ja znowu o oczach

1. Data: 2003-12-15 13:12:38

Temat: ja znowu o oczach
Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Chyba jestem już nudna, ale wydaje mi się że niedługo oślepnę jak tak dalej
pójdzie. Wszystko ostatnio mi się psuje w oczach i szczerze mówiąc
codziennie kończę płaczem...
Nosiłam 9 lat soczewki na krótkowzroczność stale się pogłębiającą. Dziś mam
24 lata i wciąż wzrok się pogarsza. Wiem że sama sobie dowaliłam bo ostatnie
sześć lat byłam anorektyczką - przytyłam już w tym roku 13 kg i biorę
hormony ale wzroku to już nie odzyskam.
Od kilku miesięcy mam problemy ze spojówkami, lekkim ropieniem, suchością
oczu (może być połączone z zatokami). Zamówiłam szysbko okulary na receptę
wystawioną w lipcu: OL: -7,5 OP -6,25. Zapłaciłam 1200 PLN i okazuje się że
słabo w nich widzę. Schrzanili w Vision Express bo dobrali mi oprawki ponoć
za szerokie (tak mówi mój obecny okulista - że nie mam oka w centrum) ale
wada chyba też jest większa. Ostatnio jak miałam soczewki na oczach (tydzień
temu : _6,5 i -5,5) to widziałam wydaje mi się że ostro.
Dziś znów byłam na badaniach bo od tygodnia mam zakaz soczewkowy i mam
wlewać do oka AQuify i według Pani doktor mam wadę -8,0 i -7,5 i jeszcze
astygmatyzm!!! ale jak mi dziś zakładał cylindry to widziałam źle więc mam
przyjść jeszcze raz w piątek.
Czy to mozliwe że mi wcześniej nie wykryli astygmatyzmu przy badaniach do
soczewek i okularów. Czy on się mógł sam nagle zrobić? Dlaczeg? Czy się
będzie powiększać?
Błagam niech mi ktoś coś wyjaśni...
agatka

2. Data: 2003-12-15 13:43:54

Temat: Re: ja znowu o oczach
Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mam
> 24 lata i wciąż wzrok się pogarsza. Wiem że sama sobie dowaliłam bo

poczytaj

www.myopia.org

zapewne klasyczny przypadek bledow lekarskich czyli spirala
krotkowzrocznosci.
Naucz sie funkcjonowac bez okularow, na poczatku czytaj przed nosem i
stopniowo wydluzaj tekst. Jak bedzie ostry na dlugosc ramienia zaloz okulary
+1 i wydluzaj i jak dojdziesz do +2 z ostrym tekstem na dlugosc ramienia
bedziesz widziec dobrze bez okularow.

3. Data: 2003-12-15 15:15:52

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brkdp5$a4m$...@i...gazeta.pl,
Mosley Hicks <m...@g...NOSPAM.pl>:

> [...]
> okulary +1 i wydluzaj i jak dojdziesz do +2 z ostrym tekstem na
> dlugosc ramienia bedziesz widziec dobrze bez okularow.

Sorry, ale bzdury piszesz.

--
Robert

4. Data: 2003-12-15 18:05:17

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
> [...]
okulary
> +1 i wydluzaj i jak dojdziesz do +2 z ostrym tekstem na dlugosc ramienia

Czy moglbys sie laskawie zamknac? Wszystkie Twoje posty to totalny stek
bzdur.

Anka

5. Data: 2003-12-15 19:44:34

Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
ostatnie
> sześć lat byłam anorektyczką - przytyłam już w tym roku 13 kg i biorę

ja noszę od 5 lat. I tez mam za sobą podobne problemy z odżywianiem z
tym że najpierw a później b. mam 27 lat i wzrok stale sie pogarsza od 97
roku poleciał mi o - 2 dioptrie.

> Od kilku miesięcy mam problemy ze spojówkami, lekkim ropieniem,
suchością
> oczu (może być połączone z zatokami).

Miewam takie okresy kiedy tak mi się dzieje, ale u mnie bez zatok. mam
wtedy zakaz soczewkowy, dostaję krople ze sterydami (nie pamietam nazwy)
i jakies maści do oczu(pewnie antybiotyki)

> [...]
> Dziś znów byłam na badaniach bo od tygodnia mam zakaz soczewkowy i mam
> wlewać do oka AQuify i według Pani doktor mam wadę -8,0 i -7,5 i

mam taką wadę -8 i -7,5 z astygamtyzmem ponoć 0,5 i noszę soczewki na
oba oczka - 7,5

ale jak mi dziś zakładał cylindry to widziałam źle więc mam
> przyjść jeszcze raz w piątek.

Ja w cylindrze tez źle widzę. Też starciłamkupe kasy na okulary i nie
moge w nich chodzić. Kiedy np schodzę po schodach to nie wiem gdzie jest
stopień bo wydaje mi się że z metr od stopy :-( Poza tym ściany nie są
proste tylko jakbym w tunelu szła.

> Czy to mozliwe że mi wcześniej nie wykryli astygmatyzmu przy badaniach
do
> soczewek i okularów.

Ja ponoć mam 0,5 astygmatyzm w jednym oku i jedni okuliści twierdzą że
mam inni nic nie widzą, więc sama nie wiem jak to już jest - czy to
jest tak trudne do wykrycia ?!

Czy on się mógł sam nagle zrobić? Dlaczeg? Czy się
> będzie powiększać?
> Błagam niech mi ktoś coś wyjaśni...

Dołączam sie do postu z prośbą o wyjaśnienie

--
Pozdrufy
Didlo

6. Data: 2003-12-15 19:57:54

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brl2v0$ipe$...@k...task.gda.pl,
Didlo d...@n...gazeta.pl:

> [...]
> jest tak trudne do wykrycia ?!
>
> Czy on się mógł sam nagle zrobić? Dlaczeg? Czy się
>

> Dołączam sie do postu z prośbą o wyjaśnienie

Krotkowzrocznosci tego rzedu zwykle towarzyszy niewielki astygmatyzm - jest
to, mozna powiedziec, drobna "nieregularnosc" wady. Jesli chodzi o kwestie
jest-czy-nie-jest, to najprawdopodobniej wynika to z dokladnosci pomiarow
parametrow refrakcyjnych.

Co do konkretnego przypadku, a szczegolnie opisanych dolegliwosci, moze sie
wypowiedziec tylko okulista, ktory zbadal.

--
Robert

7. Data: 2003-12-15 21:02:44

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anka Łazowska" napisał:
>
> Czy moglbys sie laskawie zamknac? Wszystkie Twoje posty to totalny stek
> bzdur.

Grzeczność (tolerancja) nic nie kosztuje.

Pozdrawiam, andrzej

8. Data: 2003-12-15 21:17:56

Od: "Anka Łazowska" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grzeczność (tolerancja) nic nie kosztuje.
>
> Pozdrawiam, andrzej

Tolerancja w stosunku do kogo? Kogos kto swoja niewiedza wprowadza w blad
pytajacych i to nie po raz pierwszy? Kogos, kto obraza uczucia innych nie
umiejac powiedziec slowa przepraszam?

Pozdrawiam,
Anka

9. Data: 2003-12-15 21:50:41

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Anka Łazowska" napisał:
>
> Tolerancja w stosunku do kogo? Kogos kto swoja niewiedza wprowadza w blad
> pytajacych i to nie po raz pierwszy?

Na tym między innymi polega tolerancja ;-). Gdy nie zgadzamy się z czyimś
poglądem, to wypada, chociaż w skrócie przedstawić swoją opinię. Jeśli zaś
chcemy ograniczyć się wyłącznie do krytyki, to czyńmy to w sposób
kulturalny. Grzeczność naprawdę nic nie kosztuje ;-).

> Kogos, kto obraza uczucia innych nie
> umiejac powiedziec slowa przepraszam?

Nie zauważyłem nic takiego w tym wątku.

Pozdrawiam, andrzej

10. Data: 2003-12-15 22:27:32

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy moglbys sie laskawie zamknac? Wszystkie Twoje posty to totalny stek

prawda kole w oczy najmocniej a tu zadzialal twoj swiatopoglad
i ja to rozumiem i szanuje. Naczytalas sie wypocin 'autorytetow' i uznalas
je za jedynie sluszne odrzucajac inne punkty widzenia.
BTW gdybym nosil okulary takie jakie mi w dziecinstwie proponowano -1D bo
nie czytalem wyraznie ostatnich 2 rzadkow teraz nie mialbym po prawie 25
latach od tamtego badania +0.25D w obu oczach co potwierdzam i spokojnie te
2 ostatnie rzadki widze wyraznie.

Grypa - kilka pytan
zapalenie zatok - zarazliwe?
Słownik Łaciński