leczenie zeza

1. Data: 2005-05-16 14:19:18

Temat: leczenie zeza
Od: "dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
U mojej córeczki w 2 roku życia zdiagnozowano zeza (atropina+ skiaskopia) i
od tamtej pory (rok) nosi okularki +2,5.
Po pół roku lekarz powiedział, że właściwe to ona nie ma już zeza, ale
okularki jeszcze musi nosić profilaktycznie.
Teraz powiedział, że nie kwalifikuje się do leczenia w poradni zeza i ma
chodzić do zwykłego okulisty na kontrole co pół roku.
Dziwi mnie takie coś:
1. córeczka badana była zawsze (poza 1 wizytą) tylko w okularkach. (Badanie,
czyli: co widzisz na obrazku i jakieś takie urządzenie, w które pani
wkładała jakieś obrazki i zmieniała światełka, jakoś tak)
2. po zdjęciu okularków widać, że zezuje
3. nigdy nie miała zasłanianego żadnego oczka.
Tak powinno być?
Mam wątpliwości, bo jestem po spotkaniu z koleżanką, która leczy synka na
zeza i u nich wygląda to jakoś inaczej.
pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Dorota

2. Data: 2005-05-16 18:54:00

Temat: Re: leczenie zeza
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyli: co widzisz na obrazku i jakieś takie urządzenie, w które pani
> wkładała jakieś obrazki i zmieniała światełka, jakoś tak)

przy nadwzrocznosci wazne jest badanie w korekcji okularowej, gdyz dziecko
moze miec pelna ostrosc wzroku bez korekcji i z korekcja - wtedy wg tzw
zasady Dondersa powinno nosic tak mocne szklo plusowe. z ktorym widzi
jeszcze 100% normy. Jesli dziecku obraz sie zamazuje, wtedy zmniejsza sie
korekcje plusowa. W zwiazku z tym nie jest wazne ile dziecko widzi bez
korekcji, ale czy widzi jeszcze wyraznie ze swoja korekcja, czy tez z niej
wyrasta. Badanie z obrazkami, to badanie na synoptoforze, kiedy stwierdza
sie (w korekcji ) kat zeza obiektywny i subiektywny, percepcje, fuzje i
stereopsje - wszystko bardzo wazne do leczenia zeza i nadwzrocznosci, oraz
niedowidzenia.

> 2. po zdjęciu okularków widać, że zezuje

dlatego tez ma nosic korekcje, aby utrwalic proste ustawienie oczu i
wzmocnic miesnie. Z czasem galki oczne powinny stac prosto i bez korekcji, o
ile wada sie wyzeruje.

> 3. nigdy nie miała zasłanianego żadnego oczka.

jesli nie bylo niedowidzenia ktoregos oka to nie ma takiej potrzeby. A na
pewno nie bylo i nie ma, skoro poradnia zeza wypuszcza juz swojego pacjenta
do rejonu:-))

> Tak powinno być?
> Mam wątpliwości, bo jestem po spotkaniu z koleżanką, która leczy synka na
> [...]

kazdy przypadek jest indywidualny i nieporownywalny. Nie sugeruj sie tym, co
sie robi z innymi pacjentami, bo nie zawsze schorzenie o takiej samej
diagnozie leczy sie tak samo.

pozdr.

casus

3. Data: 2005-05-17 12:26:35

Od: "dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał
> kazdy przypadek jest indywidualny i nieporownywalny. Nie sugeruj sie tym,
co
> sie robi z innymi pacjentami, bo nie zawsze schorzenie o takiej samej
> diagnozie leczy sie tak samo.

Dziękuję, troszkę mi się wyjaśniło

Pozdrawiam
Dorota