Grypa - kilka pytan

1. Data: 2003-12-15 12:49:29

Temat: Grypa - kilka pytan
Od: b...@f...hoga.WYTNIJTO.pl (Pawel Baranowski) szukaj wiadomości tego autora

Witam
Z tego co sie domyslam zlapalem grype (temp. 39 C, bóle miesni, bol
glowy, brak kaszlu). Pomozcie, bo wizyta u lekarza chyba tylko pogorszy
sprawe - jest dosc odlegly ode mnie, do tego czekanie w poczekalni ...
Tym bardziej, ze rownie dobrze moglby mnie zdiagnozowac na podstawie
tego co teraz pisze (zawsze przeprowadza wywiad plus badanie gardla, ale
mnie akurat ono nie boli). I pewnie jeszcze dostalbym antybiotyk, ktory
na wirusy (podobno) nie dziala. W kazdym razie siedze w domu (glownie
leze w lozku i spie) od soboty rano, poza objawami jakie opisalem wyzej
mam jeszcze ból w okoliach nerek. Wczoraj wieczorem matka dala mi
2x500mg polopiryny i goraczka przeszla. Ponadto zazywam Oscillocociunum
(lek homeopatyczny), mleko z czosnkiem i rutinoscorbin. Moje pytania:

Czy grype moge wylezec po prostu?
Czy to co zazywam wystarczy czy tez musze isc do lekarza po cos?
Dlaczego mam ten ból w okolicach nerek? To zwiazane z grypa czy
niezalezna sprawa?
Kiedy poznam ze juz moge isc na zajecia?

Adres antyspamowy - przed odpowiedzia skasuj slowo "WYTNIJTO"

Czlowiek jest tyle wart, ile sa warte sprawy, którymi sie zajmuje.
/Marek Aureliusz/

2. Data: 2003-12-15 21:43:10

Temat: Re: Grypa - kilka pytan
Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy grype moge wylezec po prostu?
należy pozostać w domu. na pewno nie można (nie powinno się) grypy
"przechodzić".
> Czy to co zazywam wystarczy czy tez musze isc do lekarza po cos?
przy grypie bez powikłań powinno wystarczyć leżenie+ łagodzenie objawów
(zbijanie gorączki, jeśli jest pow.38stopni, łagodzenie bólu głowy itp),
wiec teoretycznie polopoiryna i środki, które stosujesz są całkiem na
miejscu
> Dlaczego mam ten ból w okolicach nerek? To zwiazane z grypa czy
> niezalezna sprawa?
te nerki należałoby skonsultowac z lekarzem.
> Kiedy poznam ze juz moge isc na zajecia?
zwykle należy pozostać w domu przynajmniej 7 dni. po tym czasie, jeśli
objawy ustąpią, a samopoczucie też będzie OK, to znaczy, ze można pomyśleć o
wychodzeniu

3. Data: 2003-12-15 22:18:09

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> przy grypie bez powikłań powinno wystarczyć leżenie+ łagodzenie objawów

Własnie trwa rozpoczał się trzeci tydzień mojego zwolnienia z powodu grypy.
Nie radzę lekcewazyć objawów, szczególnie, jeśli łatwo łapiesz zapalenie
oskrzeli. W moim przypadku ewidentnie zawaliła sprawe lekarka - przy
39stopniowej goraczce (u mnie) rozłozyła bezradnie ręce i stwierdziła, że
nie wie, co mi jest. Na szczęście zażądałam zwolnienia.
Niestety czułam się na tyle źle, że w końcu zamówiłam wizytę domowa - co i
tobie radzę. Kazda przychodnia oferuje taka bezpłatna usługe.
Inna pani doktor, która pojawiła się u mnie, ochrzaniła mnie najpierw, że
nie mogła trafić, potem, że mam bałagan, ale w koncu wypisała antybiotyk na
zawalone juz porządnie oskrzela. I teraz spożywam pół apteki trzy razy
dziennie. Dopiero od dwóch dni nie mam goraczki.
Nie polecam nikomu przychodni "Zawidawie" na Psim Polu we Wrocku. Jesli
tylko upatrzona przychodnia podpisze kontrakt, przepisuję się.

pozdr

cherokee

zapalenie zatok - zarazliwe?
Słownik Łaciński