alimenty-bardziej ogolnie

1. Data: 2003-11-08 12:51:54

Temat: alimenty-bardziej ogolnie
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

w ostatniej gazecie prawnej jest duzo o alimentach, nie tylko na dzieci, ale
i na krewnych. wynika z tego, ze brak moze (oczywiscie w okreslonych
warunkach) zazadac alimentow od siostry, dziadek od wnuka, rodzic od
dziecka, pelnoletnie dziecko do rodzica itd. tak sobie mysle, ze gdy rodzina
jest kochajaca sie, to sie wspiera cale zycie i nawet przez mysl im nie
przyjdzie wystepowac o alimenty.

ale sa tez rodziny, gdzie wystepuje np. przemoc psychiczna, gnojenie przez
cale zycie itp. - dorosly czlowiek ucieka przed kontaktem z takim np.
braciszkiem czy tatusiem. a tu nagle przychodzi pozew o alimenty. z siostra
czy matka nie mozna sie rozwiesc, podpisac intercyzy. matka moze nie dbac o
dziecko przez cale zycie, a na starosc wystapic o alimenty. co o tym
sadzicie? kogo tak naprawde w takich przypadkach chroni prawo?

2. Data: 2003-11-08 17:52:43

Temat: Re: alimenty-bardziej ogolnie
Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...pl> napisał(a):

> [...]
> dziecko przez cale zycie, a na starosc wystapic o alimenty. co o tym
> sadzicie? kogo tak naprawde w takich przypadkach chroni prawo?

Osobiście uważam, że obecna sytuacja jest bez sensu. Alimenty powinny
przysługiwać wyłącznie dzieciom do określonego roku życia i tyle. Może mam
naiwne widzenie świata, ale wydaje mi się, że ludzie, którzy są aż takimi
skurwielami, że odmawiają pomocy matce/ojcu/bratu, którzy byli dla niego
najlepszą matką/ojcem/bratem, są w zdecydowanej mniejszości - jeśli ktoś nie
chce pomóc, to zwykle ma jakiś konkretny, często bolesny powód. Innymi słowy:
jeśli komuś własne dziecko żałuje paru złotych na chleb, to istnieje bardzo
duże prawdopodobieństwo, że sobie sam na taką sytuację zapracował.

JoP

3. Data: 2003-11-08 20:19:06

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers napisał:

> jeśli komuś własne dziecko żałuje paru złotych na chleb, to istnieje bardzo
> duże prawdopodobieństwo, że sobie sam na taką sytuację zapracował.

Nie myslałam, że ten dzień nadejdzie, a jednak - zgadzam się z Jolantą...

Eulalka

4. Data: 2003-11-08 20:41:39

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokładnie. I w takiej sytuacji powinien dziecku odszkodowanie za straty
moralne płacic, a nie alimentów ządać.

pozdr

cherokee

5. Data: 2003-11-09 12:14:50

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

> ale sa tez rodziny, gdzie wystepuje np. przemoc psychiczna, gnojenie przez
> cale zycie itp. - dorosly czlowiek ucieka przed kontaktem z takim np.
> braciszkiem czy tatusiem. a tu nagle przychodzi pozew o alimenty.

Mój syn formalnie nie ma ojca... Zrezygnowałam z alimentów właśnie m.in. po
to, by ochronić go w przyszłości przed tym, aby on nie musiał płacić na
swojego "tatusia", który zapewne w niedalekiej przyszłości będzie spełniał
wszelkie przesłanki, by być alimentowanym :(
Ale nie wszyscy mają taki wybór :(

pozdrawiam

Monika

6. Data: 2003-11-09 20:37:24

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> napisał w
wiadomości news:bojke3$hjp$1@inews.gazeta.pl...

> bardzo
>
> Dokładnie. I w takiej sytuacji powinien dziecku odszkodowanie za straty
> moralne płacic, a nie alimentów ządać.

Nie generalizowałabym. Skoro istnieją wyrodni rodzice, to są także wyrodne
dzieci.
ER

7. Data: 2003-11-09 21:34:46

Od: "Cherokee" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Ressel" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> Nie generalizowałabym. Skoro istnieją wyrodni rodzice, to są także wyrodne
> dzieci.

Dziecko nie jest wyrodne "bo tak". Ktos je tego nauczył.

pozdr

cherokee

8. Data: 2003-11-09 22:04:11

Od: "MOLNARka" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał

> Mój syn formalnie nie ma ojca...

A co ma w takiej sytuacji wpisane w papierach?

MOLNARka

REKLAMA: www.pierre.com.pl

9. Data: 2003-11-09 22:34:21

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MOLNARka napisał:

> Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał

> A co ma w takiej sytuacji wpisane w papierach?

Imię ojca jakie podała matka i nazwisko matki

Eulalka

10. Data: 2003-11-10 06:46:51

Temat: Odp: alimenty-bardziej ogolnie
Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MOLNARka <g...@n...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bomenm$68f$...@a...news.tpi.pl...
> A co ma w takiej sytuacji wpisane w papierach?

Cezary G. , z adnotacją na akcie urodzenia (ale nie na odpisie skróconym),
że ojcostwo zostało zaprzeczone.
Cezary był moim mężem i przestał nim być na 270 dni przed urodzeniem
Mikołaja. Potem była sprawa o zaprzeczenie ojcostwa (z mojego powództwa),
więc już ojcem nie jest, ale nie przeszkadza mu, że gdzieś tam błąka się po
papierach. A na dodatek G. jest w dalszym ciągu moim nazwiskiem, więc dla
wścibskich wszystko jest OK - jestem rozwódką z dzieckiem ;))

pozdrawiam

Monika

niby pieluchy to pieluchy, a jednak jest różnica...
radosna twórczość adwokatów
grupa wsparcia dla młodzieży, Łódź
bbbb
Wpływ "bycia pączusiem" na małżenstwo.