Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!ne
ws.astercity.net!news.aster.pl!not-for-mail
From: "JanB" <...@...B>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <gs82k7$jsv$2@news.onet.pl>
In-Reply-To: <gs82k7$jsv$2@news.onet.pl>
Subject: Re: algorytm walki - zagadka
Date: Fri, 17 Apr 2009 00:31:26 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
X-Antivirus: avast! (VPS 090416-0, 2009-04-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 66
Message-ID: <49e7b1c8$0$29410$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Date: 16 Apr 2009 22:31:36 GMT
NNTP-Posting-Host: 10.67.26.18
X-Trace: 1239921096 mamut2.aster.pl 29410 10.67.26.18:55971
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:451663
Ukryj nagłówki
Użytkownik "tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w wiadomości
news:gs82k7$jsv$2@news.onet.pl...
>W pewnej grze, istnieje 7 jednostek bojowych, które mogą ze sobą walczyć.
>Każda jednostka jest określona dwoma parametrami - siłą i obroną.
>
> Parametry jednostek są znane. Znane są rezultaty starcia jednostek. Nie
> wiadomo natomiast jaki jest generalnie algorytm walki.
>
> Poniżej przedstawiam parametry jednostek oraz wyniki starć:
>
> atak obrona
> A 10 15
> B 20 30
> C 60 10
> D 11 1
> E 130 100
> F 150 200
> G 45 50
>
> Wyniki starć 100 jednostek takiego samego rodzaju. Starcia pojedyńcze -
> każdy rodzaj jednostki walczy tylko z jednostkami swojego rodzaju
>
>
> ATakuje / BRoni/ Wygrywający /Liczba ocalałych jednostek
> 100A / 100A / BR / 37
> 100B / 100B / BR / 37
> 100C / 100C / remis / wszyscy giną
> 100D / 100D / remis / wszyscy giną
> 100E / 100E / AT / 12
> 100F / 100F / BR / 33
> 100G / 100G / remis / zostaje po 1 BT i AT
>
>
> Wynik starcia 100 jednostek każdego rodzaju razem - w sumie w bitwie
> bierze udział 1400 jednostek, po 700 dla każdego gracza.
>
> Wygrał Broniący.
> zostało 8 jednostek typu F, reszta została zniszczona.
>
> Czy na podstawie tych danych można powiedzieć jaki jest algorytm rządzący
> walką?
>
> Mogę również posłużyć innymi zestawieniami - jeśli dostanę konkretne
> pytanie o liczbę jednostek jakiegoś rodzaju walczącą z innymi
> jednostkami - powiem, jaki jest wynik takiego starcia. Np 50 jednostek
> typu A przeciwko 30 jednostkom C, 20 B i 4 C.
>
> da się?
Potencjalnych algorytmów rządzących walką jest continuum, natomiast nawet
jakbyś wypisywał zestawienia nieskończenie szybko to uda Ci się ich wypisać
najwyżej coś koło alef zero, więc co by się nie działo nie możesz uzyskać
pewności że odgadłeś właściwy algorytm.
Generalnie, jeżlei przetestujesz dany algorytm dla n zestawień to nie jest
wykluczone, że oryginalny algorytm ma napisane 'w n+1 ustawieniu wg listy
trena wyrzuć coś dziwnego', a więc 100% pewnosć jest niemożliwa.
Tymniemniej, przy rozsądnym założeniu ze algorytm jest relatywnie prosty,
przy odpowiedniej próbie zestawień można uzyskać coś sensownego.
Jeżeli komuś się chce, mi oczywiście nie.
Jeżeli to jakaś gierka na necie, travian czy coś podobnego, to prawie zawsze
można znaleźć jakieś info.
Poza tym: obrzydliwe ntg.
|