badania na obecnosc HIV

1. Data: 2001-11-11 12:11:47

Temat: badania na obecnosc HIV
Od: "kornus" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich grupowiczow,

mam pytanie- w jakim czasie po ewentualnym zarazeniu sie wirusem HIV mozna
wykonac badanie na obenosc tegoz wirusa (chodzi mi o to aby te badania byly
wiarygodne).
pozdr.

kornus

2. Data: 2001-11-11 12:22:15

Temat: Re: badania na obecnosc HIV
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykonac badanie na obenosc tegoz wirusa (chodzi mi o to aby te badania byly

ponoc najwczesniej po 3 miesiacach, a najlepiej po szesciu (ponoc!)
adas

3. Data: 2001-11-11 12:45:22

Od: "Gruszka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie rób wcześniej niż po 3 miesiącach bo nie bedzesz miał pewności

Użytkownik kornus <k...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9slq6m$aug$...@s...icm.edu.pl...

4. Data: 2001-11-30 03:46:01

Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najnowsze testy IV generacji np. HIV-DUO, juz po 2 tygodniach wykrywaja ale i
tak trzeba po 3 misiącach powtozryc bo takie są zalecenia Switowej organizacji
AIDS/HIV...
....ten test wyrywa bialko p24 wirusa ktory jest obecny miedzy 2 a 4 tygodniem
potem tylko przeciwciala...
a tym z przeciwcialami jest roznie u jednych ( mam tu na mysli przeciwciala
wykrywane przez testy) po 6 tyg u innych dopiro 3
miesieacach w ilosci potrzebnych do wykrycia przez test...
i tu znowu chaczyk bo HIV-DUO jest testem IV generacji i jest bardzo czuly
nawet mala ilosc przciwcial ktorych nie widzialy
testy III generacji on juz wykrywa...
i dlatego jest pewnosc na 99.99%
a w USA juz weszly jakies takie tesy na bajerze ze wyrywja od razy i ma sie
100% co do wyniku...
Genetyka walczy z HIV

W USA wprowadzono do użytku test genetyczny pozwalający wykryć wirusa HIV
opornego na stosowane leki.

Amerykańska Administracja ds. Leków i Żywności (Food and Drug Administration -
FDA) zezwoliła na wprowadzenie do użycia pierwszego testu genetycznego, dzięki
któremu można będzie wykryć, czy wirusy HIV w organizmie człowieka są oporne na
stosowane leki.

Narastający w ostatnich latach problem oporności drobnoustrojów
chorobotwórczych na stosowane leki w coraz większym stopniu zaczyna również
dotyczyć wirusa HIV. Obecnie używane w terapii zakażeń HIV leki pozwalają
przedłużyć życie pacjentom nawet o kilkanaście lat. Jednak w przypadku
wystąpienia lekooporności lekarze są bezradni. Przyczyną tego zjawiska są
mutacje zachodzące w materiale genetycznym wirusa.

Do tej pory lekarze mogli jedynie badać liczbę wirusów we krwi pacjenta. Jeżeli
dany lek nie skutkował, znaczyło to, że wirus zdołał się na niego już
uodpornić. Niestety metoda ta jest mało efektywna, ponieważ wymaga dużo czasu
na stwierdzenie lekooporności, co w konsekwencji opóźnia podjęcie właściwej
terapii i pogarsza stan zdrowia pacjenta. Dopuszczony obecnie przez FDA test
jest w stanie wykryć i zidentyfikować za pomocą specjalnego programu
komputerowego obecne w genach wirusa HIV mutacje, które sprawiają, że jest on
odporny na działanie stosowanych leków. Dzięki temu lekarze będą ostrzegani o
takim niebezpieczeństwie znacznie wcześniej, co pozwoli im na zastosowanie
alternatywnej terapii.

5. Data: 2001-11-30 03:47:41

Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybkie wykrywanie HIV i HCV

W USA wprowadzono nowe testy wykrywające wirusy HIV i zapalenia wątroby typu C.

Amerykańska Administracja ds. Leków i Żywności zezwoliła na wprowadzenie do
użytku nowego rodzaju testów, dzięki którym będzie można szybko i dokładnie
badać uzyskane od dawców osocze i produkty z niego pochodzące. Chodzi tutaj
głównie o zabezpieczenie biorców przez ewentualnym zakażeniem wirusami HIV i
zapalenia wątroby typu C. Obecnie schorzenia wywoływane przez te drobnoustroje
są nieuleczalne i jedyną drogą obrony przed nimi jest odpowiednia profilaktyka.

Testy opracowane przez National Genetics Institute są pierwszymi na świecie
wprowadzonymi na szeroką skalę testami pozwalającymi wykryć w pobranym osoczu
nawet mikroskopijne fragmenty kwasów nukleinowych (DNA lub RNA) wirusów.
Pozwoli to na znaczne zwiększenie bezpieczeństwa chorych, którzy korzystali z
produktów otrzymanych z osocza, takich jak np. przeciwciała czy czynniki
krzepnięcia.

Dotychczasowe systemy badań osocza opierały się głównie na wykrywaniu
przeciwciał przeciwko wirusom. Jednak istniało niebezpieczeństwo, że dawca od
którego pobrano osocze został już zakażony a jego układ odpornościowy nie
zdążył jeszcze wyprodukować przeciwciał przeciw wirusom co stwarzało
zagrożenie, że wynik testu był "fałszywie negatywny

miejscowy bol pod stopa
miejscowy bol pod stopa
fenyloketonuria
Natrium Chloratum a Minisiston (???)