bateria w blacie vs jego trwałość

1. Data: 2008-01-17 07:59:20

Temat: bateria w blacie vs jego trwałość
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
remont kuchni dobiega końca - wczoraj pojawiły się meble i pewien dylemat -
miejsce montażu baterii sztorcowej z wyciąganą wylewką. Zlew w prawym
narożniku kuchni, o tak
http://i22.photobucket.com/albums/b325/oly5050/usene
t/zlew.jpg

Baterię planowałem dać w narożniku w blacie (zielona kropka), ale goście od
mebli stanowczo odradzali to rozwiązanie, namawiajac na montaż na zlewie
(kropka czerwona) - bo w blacie to będzie się bateria kolebać, podciekająca
woda zniszczy blat (puchnięcie i gnicie) - generalnie nie polecają tego
rozwiązania.

A ja chcę mieć baterię nie sterczącą na środku zlewu i przeszkadzającą przy
każdej okazji, tylko dyskretnie schowaną w narożniku... no i się waham :)

Czy ktoś z Grupowiczów ma taką baterię montowaną na blacie i nie narzeka,
mimo upływu lat i wody? Jak to ewentualnie zabezpieczyć - myślałem o
silikonie w wyciętym otworze w miejscu cięcia oraz pod samą baterią - ale
czy to wystarczy?

No i co z mocowaniem - faktycznie przykręcenie do stlai wydaje mi się
pewniejsze niż do blatu (można dokręcić śruby dużo mocniej, bez obawy o
uszkodzenie materiału).

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

2. Data: 2008-01-17 08:21:47

Temat: Re: bateria w blacie vs jego trwałość
Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to ewentualnie zabezpieczyć - myślałem o
> silikonie w wyciętym otworze w miejscu cięcia oraz pod samą baterią -
> ale
> czy to wystarczy?

jak pamiętam, w komplecie jest uszczeka gumowa;
a w razie "przecieków" trwałość zależy od blatu
(lite drewno czy laminowana płyta wiórowa);

> No i co z mocowaniem - faktycznie przykręcenie do stlai wydaje mi się
> pewniejsze niż do blatu (można dokręcić śruby dużo mocniej, bez obawy
> uszkodzenie materiału).

nie mocowałem w stali, więc nie wiem ( i tak idzie
pewnie przez blat, bo sama stal przecież cienka);
taką mocowaną w blacie (drewno 3,8 cm) trzeba by solidnie młotkiem
walnąć,
żeby coś się stało;

g.

3. Data: 2008-01-17 08:56:14

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Gdybym mógł, to w kuchni dałbym baterię ścienną.
Przy sztorcowej zawsze się brud i kamień gromadza.
Miałem w kuchni baterię stojącą w blacie bukowym z Ikei, akurat sam blat się rozlazł
(zaczęły się rozklejać listewki)
niezależnie od baterii (Ikea wymieniła blat gwarancyjnie po prostu przywożąc nowy,
robociznę sam zrobiłem wymieniając
jednoczesnie zlew na inny wiekszy), ale licz się z tym, że bedą tendencje do
czernienia drewna wokół otworu.
Natomiast w blacie kamiennym czy z jakiegoś corianu to spoko.
O wiórówce zapomnij.
JaC

-----

4. Data: 2008-01-17 09:02:31

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Grzegorz Lipnicki'
Wpis z dnia 17-01-2008:

> [...]
> pewnie przez blat, bo sama stal przecież cienka);
> taką mocowaną w blacie (drewno 3,8 cm) trzeba by solidnie młotkiem

No tu akurat mocowanie tylko w blachę wchodzi w grę.
A sam blat jest niestety wiórowy i cieńszy - 2,8 cm.

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

5. Data: 2008-01-17 09:37:45

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miałem w kuchni baterię stojącą w blacie bukowym z Ikei, akurat sam
> blat się rozlazł (zaczęły się rozklejać listewki)

blaty z Ikei tak mają, przynajmniej te grube,
co ostatnio były z Ukrainy;
w K-wie można (było?) sobie obejrzec ślicznie
porozklejane na stoikach ekspozycyjnych,
czyli zero warunków kuchennych:)
a z parę lat temu kupiłem tam też bukowy cienki
(2,8cm) i ten się trzyma, choć był II gat. (inny wytwórca);

>Ikea wymieniła blat gwarancyjnie po prostu przywożąc nowy, robociznę
>sam zrobiłem

no to pięknie;) blat to pestka, chodzi o tę cholerną robotę
(dopasowywanie, wycinanie, impregnowanie);
na 3 grube blaty z Ikei jeden zaczął pękać,
ale obok płyty kuchennej; wokół zlewu jest
w porządku;

>licz się z tym, że bedą tendencje do czernienia drewna wokół otworu.

ponoć bardziej odporne na wilgoć są dębowe, choć
minimalnie mają mniejszą twardość;
dochodzi jeszcze kwestia poprawnej impregnacji, którą
trzeba powtarzać, choć w kuchni trudno użyć
radykalnych środków, bo można się przekręcić:)

g.

6. Data: 2008-01-17 10:37:54

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jan 2008 08:59:20 +0100, TomaSz. napisał(a):

> [...]
>
> No i co z mocowaniem - faktycznie przykręcenie do stlai wydaje mi się
> pewniejsze niż do blatu (można dokręcić śruby dużo mocniej, bez obawy o

Ludzie sa niereformowalni, wybacz, że to mówię, ale nie mogę się nadziwić
ludzkiej (w tym Twojej) naiwności: jak mozna oczekiwać, że drewno wygra
konkurencję z wodą? Bateria w drewnianym blacie zawsze będzie źródłem jego
zawilgocenia - każda kropla pozostająca u wylotu wylewki spłynie w dół,
jako że na siłę ciążenia ziemskiego sposobu nie wynaleziono. Będziesz
wycierać natychmiast każda kropelkę, co spłynęła? Wszelkie uszczelki,
silikony - tu są na nic, bo w miejscu uszczelki może i nic się nie stanie,
ale drewno nasiąknie obok i wilgoć sobie ominie w ten sposób uszczelkę
naokoło w drewnie, podsiąkając pod nią i tak.
Zrób sobie blat z syntetyku - wtedy bez kłopotu. Szkoda pieniędzy i roboty
przy takim rozwiązaniu, jak planujesz.
--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

7. Data: 2008-01-17 10:49:11

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nadziwić
> ludzkiej (w tym Twojej) naiwności: jak mozna oczekiwać, że drewno

oj, robi się (i to w Polsce) nawet umywalki z drewna:)
to tylko kwestia poprawnego zabezpieczenia (w kuchni
jest z tym problem np. ze względu na kontakt z żywnością);
gatunki egzotyczne bywają niekiedy naturalnie
odporne na wodę (teak);

g.

8. Data: 2008-01-17 10:53:41

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jan 2008 11:49:11 +0100, Grzegorz Lipnicki napisał(a):

> [...]
> jest z tym problem np. ze względu na kontakt z żywnością);
> gatunki egzotyczne bywają niekiedy naturalnie

Przecież wiem, że się robi.
Kiedyś robiono stągwie, balie i wiadra, to czemu nie umywalki dzisiaj.
Jednak powiedz mi, co z czyszczeniem tego, kiedy nawarstwią się na tym
jakies środki chemiczne lub po prostu kamień, brud i tłuszcz? HĘ???
Będziesz drewno traktował Domestosem lub proszkiem, czy mleczkiem super
ekstranierysującym nawet, to wtedy się okaże, jaki sens ma impregnacja -
uśmiać się można. Ja tam lubię czysto, a jak nie wyszoruję i nie wyparzę,
to czysto nie jest i koniec. Na temperaturę też odporne jest?

9. Data: 2008-01-17 11:09:42

Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyparzę,
> to czysto nie jest i koniec. Na temperaturę też odporne jest?

generalnie, to co kto lubi;
a tak merytorycznie;
nie wiem, czy odporne na wyparzanie,
ale jakby mi ktoś do blatu mającego kontakt
z żywnością stosował chemię typu Domestos,
to bym zwolnił:)
blat zmywa się zwykłym płynem do mycia
naczyń i wyciera;
można też kroić na nim, a zarysowania
tylko pogłębiają szlachetny wygląd drewna;
impregnację się okresowo powtarza i to jest elementarz;
wokół kranu woda często stoi, aż nie wyparuje
i na razie spoko (~8 mieś.);
niemal wszystko można zrobić źle albo dobrze;

zresztą są już też blaty z drewna egzotycznego;

a umywalki drewnianej nie ma, ale gdybym
miał kaskę, to bym sobie może taką kupił:)

g.

10. Data: 2008-01-17 11:20:27

Od: "gregor" <p...@g...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ludzie sa niereformowalni, wybacz, że to mówię, ale nie mogę się nadziwić
> ludzkiej (w tym Twojej) naiwności: jak mozna oczekiwać, że drewno wygra
> konkurencję z wodą?

znasz to z własnego doświadczenia czy tylko tak Ci sie wydaje ??

Jeśli blat będzie odpowiednio zabezpieczony (po poście autora wnioskuje iż
chodzi i blat z MDF/laminowany) to nie będzie sie nic złego działo... Trzeba
tylko odpowiednio zabezpieczyć otwór aby woda nie miała styczności z
odsłoniętą płytą wiórową, czyli najlepiej pokryś ją jakiś lakierem
(najlepiej kilka warstw). Dopiero potem montowac baterie (najlepiej
dodatkowo z użyciem silikonu). Nie mniej takie zabezpieczenie wymaga aby
przynajmniej raz w roku odkręcic baterie i sprawdzić czy nie ma uszkodzenia
wartwy ochronnej . Bo jak raz dostanie sie woda to może Ci napęcznieć a tego
już nie naprawisz.
Oczywiście nie możesz baterii bezpośredno przykręcić do blatu, tylko przez
jakieś metalowe podkładki.

Blaty z litego drewna są bardziej wrażliwe na zmiany temperatury i
wilgotności powietrza - stąd rozsychanie a i ochrona takiego blatu wymaga
więcej naszej uwagi. Za to efekt nadrabia naszą pracę.

Co do samego pomysłu... Ja mam wprawdzie zlew narożny, bateria jest
zamontowana w zlewie a blat mam laminowany ale linia łączenia przebiega
akurat na nim. W związku z tym mam 3-4cm łączonego blatu tuż przed zlewem.
Przy każdym myciu garów woda wylewa sie w to miejsce (nie da sie tego
upilnować), miejsce to nie jest w żadne sposób zabezpieczone (oprócz listwy
maskującej) i po 8latach użytkowania nie stwierdziłem żadnych spuchnięć
materiału .

morał ?
jak sie przyłożysz i zrobisz porządnie to będzie Ci służyło na lata.

pozdr
gregor

Rolety materiałowe ciężko chodzą...
[spam]Drewniane ZEGARY scienne- niepowtarzalne
Oswietlenie w kuchni pod szafkami LED
Jak zamykać dziurę w ścianie.
Kuna