babka jogurtowa - pytanie

1. Data: 2003-05-09 19:46:22

Temat: babka jogurtowa - pytanie
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
zrobilam przed chwila babke jogurtowa wg przepisu
http://www.kuchnia.e-tools.pl
dla modemowcow wklejam:
Składniki:
3 jajka
375 g mąki
250 g cukru
2 łyżeczki cynamonu
150 g jogurtu naturalnego
125 ml oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
opcjonalnie: owoce(malinki, śliwki itp)
Polewa:
2 łyżki kakao naturalnego
4 łyżki cukru
troszkę wody
trochę masła

Sposób wykonania:
Oddzielić białka od żółtek.
Do żółtek dodać cukier i cynamon, zmiksować na płynna masę.
Dodać jogurt i olej - zmiksować.
Dodać mąkę z proszkiem i wymieszać.
Ubić białka na sztywną pianę i dodać do ciasta.
Delikatnie wymieszać drewnianą łyżką.
przelać ciasto do formy (najlepiej podłużnej,takiej do babki :))i
wstawić do nagrzanego piekarnika (170 stopni)na 50 minut.
Polewa: kakao, cukier i wodę mieszamy w garneczku na małym ogniu.
Jak zrobi się masa dodajemy masło i rozpuszczamy.
Nakładamy na ciasto.

Ciasto wyszlo mi straaaasznie geste i gdyby nie to, ze zmieszalam wczesniej
make z proszkiem to mysle, ze nie dalabym jej tyle, co w przepisie. Az
ciezko bylo wmieszac piane z bialek.
Czy ktos ja robil i tez mu takie wyszlo? ja sie zastanawialam czy nie dodac
troche maki, walkowac i wycinac ciasteczka ;o)
No a po 50 minutach ciasto bylo w srodku surowe - doszlo po dodatkowych 25.
Ciasto nie jest zle, ale takie troche gniotowate...
czy to taki jego urok, czy ja cos poknocilam?
z pozdrowieniami
Myszka z Poznania

1. Data: 2003-05-10 15:11:17

Temat: Re: babka jogurtowa - pytanie
Od: "Ewik" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

robiłam babkę jogurtową trochę inną ,wyszła super.Oczywiście
eksperymentowałam -dodałam jeszcze
wiórki kokosowe,i skórki takie jak do keksa-wyszła suuuuuuuuppppppeeer.

Ewik (Wrocław)

1. Data: 2003-05-10 17:10:51

Od: Netusia <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Goha wrote:

> [...]
> Czy ktos ja robil i tez mu takie wyszlo? ja sie zastanawialam czy nie dodac
> troche maki, walkowac i wycinac ciasteczka ;o)

Wlasnie przed chwila sie upieklam wg przepisu podanego przez Ciebie.
Powiem tak: dodalam troche mniej cukru (niepelna szklanke, czyli ok
20dag), troche wiecej oleju (troche ponad polowe szklanki). Babka piekla
sie troche dluzej niz podalas (ale moze to specyfika mojego piekarnika).
Wyszla taka jak trzeba - juz polowe nie ma. Sprobuj zrobic jeszcze raz.
Pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2003-05-12 16:09:11

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyszla taka jak trzeba
hej! moja juz tez cala zjedzona ze smakiem, tylko sie dziwie, ze to (ciasto
prze upieczeniem) mi takie bardzo geste wyszlo. No ale widocznie tak juz
musi byc.
pa
Myszka

bazylia i pajaczki