Strona główna Grupy pl.sci.psychologia algorytm walki - zagadka

Grupy

Szukaj w grupach

 

algorytm walki - zagadka

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 22


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2009-04-16 19:56:41

Temat: algorytm walki - zagadka
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

W pewnej grze, istnieje 7 jednostek bojowych, które mogą ze sobą
walczyć. Każda jednostka jest określona dwoma parametrami - siłą i obroną.

Parametry jednostek są znane. Znane są rezultaty starcia jednostek. Nie
wiadomo natomiast jaki jest generalnie algorytm walki.

Poniżej przedstawiam parametry jednostek oraz wyniki starć:

atak obrona
A 10 15
B 20 30
C 60 10
D 11 1
E 130 100
F 150 200
G 45 50

Wyniki starć 100 jednostek takiego samego rodzaju. Starcia pojedyńcze -
każdy rodzaj jednostki walczy tylko z jednostkami swojego rodzaju


ATakuje / BRoni/ Wygrywający /Liczba ocalałych jednostek
100A / 100A / BR / 37
100B / 100B / BR / 37
100C / 100C / remis / wszyscy giną
100D / 100D / remis / wszyscy giną
100E / 100E / AT / 12
100F / 100F / BR / 33
100G / 100G / remis / zostaje po 1 BT i AT


Wynik starcia 100 jednostek każdego rodzaju razem - w sumie w bitwie
bierze udział 1400 jednostek, po 700 dla każdego gracza.

Wygrał Broniący.
zostało 8 jednostek typu F, reszta została zniszczona.

Czy na podstawie tych danych można powiedzieć jaki jest algorytm
rządzący walką?

Mogę również posłużyć innymi zestawieniami - jeśli dostanę konkretne
pytanie o liczbę jednostek jakiegoś rodzaju walczącą z innymi
jednostkami - powiem, jaki jest wynik takiego starcia. Np 50 jednostek
typu A przeciwko 30 jednostkom C, 20 B i 4 C.

da się?

redart? :)

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://www.lastfm.pl/music/Tu+i+Teraz/16+Minut
http://www.youtube.com/user/zespoltuiteraz

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2009-04-16 21:01:15

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "pietia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W pewnej grze, istnieje 7 jednostek bojowych, które mogą ze sobą
> walczyć. Każda jednostka jest określona dwoma parametrami - siłą i obroną.
>
> Parametry jednostek są znane. Znane są rezultaty starcia jednostek. Nie
> wiadomo natomiast jaki jest generalnie algorytm walki.
>
> Poniżej przedstawiam parametry jednostek oraz wyniki starć:
>                                
>                atak    obrona
> A               10      15
> B               20      30
> C               60      10
> D               11      1
> E               130     100
> F               150     200
> G               45      50
>
> Wyniki starć 100 jednostek takiego samego rodzaju. Starcia pojedyńcze -
> każdy rodzaj jednostki walczy tylko z jednostkami swojego rodzaju
>
>
> ATakuje / BRoni/ Wygrywający /Liczba ocalałych jednostek
> 100A / 100A / BR / 37
> 100B / 100B / BR / 37
> 100C / 100C / remis / wszyscy giną
> 100D / 100D / remis / wszyscy giną
> 100E / 100E / AT / 12
> 100F / 100F / BR / 33
> 100G / 100G / remis / zostaje po 1 BT i AT
>
>
> Wynik starcia 100 jednostek każdego rodzaju razem - w sumie w bitwie
> bierze udział 1400 jednostek, po 700 dla każdego gracza.
>
> Wygrał Broniący.
> zostało 8 jednostek typu F, reszta została zniszczona.
>
> Czy na podstawie tych danych można powiedzieć jaki jest algorytm
> rządzący walką?
>
> Mogę również posłużyć innymi zestawieniami - jeśli dostanę konkretne
> pytanie o liczbę jednostek jakiegoś rodzaju walczącą z innymi
> jednostkami - powiem, jaki jest wynik takiego starcia. Np 50 jednostek
> typu A przeciwko 30 jednostkom C, 20 B i 4 C.
>
> da się?
>
> redart? :)
>
> --
> Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
> http://www.lastfm.pl/music/Tu+i+Teraz/16+Minut
> http://www.youtube.com/user/zespoltuiteraz

NTG


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2009-04-16 22:31:26

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "JanB" <...@...B> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
news:gs82k7$jsv$2@news.onet.pl...
>W pewnej grze, istnieje 7 jednostek bojowych, które mogą ze sobą walczyć.
>Każda jednostka jest określona dwoma parametrami - siłą i obroną.
>
> Parametry jednostek są znane. Znane są rezultaty starcia jednostek. Nie
> wiadomo natomiast jaki jest generalnie algorytm walki.
>
> Poniżej przedstawiam parametry jednostek oraz wyniki starć:
>
> atak obrona
> A 10 15
> B 20 30
> C 60 10
> D 11 1
> E 130 100
> F 150 200
> G 45 50
>
> Wyniki starć 100 jednostek takiego samego rodzaju. Starcia pojedyńcze -
> każdy rodzaj jednostki walczy tylko z jednostkami swojego rodzaju
>
>
> ATakuje / BRoni/ Wygrywający /Liczba ocalałych jednostek
> 100A / 100A / BR / 37
> 100B / 100B / BR / 37
> 100C / 100C / remis / wszyscy giną
> 100D / 100D / remis / wszyscy giną
> 100E / 100E / AT / 12
> 100F / 100F / BR / 33
> 100G / 100G / remis / zostaje po 1 BT i AT
>
>
> Wynik starcia 100 jednostek każdego rodzaju razem - w sumie w bitwie
> bierze udział 1400 jednostek, po 700 dla każdego gracza.
>
> Wygrał Broniący.
> zostało 8 jednostek typu F, reszta została zniszczona.
>
> Czy na podstawie tych danych można powiedzieć jaki jest algorytm rządzący
> walką?
>
> Mogę również posłużyć innymi zestawieniami - jeśli dostanę konkretne
> pytanie o liczbę jednostek jakiegoś rodzaju walczącą z innymi
> jednostkami - powiem, jaki jest wynik takiego starcia. Np 50 jednostek
> typu A przeciwko 30 jednostkom C, 20 B i 4 C.
>
> da się?

Potencjalnych algorytmów rządzących walką jest continuum, natomiast nawet
jakbyś wypisywał zestawienia nieskończenie szybko to uda Ci się ich wypisać
najwyżej coś koło alef zero, więc co by się nie działo nie możesz uzyskać
pewności że odgadłeś właściwy algorytm.
Generalnie, jeżlei przetestujesz dany algorytm dla n zestawień to nie jest
wykluczone, że oryginalny algorytm ma napisane 'w n+1 ustawieniu wg listy
trena wyrzuć coś dziwnego', a więc 100% pewnosć jest niemożliwa.
Tymniemniej, przy rozsądnym założeniu ze algorytm jest relatywnie prosty,
przy odpowiedniej próbie zestawień można uzyskać coś sensownego.
Jeżeli komuś się chce, mi oczywiście nie.

Jeżeli to jakaś gierka na necie, travian czy coś podobnego, to prawie zawsze
można znaleźć jakieś info.

Poza tym: obrzydliwe ntg.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2009-04-17 06:49:02

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
news:gs82k7$jsv$2@news.onet.pl...

Znaczy sie chcesz sobie rozkminić symulator ? :)))
W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś dokładne
jak to działa (zresztą nie tylko ja).
Ale po Twoich liczbach chyba się nie przejdę ;))) Głowa rozboli jeszcze ;)))
Wyciągasz je z symulatora, czy nie macie tam czegoś takiego i to są wyniki
rzeczywistej walki ?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2009-04-17 08:02:27

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart pisze:
>
> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
> news:gs82k7$jsv$2@news.onet.pl...
>
> Znaczy sie chcesz sobie rozkminić symulator ? :)))
> W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś
> dokładne
> jak to działa (zresztą nie tylko ja).
> Ale po Twoich liczbach chyba się nie przejdę ;))) Głowa rozboli jeszcze
> ;)))
> Wyciągasz je z symulatora, czy nie macie tam czegoś takiego i to są wyniki
> rzeczywistej walki ?

symulator jest a i owszem.
ale wiesz - fajnie mniej więcej wiedzieć, jaki skład wybrać na oko, żeby
potem testować w symulatorze. czyli - co z czym się je ogólnie, a detale
sprawdzać.
a tu bryndza, ani nie wiadomo jak te jednostki się zachowują, do kogo
strzeelają, czy losowo, czy czy ktoś tam pierwszy strzela, czy walka
jest turowa, w ogóle faq nie ma do tej gry i jest ona popieprzona jak
paczka gwoździ. i jakoś może dlatego mis się spodobała :)

ech, a mówią, że niemcy to tacy zorganizowani :)

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://www.lastfm.pl/music/Tu+i+Teraz/16+Minut
http://trener.blog.pl/
"Dzięki białemu płótnie konie zwiadowców pozostają dłużej nienakryte"

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2009-04-17 08:46:22

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
news:gs9d52$ac6$1@news.onet.pl...
> Redart pisze:
>>
>> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
>> news:gs82k7$jsv$2@news.onet.pl...
>>
>> Znaczy sie chcesz sobie rozkminić symulator ? :)))
>> W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś
>> dokładne
>> jak to działa (zresztą nie tylko ja).
>> Ale po Twoich liczbach chyba się nie przejdę ;))) Głowa rozboli jeszcze
>> ;)))
>> Wyciągasz je z symulatora, czy nie macie tam czegoś takiego i to są
>> wyniki
>> rzeczywistej walki ?
>
> symulator jest a i owszem.
> ale wiesz - fajnie mniej więcej wiedzieć, jaki skład wybrać na oko, żeby
> potem testować w symulatorze. czyli - co z czym się je ogólnie, a detale
> sprawdzać.
> a tu bryndza, ani nie wiadomo jak te jednostki się zachowują, do kogo
> strzeelają, czy losowo, czy czy ktoś tam pierwszy strzela, czy walka jest
> turowa, w ogóle faq nie ma do tej gry i jest ona popieprzona jak paczka
> gwoździ. i jakoś może dlatego mis się spodobała :)
>
> ech, a mówią, że niemcy to tacy zorganizowani :)

Jednak zerknałem na Twoje liczby. Powiem, że to albo jest to tu znacznie
prostsze niż w plemionach, albo parametry są ukryte.
W plemionach masz wiele parametrów obrony.
(przed piechotą/przed kawalerią/przed łucznikami) a wojska atakujące
dzielą się właśnie na piechotę/kawalerię/łuczników).
Bezpieczne strategie obrony polegają na konstruowaniu obrony zrównoważonej
- czyli takiej, gdzie punkty obrony w każdym aspekcie są mniej więcej takie
same.
Wtedy masz straty mniej wiecej równe niezależnie od rodzaju ataku.
Natomiast możesz mieć straty mniejsze, jeśli wiesz, czym cię atakują
i robisz obronę specjalizowaną. Gorzej, jak nie wiesz, tylko przypuszczasz
albo budujesz nierówną obronę - i dostaniesz atak specjalizowany (np.
ładujesz głownie w obronę przeciw piechocie a tu dostajesz atak samą
kawalerią - i leżysz ...)
Np. taka jednostka obronna jak łucznicy - ma dużo w obronie zarówno
przed piechotą jak i kawalerią ale totalnie pada przy ataku innymi
łucznikami.
Musi wiec mieć wsparcie jakiś opancerzonych chłopów - np. mieczników
lub cieżkich kawalerzystów. To jednak kwestia podejmowania ryzyka.
Ataki łucznikami (łucznikami konnymi - ci są do ataków) są rzadkie, bo
to kosztowna jednostka i za bardzo wyspecjalizowana.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


7. Data: 2009-04-17 08:53:32

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Redart pisze:
>
> Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
> news:gs9d52$ac6$1@news.onet.pl...
>> Redart pisze:
>>>
>>> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
>>> wiadomości news:gs82k7$jsv$2@news.onet.pl...
>>>
>>> Znaczy sie chcesz sobie rozkminić symulator ? :)))
>>> W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś
>>> dokładne
>>> jak to działa (zresztą nie tylko ja).
>>> Ale po Twoich liczbach chyba się nie przejdę ;))) Głowa rozboli
>>> jeszcze ;)))
>>> Wyciągasz je z symulatora, czy nie macie tam czegoś takiego i to są
>>> wyniki
>>> rzeczywistej walki ?
>>
>> symulator jest a i owszem.
>> ale wiesz - fajnie mniej więcej wiedzieć, jaki skład wybrać na oko,
>> żeby potem testować w symulatorze. czyli - co z czym się je ogólnie, a
>> detale sprawdzać.
>> a tu bryndza, ani nie wiadomo jak te jednostki się zachowują, do kogo
>> strzeelają, czy losowo, czy czy ktoś tam pierwszy strzela, czy walka
>> jest turowa, w ogóle faq nie ma do tej gry i jest ona popieprzona jak
>> paczka gwoździ. i jakoś może dlatego mis się spodobała :)
>>
>> ech, a mówią, że niemcy to tacy zorganizowani :)
>
> Jednak zerknałem na Twoje liczby. Powiem, że to albo jest to tu znacznie
> prostsze niż w plemionach, albo parametry są ukryte.

w damorii, bo o nią chodzi, nie wiesz, jaki skład na ciebie idzie.
nie wiem czy są jakieś ukryte parametry jeszcze, ale możesz pobawić się
symulatorem - założyłem na angielskim serwerze konto testowe :)

nie wiem czy ci się uda tu wejść:
http://damoria.de/game.php?sid=b57febebd9e3ff71bcf1e
17941d724ea
(to link sesji jak mniemam)

symulator jest w ulubionych, nie wiem czy link zadziała:
http://damoria.de/game.php?village=308970&screen=att
_simulator_logic&sid=b57febebd9e3ff71bcf1e17941d724e
a

login do tego jakby co to: lalamido pass: madafaka
:)

btw - do jakichś wniosków doszedłeś, jak może wyglądać ta batalia?

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://www.lastfm.pl/music/Tu+i+Teraz/16+Minut
http://trener.blog.pl/
"Dzięki białemu płótnie konie zwiadowców pozostają dłużej nienakryte"

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


8. Data: 2009-04-17 09:09:09

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
news:gs9g4t$juj$1@news.onet.pl...
> w damorii, bo o nią chodzi, nie wiesz, jaki skład na ciebie idzie.
W plemionach oczywiście też nie wiesz - aż nie dostaniesz raportu z ataku.

A co do reszty - nie teraz i nie wiem, czy w ogóle ;) Staram się trzymać z
dala ;)))
choć zerknięcie bardzo kuszące jest ...

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


9. Data: 2009-04-17 09:24:38

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Redart" <r...@o...pl> wrote in message news:gs98re$vdu$1@news.onet.pl...

> W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś
> dokładne
> jak to działa (zresztą nie tylko ja).

Grywam w plemiona... algorytm walki jakis tam jest.
Ale marzy mi sie zrobienie gry, na bardziej interesujacych zasadach niz
plemiona.
Wlasnie szykuje sobie jakis plan takiej potencjalnej gry.
Chodzi o opracowanie psychologicznego modelu gry, tak aby gra byla
maksymalnie
wciagajaca. Plemiona maja sporo mankamentów.

A tak przy okazji - ciekawy temat - gry masowe.
Pozdr,
Duch

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


10. Data: 2009-04-17 09:28:47

Temat: Re: algorytm walki - zagadka
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
news:gs9d52$ac6$1@news.onet.pl...
> Redart pisze:
>>
>> Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
>> news:gs82k7$jsv$2@news.onet.pl...
>>
>> Znaczy sie chcesz sobie rozkminić symulator ? :)))
>> W plemionach jest takie cuś ja symulator, robiłem nawet badania doś
>> dokładne
>> jak to działa (zresztą nie tylko ja).
>> Ale po Twoich liczbach chyba się nie przejdę ;))) Głowa rozboli jeszcze
>> ;)))
>> Wyciągasz je z symulatora, czy nie macie tam czegoś takiego i to są
>> wyniki
>> rzeczywistej walki ?
>
> symulator jest a i owszem.
> ale wiesz - fajnie mniej więcej wiedzieć, jaki skład wybrać na oko, żeby
> potem testować w symulatorze. czyli - co z czym się je ogólnie, a detale
> sprawdzać.
> a tu bryndza, ani nie wiadomo jak te jednostki się zachowują, do kogo
> strzeelają, czy losowo, czy czy ktoś tam pierwszy strzela, czy walka jest
> turowa, w ogóle faq nie ma do tej gry i jest ona popieprzona jak paczka
> gwoździ. i jakoś może dlatego mis się spodobała :)
>
> ech, a mówią, że niemcy to tacy zorganizowani :)


25 lat temu uczyłem się teorii gier. I to mi przypomina zadanie z tej
teorii. A nawet dokładnie nim jest. I pamiętam także zadania, tak właśnie z
pozoru niewinnie wyglądające, które miały wprawdzie rozwiązania, ale każde
takie rozwiązanie to temat pracy doktorskiej:-). Tylko niestety cybernetyką
już się mało kto interesuje- więc może na pl.sci.matematyka?
pozdrawiam

Chiron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2 . 3


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

6x6
Znowu, bezpłodny jadrysie...
Znowu too long... ale i tak nie zmienię czytnika, jadrys
Świat niezliczonych iluzji
medea, to też cię wkurzy? :)

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja

zobacz wszyskie »