na temat ilości
> występowania białek mleka krowiego.

W tym preparacie nie ma ogóle pełnego białka mleka krowiego, jest tylko jego
hydrolizat.

>Nie chcę nic sugerować, ale ja w takiej
> sytuacji, zrobiłbym dwutygodniową przerwę w podawaniu dziecku wszelkich
> produktów mogących zawierać, nawet śladowe ilości białka krowiego.

Tylko nie za bardzo wiem, czym chciałbyś zastąpić mleko w diecie 20 -
miesięcznego dziecka. (a co z jeszcze mniejszymi dziećmi - a nich absolutnie
to nie wchodzi w grę :(( ).

A jeżeli już eliminacja, to co naj mniej na 3 tyg (nie, żebym się czepiała
;))).

--
Jola
Nakarm głodne dziecko

14. Data: 2003-12-16 20:12:02

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "C.Jola" napisał:
>
> W tym preparacie nie ma ogóle pełnego białka mleka krowiego, jest tylko
jego
> hydrolizat.

Dalej nie jestem tego pewien. Na stronie wyraźnie napisali " Bebilon Pepti 2
zawiera hydrolizat serwatki o znacznym stopniu hydrolizy". Myślę, że jakieś
śladowe ilości białek się w nim znajdują. To zaś dla bardzo wrażliwej osoby
może mieć znaczenie.

Jest jeszcze inny problem, nad którym warto by się chociaż zastanowić.
Wydaje mi się, że czasami nietolerancja laktozy może prowadzić do
uszkodzenia kosmyków jelitowych, przez co zmniejsza się szczelność jelit, a
to z kolei może prowadzić do wrażliwości alergicznej na inne produkty. Tak
czy inaczej, ja w takiej sytuacji odstawiłbym mleko na jakiś czas.

> Tylko nie za bardzo wiem, czym chciałbyś zastąpić mleko w diecie 20 -
> miesięcznego dziecka. (a co z jeszcze mniejszymi dziećmi - a nich
absolutnie
> to nie wchodzi w grę :(( ).

Tutaj chodzi o dziecko 20 miesięczne i osobiście nie widzę wielkiego
problemu. Znacznie większym są chyba dolegliwości i cierpienia dziecka.

> A jeżeli już eliminacja, to co naj mniej na 3 tyg (nie, żebym się czepiała
> ;))).

Wcale tak tego nie traktuję. Po prostu chciałem być delikatny ;-). Sam, tak
z ciekawości, nie jadłem żadnych produktów zawierających mleko, przez ponad
jeden miesiąc ;-).

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

15. Data: 2003-12-16 20:29:27

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:brnov2$rk0$1@news.onet.pl...
> [...]
jakieś
> śladowe ilości białek się w nim znajdują.

Nie znajdują sie;))

>To zaś dla bardzo wrażliwej osoby
> może mieć znaczenie.

Dla dzieci, dla których stopień hydrolizy Bebilonu pepti jest
niewystarczający wymyślono Bebilon amino.
(śmierdzi jak skunks, ale rzeczywiście nie wywołuje uczuleń)

> [...]
> uszkodzenia kosmyków jelitowych, przez co zmniejsza się szczelność jelit,
> to z kolei może prowadzić do wrażliwości alergicznej na inne produkty.

Najprawdziwsza...... (poza tymi kosm(Y)kami jelitowymi, hihi)

> Sam, tak
> z ciekawości, nie jadłem żadnych produktów zawierających mleko, przez
ponad
> jeden miesiąc ;-).

To niejedna mama karmiąca piersią wytrzymała dużo dłużej :))) (na szczęście
mój młody przestał reagować na mleko krowie w mojej diecie po 3 miesiącach).
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

16. Data: 2003-12-24 23:22:49

Temat: Re: alergia na wszystko
Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czy w tym wieku robi sie juz testy alergiczne.. ale to chyba
najprostszy sposob by odkryc alergen.. to moze byc przeciec nawet
jakas przyprawa.. cokolowiek heh.. choc najczesciej w tym wieku zdarza
sie skaza bialkowa..

do specjalisty i cos poradzi..

CanoE

17. Data: 2003-12-27 12:35:43

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla niemowląt zdrowych z rodzin atopowych (ze skłonnością dziedziczną do
alergii) najlepsze jest tzw. mleko hipoantygenowe (H.A.). Zawiera ono
częściowo hydrolizowane białka mleka krowiego, tzn. jego właściwości
alergizujące są znacznie obniżone (np. Nan H.A., Enfamil H.A.). Jeśli u
niemowlęcia karmionego wyłącznie takim preparatem dojdzie jednak do
wystąpienia objawów alergii, wówczas należy zastosować hydrolizaty wysokiego
stopnia. Są to mlekozastępcze preparaty lecznicze, w których alergizujące
właściwości białek mleka krowiego zostały całkowicie usunięte w wyniku
specjalnych procesów technologicznych. Takie preparaty to: Alfare,
Nutramigen, Bebilon Pepti, Pregestimil, Bebilon Pepti MCT.

Wskazaniem do stosowania Bebilonu Pepti (zawiera laktozę) jest alergia na
białka mleka krowiego lub nietolerancja laktozy o lżejszym przebiegu ("dieta
niskolaktozowa"). Niemowlętom z ciężką alergią pokarmową (enteropatia -
uszkodzenie śluzówki jelit), alergią wielonarządową oraz alergią na wiele
składników pokarmowych, przebiegającą z objawami niedożywienia, oporną na
leczenie hydrolizatami wysokiego stopnia podaje się natomiast Bebilon
Amino - oparty na wolnych aminokwasach.

Wszystkie "hydrolizaty" mają dość nieprzyjemny smak i zapach, ale dla
niemowlęcia nie ma to na ogół większego znaczenia. Najważniejsze, że są one
jedynym skutecznym lekiem.

Źródło: http://www.resmedica.pl/zdart10998.html

Preparaty stosowane w diecie eliminacyjnej można podzielić ze względu na ich
skład na trzy zasadnicze grupy:

1. Hydrolizaty kazeiny i białek serwatkowych

Całkowicie lub prawie całkowicie pozbawione właściwości alergizujących. W
preparatach tych szereg procesów technologicznych i enzymatycznych, jakim
zostało poddane mleko krowie, doprowadziło do prawie 1.000.000-krotnego
zmniejszenia właściwości antygenowych jego białek. Hydrolizaty kazeiny to
postaci niskocząsteczkowe (70% cząsteczek o wielkości poniżej 500 daltonów i
1%> 1500 daltonów), wzbogacone o L-cystynę, L-tyrozynę i L-tryptofan.
Pozbawione są laktozy, sacharozy, galaktozy i glutenu, a węglowodany
pochodzą ze skrobi kukurydzianej. Preparaty z tej grupy powinny być zawsze
stosowane jako pierwszy etap diety eliminacyjnej. Hydrolizaty białek
serwatkowych są również preparatami bezlaktozowymi, zawierają 20% cząsteczek
>1500 daltonów i z tego względu ich immunogenność jest większa niż
hydrolizatów kazeiny, co zdecydowało, że nie są stosowane w pierwszym etapie
postępowania dietetycznego.

2. Preparaty, w których białka mleka zostały zastąpione białkami roślinnymi
lub innymi białkami zwierzęcymi

Większość preparatów z tej grupy została przygotowana, opierając się na
białku soi uzupełnionym tauryną, metioniną i karnityną. Pozbawione są
laktozy, sacharozy, galaktozy i glutenu, które zastąpiono polimerazami
glukozy o niskiej osmolarności. Mogą być stosowane jako zastępcze nawet
przez kilkanaście miesięcy. W pewnej liczbie przypadków może pojawiać się
jednak alergia krzyżowa związana z uczuleniem na białko soi. Żywienia tymi
preparatami nie należy rozpoczynać przed ukończeniem 3. miesiąca życia.

3. Mleko innych ssaków

Zastosowanie znalazło przede wszystkim mleko kozie i owcze. Karmienie nimi
można rozpoczynać wyłącznie u dzieci w drugim półroczu życia. Korzystne
efekty obserwuje się u dzieci z jednonarządową postacią CMPA/CMPI. W okresie
prowadzonej diety niezbędne jest jej uzupełnienie o kwas foliowy, vit. B6,
B12, C i D. Podobieństwo strukturalne b-laktoglobuliny mleka krowiego i
koziego jest przyczyną zaostrzenia objawów chorobowych po rozpoczęciu diety
u części dzieci. Dotyczy to zwłaszcza obciążonych atopią.

Źródło: ?
[Przepraszam autorów i wydawcę za nie podanie źródła. Po prostu nie pamiętam
;-).]

strona Valplastu w Polsce
ja znowu o oczach
Grypa - kilka pytan