antybiotyki a ciąża

1. Data: 2005-05-16 15:41:30

Temat: antybiotyki a ciąża
Od: "struszek" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!
jestem w 14 tygodniu ciąży i zachorowałam. lekarz określił to jako zapalenie
górnych dróg oddechowych i przepisał antybiotyk amoksycykline. powiedział że
jest bezpieczna dla dziecka ale w necie wyczytałam że przenika ona przez
łożysko i nie powinno się jej stosować w ciąży. i teraz nie wiem co mam
robić. czy ktoś może mi coś poradzić?
dzięki za odpowiedzi

2. Data: 2005-05-17 09:59:29

Temat: Re: antybiotyki a ciąża
Od: Cathleen Habiersky <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik struszek pewnego ładnego dnia 16.05.2005 17:41 napisał:

> [...]
> jest bezpieczna dla dziecka ale w necie wyczytałam że przenika ona przez
> łożysko i nie powinno się jej stosować w ciąży.

Amoksycylina należy do kategorii B - to grupa leków, w której badania na
zwierzętach wykazały szkodliwe działanie na płód, chociaż obserwacje u
ludzi nie wykazują zagrożenia dla płodu ludzkiego. Takie leki mogą być
stosowane w ciąży tylko w wypadku zdecydowanej konieczności.
Źródło: http://tinyurl.com/b6l7r
Czasami lepiej jest podać antybiotyk niż choroba miałaby się rozwinąć, a
tym samym być większym zagrożeniem dla dziecka.

GG: 1832817; ICQ: 345347435; AQQ: 124895
http://cathleen.freeserverhost.com

libido a pigułki antykoncepcyjne
leczenie zeza
Aphtin i zoladek