alkoholomierz do wina?

1. Data: 2002-06-05 21:07:47

Temat: Re: alkoholomierz do wina?
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 5 Jun 2002 20:13:04 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Dlaczego?
>Odróżniam piwoszczyn, piwo, winoszczyn, wino, wódkoszczyn i wódkę oraz
>spirytus 70 i 96%.
>Cóż w tym dziwnego? Myślałem, że to norma.

Odrozniam spirytus smieciowy od ziemniaczanego, ziemniaczany od
zbozowego, zytni od przenicznego... Odrozniam tez pare innych surowcow
po smaku destylatu.
To nie norma, to kwestia wprawy i swiadomosci. Niektorym za jedno -
byle w leb walilo, tacy i Przemyslawke wypija.

--
Darek

1. Data: 2002-06-05 21:12:51

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 05 Jun 2002 21:07:47 GMT, l...@w...pdi.net (Dariusz K.
Ladziak) wrote:

>To nie norma, to kwestia wprawy i swiadomosci. Niektorym za jedno -
>byle w leb walilo, tacy i Przemyslawke wypija.

A nie byl to trunek szlachetny ??? Dla znawcow i koneserow ???
;->>>>>>>

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-06-06 03:57:44

Od: "slav" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> wrote in message
> Wybaczcie, ale o ile znam sie nieco na chemii i fizyce, a takze jak
> podaja zrodla fachowe cos takiego jak prosty i tani alkoholomierz do
> wina nie istnieje. .....

Masz racje i nie masz.
Takie alkoholomierze do oceny zawartosci % w robionym winie istnieja i
nawet takowy posiadam produkcju japonskiej. Areometrem tym mierzy sie sok a
potem koncowy produkt czyli wino, a nastepnie przelicza te wzkazania i
dzieki temu mozna w miare dokladnie ocenic zawartosc % w winie.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2002-06-06 09:09:36

Od: "Madziar" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nomika <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:adku2v$2vpq$...@p...acn.pl...
> Czy wogóle istnieje i gdzie to ewentualnie kupic? Jestem z Warszawy.
> Pozdrawiam,
> Monika

Niestety, alkoholomierze wypornościowe a o taki chyba chodzi jest skalowany
na roztwór alkohol-woda i w winie będzie dawał wyniki zafałszowane
obecnością ekstraktu. W takich produktach jak piwo i wino zawartość alkoholu
oznacza się albo piknometrycznie z destylatu - dokładnie, albo
refrakcyjnie - zgrubnie

Pozdrowienia

--
Paweł
<m...@p...onet.pl> or <m...@o...pl>

1. Data: 2002-06-06 10:56:44

Od: "Nomika" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message

> Jest do kupienia nawet w sklepach gosp. domowego.
> Jak nie to w specjalistycznych chemicznych albo jest taka uliczka w Wawie,
> łączy JP z Placem Bankowym [tuż obok Hali Mirowskiej ale to ta tuż za nią]
> a tam z pewnością kupisz.

A dokładniej, czy to jakiś sklep chemiczny?
Monika

zmywarka ARDO LS 9028A
Wina
co ze słodkiej smietany?