bazylia przez cały rok?

1. Data: 2006-08-03 12:00:26

Temat: bazylia przez cały rok?
Od: "basia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysiałam w domu bazylię i mam piekne sadzonki. Chcę je przesadzić do
doniczek i skubac listki tak długo jak się da.
No właśnie :))
Czy ktoś wie, jak długo się da hodować toto w domu na słonecznym oknie?
Pytam - bo odpowiednio wcześniej posiałabym kolejne rośliny.
Ale..czy one będą kiełkować bez względu na porę roku??
Zupełny ze mnie mamator.

pozdrawiam
basia

2. Data: 2006-08-03 14:18:14

Temat: Re: bazylia przez cały rok?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:easolg$6ji$1@nemesis.news.tpi.pl basia
<m...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czy ktoś wie, jak długo się da hodować toto w domu na słonecznym
> oknie?

Hejka. Tak długo dopóki okno będzie słoneczne. :-)

> Ale..czy one będą kiełkować bez względu na porę roku??

W fitotronie będą na pewno a na oknie może sztuczne doświetlanie by
pomogło. ;-)

> Zupełny ze mnie mamator.

Jeżeli chodzi o bazylię, to ja też. < rotfl >
Pozdrawiam ziołowo Ja...cki

3. Data: 2006-08-03 21:18:23

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a):

> Czy ktoś wie, jak długo się da hodować toto w domu na słonecznym oknie?
> Pytam - bo odpowiednio wcześniej posiałabym kolejne rośliny.
> Ale..czy one będą kiełkować bez względu na porę roku??
Mnie sie udalo przechowac na zachodnim oknie bazylie wysiana w gruncie w
sierpniu, przesadzona do donicy do lutego. Nie rosla intensywnie,
intensywnie tez jej nie obrywalam, ale cos aromatycznego bylo ;)

Wysiewanie w domu nigdy mi sie nie udalo. Kielkowalo i ... ehhh.

Zastanawiam sie, czy ne warto mrozic pocietej tak, jak robie z koperkiem
i pietruszka....

Pozdrawiam
Asia

4. Data: 2006-08-04 06:16:04

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eatpbo$ojo$1@nemesis.news.tpi.pl JotHa
<j...@a...net> napisał(a):

> Mnie sie udalo przechowac na zachodnim oknie bazylie wysiana w
> gruncie w sierpniu, przesadzona do donicy do lutego. Nie rosla
> intensywnie, intensywnie tez jej nie obrywalam, ale cos
> aromatycznego bylo ;)

Hejka. To i tak bardzo długo, bo przeważnie już na początku zimy bazylia
marnieje. :-(

> Zastanawiam sie, czy ne warto mrozic pocietej tak, jak robie z
> koperkiem i pietruszka....

My zamrażamy całe liście bazylki w płaskim pudełku po lodach. :-) Do
zimowej pomidorówki jak znalazł. ;-)
Pozdrawiam instruktywnie Ja...cki

5. Data: 2006-08-04 07:28:10

Od: JackOss <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a):
> [...]
> Pytam - bo odpowiednio wcześniej posiałabym kolejne rośliny.
> Ale..czy one będą kiełkować bez względu na porę roku??

Obcinaj od góry, będzie się krzaczyła i dalej rosła. Nie dopuszczaj do
kwitnienia, pół roku na pewno. U mnie w kuchni, od północy, nie kończąca
się bazyliowa opowieść. to samo się dzieje jak kupię w sklepie doniczkę,
przesadzam do większej i na okrągło. Naewst nie muszę mrozić. I elemenet
dekorujący tysz jest.

--
JackOss - obchodzi się bez sygnaturki

chwalę się [balkon]
Identyfikacja badziewia być może bylinowego:)
Prunus pumila Depresa
sok z jabłek
Topinambur