barwienie potraw

1. Data: 2001-05-28 21:17:22

Temat: barwienie potraw
Od: "Paweł Burlewicz" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Do najciekawszych dla mnie tajemnic kuchennych należy barwienie potraw. Już
opanowałem jak przy pomocy kurkumy czy szafranu uzyskać miłą dla oka żółć.
Szukam jednak podpowiedzi, czy można naturalnie uzyskać też inne kolory
czerwony, zielony, np. ryżu? A jeśli sztucznie a nietrująco to jak?
Jedzenie jako przeżycie estetyczne musi być miłe dla oka :-)
Tytus

1. Data: 2001-05-29 08:34:17

Temat: Re: barwienie potraw
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli chodzi o zielony to polecam przepis szczawioy
Barbara

--
Serwer dedykowany w godzinę, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-05-29 10:04:27

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Burlewicz" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czerwony, zielony, np. ryżu? A jeśli sztucznie a nietrująco to jak?
> Jedzenie jako przeżycie estetyczne musi być miłe dla oka :-)

Na czerwono ślicznie barwi papryka słodka.
Pozdrawiam
AniaK

1. Data: 2001-05-29 11:00:01

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Burlewicz" <p...@f...pl> napisał w wiadomości

Na czerwono można barwić sokiem buraczanym, a na zielono - szpinakiem.

--
Konrad J. Brywczyński

"Nie tylko rozmiar sie liczy! Każda dziewczyna ci to powie."
Ł. Jakubowski

1. Data: 2001-05-29 20:58:44

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Paweł Burlewicz" wrote:

> [...]
> czerwony, zielony, np. ryżu? A jeśli sztucznie a nietrująco to jak?
> Jedzenie jako przeżycie estetyczne musi być miłe dla oka :-)

Sok z marchwii dodany do ciasta na makaron zamiast czesci wody barwi go na
pomaranczowo, sok ze szczawiu na zielono, sok z buraczkow na rozowo. Czarne
jagody barwia potrawy na rozowo lub niebiesko. Sok z swiezych czeresni czy
wisni nadaje sosom bogaty, winny kolor.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-05-29 21:48:29

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie;-))

"Koloruje" glownie makaron, robie klasyczne ciasto makaronowe i dodaje :
szpinak - zielony makaron,
przecier pomidorowy - czerwony,
kakao - brazowy (uzywam do potraw makaronowych "na slodko";-)))).

Pozdrawiam,

Kaliope

Przepis na ciasto drozdzowe, poprosze.
miod
kaszki
Uczta Wegetariańska - kolejne dwa smaczne odcinki
zupy kremy