badanie wzroku a badanie dna oka (nadcisnienie)

1. Data: 2006-02-26 20:21:58

Temat: badanie wzroku a badanie dna oka (nadcisnienie)
Od: "Zulka" <i...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam niewielka wade wzroku (-0,75 i -0,5), nacodzien nie chodze w okularach.
Miałam badany wzrok sw dwarazy w dwoch gabinetach (wada ta sama).
Mam tez nadcisnienie tetnicze, co za tym idzie kontrolowałam ostatnio dno
oka.
Lekarz okulista wpuscil mi krople do badania dna oka i wybadał moje oczy od
srodka ;) Naszczescie nic tam nie zauwazył.
Powiedział, zebym sobie zbadała wzrok komputerowo w przeciagu najblizszych
godzin bo wtedy wyjdzie najlepiej jaka mam wade.
Ledwo sie doczłapałam do gabinetu gdzie badaja za "darmo" wzrok komputerowo
i co sie okazało? ze nie mam wady wzroku.

Moze mi to ktos wyjasnic?? co to moze oznaczac?

Dodam, że czuje roznice jak załoze okulary - lepiej i wyrazniej widze.
Czytajac z tablicy (u okulisty, ktory badał dno oka)nie mruzac oka wyszły
mi kolosalne zmiany (po -3, -2), oczywiscie, lekarz i ja moglismy sie mylic
;))

I nie wiem co teraz mam zrobic, powtórzyc komputerowo badanie oka? zbadac
jeszcze raz dno oka, bo cos mi sie wydaje, ze okulista twierdzac, ze mam -3
a po jakis poł godzinie nie wychodzi mi zadna wada, to ten okulista chyba
nienajlepiej widzi ;)... a moze to komp sie mylil??

Poradzice co mam zrobic?
Z góry dziekuje
Zullka

2. Data: 2006-02-26 20:27:27

Temat: Re: badanie wzroku a badanie dna oka (nadcisnienie)
Od: "Zulka" <i...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czytajac z tablicy (u okulisty, ktory badał dno oka)nie mruzac oka wyszły
> mi kolosalne zmiany (po -3, -2), oczywiscie, lekarz i ja moglismy sie

Acha, wzrok mialam badany czytajac z tablicy jeszcze przed wpuszczeniem
kropli :).

Po wpuszczeniu kropli miałam bardzo badrdzo słaba widocznosc.
wszystko było zamazane, dziwne wrazenie na swiatło, tak jakby raziło (a był
dziem pochmurny).

Z góry dziekuje za informacje
Zullka

kurzajki
badanie wzroku - kropelki/bez kropelków ?
E. Kandel: Principles of Neural Science - nowe wydanie już wkrótce
Krew z nosa- 60 l. kobieta
zielona maść ?