alergia wziewna-jak kontrolowac?

1. Data: 2005-07-29 16:00:41

Temat: alergia wziewna-jak kontrolowac?
Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy jak wiele lat temu na podstawie testow skornych zostala stwierdzona
alergia, to powinno to byc co jakis czas powtarzane? teraz maz ma brak tylko
w razie ataku telfast, czyli doraznie. z testow uczulenie mu wyszlo na
niemal wszystko (Od plesni, przez pylki, po zwierzaki i kurz), jedyna
reakcja alergiczna jest niepohamowane kichanie.

2. Data: 2005-07-29 16:46:13

Temat: Re: alergia wziewna-jak kontrolowac?
Od: "telka" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ruua" <t...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na niemal wszystko (Od plesni, przez pylki, po zwierzaki i kurz), jedyna
> reakcja alergiczna jest niepohamowane kichanie.
Mój mąż ma tak samo. Nie ma chyba innego leczenia. Od czasu do czasu
można zrobić spirometrię.

3. Data: 2005-07-30 15:29:15

Od: KM <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ruua napisał(a):
> [...]
> niemal wszystko (Od plesni, przez pylki, po zwierzaki i kurz), jedyna
> reakcja alergiczna jest niepohamowane kichanie.

Na podstawie testów skórnych nie stwierdza się alergii, a jedynie
określa na jakiego typu alergen istnieje nadwrażliwość skórna.
Nie leczy się wyników badań, leczy się choroby ewentualnie ich objawy.

Czyli kolejność myślenia powinna być taka:

1) objawy: kichanie (w jakich okolicznościach, nasilenie, w jakiej porze
roku itd.)
2) postawienie diagnozy wstępnej (tu prawdopodobnie: alergiczny nieżyt
błony śluzowej nosa (sezonowy?))
3) potwierdzenie rozpoznania badaniami dodatkowymi (m.in. testy skórne,
oznaczenie poziomu przeciwciał IgE)
4) ustalenie alergenu który jest przyczyną objawów i w efekcie:
5) zalecenie unikania alergenu i leczenie farmakologiczne (zależne od
nasilenia objawów, sezonowości ich występowania)

4. Data: 2005-07-30 19:14:29

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> 1) objawy: kichanie (w jakich okolicznościach, nasilenie, w jakiej porze
> roku itd.)

kicha codziennie, bo np. uczulony jest na kurz. telsast calkowicie likwiduje
kichanie, ale nie ma potrzeby brac jej codziennie. slyszalam, ze zle leczona
alergia prowadzi do astmy i bardzo chcialabym mojemu mezowi tego
oszczedzic:(

gazy
Jakie objawy
uraz stopy, jak się do końca wyyleczyć?