bateria w blacie vs jego trwałość

21. Data: 2008-01-17 15:42:53

Temat: Re: bateria w blacie vs jego trwałość
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomaSz." <u...@o...pl> wrote in message
news:1w4dzm7fa9j6u.dlg@usenet.mail.op.pl...

> Po pierwsze - blat jest z płyty wiórowej z laminatem na wierzchu a nie z
> drewna.
(...)
> - jeśli ta walka wody z wiórami będzie trwała np. 10 lat, to jestem w
> stanie zaakceptować wymianę blatu po tym okresie

Mój blat (MDF & laminat, Juan) trzyma się już siódmy rok. Przy baterii nie
ma żadnych śladów. Za to przy dokładnych oględzinach można dostrzeć
delikatne odkształcenia w miejscu, gdzie pod blatem stoi zmywarka i blat od
spodu jest atakowany gorącą parą. Ta para zdecydowanie bardziej mu szkodzi
niż woda spływająca z baterii i rozchlapująca się dookoła zlewozmywaka (a
zlewozmywak mam bez tej metalowej płyty dookoła, tylko dwucentymetrowy
kołnierz i to wszystko). Jednak sądząc po tempie posuwania się szkód, blat
spokojnie jeszcze dobrych kilka lat wytrzyma.
Aha, otwory pod baterię i pod zlewozmywak były czymś zabezpieczone w
momencie montażu (silikon?), ale od tamtej pory nikt nic więcej z nimi nie
robił.
Anka

22. Data: 2008-01-17 17:35:35

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jan 2008 16:42:53 +0100, miranka napisał(a):

> [...]
> ma żadnych śladów. Za to przy dokładnych oględzinach można dostrzeć
> delikatne odkształcenia w miejscu, gdzie pod blatem stoi zmywarka i blat od

Ale jak to??? Para pod blatem??? Skąd? - z mojej zmywarki leci para tylko
wtedy, gdy otwieram drzwiczki przed zakończeniem programu... Suszenie
polega na skraplaniu pary, więc nie ma okazji do jej wydostwania się -
wilgoć jest odprowadzana już skroplona, wężem...

--
XL wiosenna
Adres na WP nieaktywny. Priv tylko na e...@o...pl

23. Data: 2008-01-17 20:23:38

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message

> Ale jak to??? Para pod blatem??? Skąd? - z mojej zmywarki leci para tylko
> wtedy, gdy otwieram drzwiczki przed zakończeniem programu...

No właśnie stąd - z otwierania drzwiczek natychmiast po zakończeniu
programu, kiedy ze zmywarki bucha gorące wilgotne powietrze.

Suszenie
> polega na skraplaniu pary, więc nie ma okazji do jej wydostwania się -
> wilgoć jest odprowadzana już skroplona, wężem...

Wszystko się zgadza, tylko trzeba zmywarkę zostawić w spokoju aż wszystkie
naczynia w środku wystygną. Wtedy para nie bucha. Nie ma tak, żeby w
zmywarce nie zostawała żadna wilgoć po tzw. "suszeniu".
Anka

24. Data: 2008-01-17 20:48:57

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Jan 2008 21:23:38 +0100, miranka napisał(a):

> [...]
> naczynia w środku wystygną. Wtedy para nie bucha. Nie ma tak, żeby w
> zmywarce nie zostawała żadna wilgoć po tzw. "suszeniu".

No nie wiem. Moja zmywarka "bucha" tylko wtedy, kiedy otworzę drzwiczki
podczas mycia naczyń. A kiedy się skończy program, to owszem, bucha ciepło
od gorących naczyń, ale one są suche i pary żadnej nie ma. Tyle, że
ewentualnie w zagłębieniach gdzieniegdzie zostaje woda, jeśli naczynia są
źle ułożone. No, ale woda to nie para wodna. Coś masz chyba nie tak ze
zmywarką. Albo ma inne suszenie, niż moja. Moja na końcu suszenia włącza
silny nadmuch - pewnie to usuwa parę, ale wylot jest przy podłodze.

25. Data: 2008-01-18 09:43:11

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - wylewka jest wyciagana, więc pojedyncze krokple raczej po wężu ściekną
> nizpolecą na blat
> - jeśli ta walka wody z wiórami będzie trwała np. 10 lat, to jestem w
> stanie zaakceptować wymianę blatu po tym okresie - jeśli szlag go trafi po
> 2 latach, byłbym na siebie zły, że nie montowałem na zlewie - stąd moje
> pytanie na grupie, czy ktoś takie rozwiązanie już od kilku lat ma i nic
> złego się nie dzieje - chodzi mi o znalezienie kompromisu między moim
> widzimisiem a trwałaścią blatu w konsekwencji jego wdrożenia :)

A ja Ci powiem tak. Mamy w kuchni baterię z wyciąganą wylewką, zamontowaną w
zlewie z konglomeratu. I nie ma lewara, żeby po każdym zmywaniu było tam
sucho. Woda jest zawsze. Nie to że bateria przecieka. Płuczesz coś i ci
pryśnie, chcesz zmniejszyć strumień mokra dłonią, itd. I zawsze coś tam
kapnie. Raz na jakiś czas odkręcam cala baterie i szoruje wszystko. Otwór w
zlewie też. Kamień osadza się wszędzie. To samo dotyczy to umywalki w WC i
łazience, gdzie też są baterie wbudowane w umywalkę.
Moim zdaniem nie ma szans na to, że nie będzie tam wody. Zostaje kwestia
dobrego zabezpieczenia otworu w blacie. Tylko pamiętaj, że to zabezpieczenie
musi być tak solidne, żeby za rok, dwa i więcej nie puściło. Bo jak puści to
nie ma się co szarpać...

Qwinto

Rolety materiałowe ciężko chodzą...
[spam]Drewniane ZEGARY scienne- niepowtarzalne
Oswietlenie w kuchni pod szafkami LED
Jak zamykać dziurę w ścianie.
Kuna