bezmięsny wielkanocny obiad

1. Data: 2004-04-08 08:14:51

Temat: bezmięsny wielkanocny obiad
Od: "uli" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słuchajcie a co byście polecili na wielkanocny obiad dla osoby nie jedzącej
miesa ( z mięs jedynie ryba)? Ryba jest moim jednym ratunkiem, ale może
znacie jeszcze jakies inne potrawy całkiem bezmiesne, które można zastosowac
w ten uroczysty dzień?
Będę wdzięćzna zap orady.

(btw. jesli znacie ciekawy sposób zrobienia ryby, to też bedę wdzięczna za
podpowiedź).
Pozdrawiam
uli

1. Data: 2004-04-08 08:20:13

Temat: Re: bezmięsny wielkanocny obiad
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uli" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> miesa ( z mięs jedynie ryba)? Ryba jest moim jednym ratunkiem, ale może
> znacie jeszcze jakies inne potrawy całkiem bezmiesne, które można

Ryba to też mięso. Jeżeli będzie to wegetarianin, musisz liczyć się z taką
możliwością, że i ryby nie zje.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-04-08 08:22:31

Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesa ( z mięs jedynie ryba)? Ryba jest moim jednym ratunkiem, ale może
> znacie jeszcze jakies inne potrawy całkiem bezmiesne, które można

ups, widzę, ze napisałąś, że je ryby. To może zrób łososia pieczonego w
folii (niedawno były przepisy).
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-04-08 08:47:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Apr 2004 10:22:31 +0200, "Gusiek"
<a...@p...onet.pl> wrote:

>U?ytkownik "uli" <u...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
>jedz?cej
>zastosowac
>
>ups, widz?, ze napisa???, ?e je ryby. To mo?e zrób ?ososia pieczonego w
>folii (niedawno by?y przepisy).
>Pozdrawiam, Agata

a ja bede miala swiatecznie: rodzice miesni, dzieci - bezmiesne.
i kompletnie brakuje mi pomyslow....WIEM, ze pierogi ruskie
wtrzachna w dowolnych ilosciach, moze przybiore ruskie pierogi
polowkami jajek na twardo i bedzie wielkanocnie...

trys, cos bez pomyslow
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-08 10:54:52

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Będę wdzięćzna zap orady.
>
> (btw. jesli znacie ciekawy sposób zrobienia ryby, to też bedę wdzięczna za

Witam!
Proponuję Ci pulpety rybne w sosie koperkowym
rybę faszerowaną w sosie np. chrzanowym
kotleciki rybno jajeczne uformowane np. w trójkąty
rybę smażoną w cieście naleśnikowym lub piwnym
pieczarki w cieście piwnym
zupę rybną
gołąbki z kaszy jęczmiennej z grzybami / ostatnio właśnie robiłam/
potrawy z soi, gulasz, kotlety
może coś Ci przypadnie do gustu z moich propozycji.
pzdr.

1. Data: 2004-04-08 13:18:42

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2004-04-08 at 10:47, Krysia Thompson wrote:

> [...]
> wtrzachna w dowolnych ilosciach, moze przybiore ruskie pierogi
> polowkami jajek na twardo i bedzie wielkanocnie...

A kiedy do mnie wpadniesz n pierogi? (obiecalas !!!)

Kot i resztka pulpecikow - zezre chyba wszystkie i nie bedzie na
kolacje) oraz manzanita, ktora wcale mi tu nie pasuje, ale za to jest
pyyyszna

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-04-08 14:02:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Apr 2004 15:18:42 +0200, m...@p...onet.pl (Kot)
wrote:

> [...]
>
>Kot i resztka pulpecikow - zezre chyba wszystkie i nie bedzie na
>kolacje) oraz manzanita, ktora wcale mi tu nie pasuje, ale za to jest

manzanita jest dobra na wszystko...
a ja osttanio przymusilam jedna osobe do picia czerwonego wina
pod rybe...moim argumentem bylo tylko to, ze nie lubie bardzo
wytrawnego bialego wina...zadzialalam przez zaskoczenie!

na pierogi, mowisz. bosz kiedy? no rzeczywiscie....a moze byc
przywiozla pierogi do mnie????

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-04-08 14:13:52

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2004-04-08 at 16:02, Krysia Thompson wrote:

> na pierogi, mowisz. bosz kiedy? no rzeczywiscie....a moze byc
> przywiozla pierogi do mnie????

Nad ewentualnym wozeniem pierogow moze sie zaczac zastanawiac w czerwcu,
o ile Ci to konweniuje. A na parapetowie bede, uprzedzilam Rodzicow,
zgodzili sie przetrzymac mnie co majniej 3 tygodnie ;)

Kot kompletnie juz pijany (a tu dopiero 16 z groszami)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-04-08 17:25:45

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"uli" <u...@p...onet.pl> wrote in message
> Słuchajcie a co byœcie polecili na wielkanocny obiad dla osoby nie
jedzšcej
> miesa ( z mięs jedynie ryba)? Ryba jest moim jednym ratunkiem, ale może
(ciach)
np:pasztet

1.pasztet jarski
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=753

2.pasztet razowy:
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=754

3.pasztet sojowy
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=755

4.pasztet z brokulow
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=270

5.pasztet z fasoli
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=756

6.pasztet z cukini i spinaku
http://www2.gazeta.pl/kobieta/1,24266,337813.html

Swieta sie zblizaja a to znalazłam w sieci:

Sałatka jarzynowa świąteczna
1 szklanka ugotowanej fasoli mungo, 5 ugotowanych ziemniaków, 1 ugotowana
marchew, 1 jabłko, 1 kiszony ogórek, 1 cebula, 2 łyżeczki musztardy, sok z 1
cytryny, 4 łyżki oleju tłoczonego na zimno, sól, pieprz, bazylia, oregano,
garść kiełków z rzodkiewki lub rzeżuchy
Fasolę i warzywa ugotować. Warzywa pokroić w kostkę. Przyprawy rozprowadzić
sokiem wyciśniętym z cytryny i olejem. Dodać musztardę i dokładnie wymieszać
sos. Wszystkie warzywa włożyć do salaterki, zalać sosem i delikatnie
wymieszać. Przybrać zieleniną - rzeżuchą lub kiełkami z rzodkiewki.

Pasztet z kapusty włoskiej
Główka kapusty włoskiej (około 1 kg), 3 cebule, 3 marchewki, 1 pietruszka, 1
szklanka płatków owsianych, pół szklanki oliwy, sól, sos sojowy, majeranek,
ostra papryka, bazylia
Warzywa oczyścić, umyć. Kapustę, marchewkę i pietruszkę grubo pokroić i
ugotować razem ze szczyptą soli. Po przestudzeniu przekręcić przez maszynkę
lub zmiksować. Cebulę bardzo drobno pokroić i udusić na oliwie. Połączyć
masę z warzyw z cebulką i płatkami. Wlać tyle wywaru z warzyw, aby osiągnąć
konsystencję pasty. Przyprawić ziołami i solą. Włożyć do formy posmarowanej
oliwą i wysypanej tartą bułką i zapiec w piekarniku przez około 20 minut.

Mazurek z płatków owsianych
2 szklanki płatków owsianych, 2 szklanki mąki pszennej razowej, 3 łyżki
miodu lub słodu, pół szklanki oleju tłoczonego na zimno, 20 dag bakalii:
rodzynek, orzechów, daktyli, migdałów, śliwek suszonych, pestek z dyni 1
szklankę mąki posiekać z olejem, dodać płatki i tyle wody, aby ciasto
nadawało się do wywałkowania.
Nasmarować formę tłuszczem, wywałkować ciasto na grubość około pół cm. i
ułożyć w formie. Bakalie namoczyć około pół godziny do napęcznienia,
wymieszać ze szklanką mąki i wodą. Położyć na cieście. Piec w gorącym
piekarniku około 30-40 minut.

Keks z kaszy jaglanej
1 szklanka suchej kaszy jaglanej, 2,5 szklanki wody, 2 łyżki wywaru z
korzenia lukrecji lub trochę miodu lub słodu, garść migdałów, garść
rodzynek, moreli suszonych lub śliwek, 1/3 szklanki płatków owsianych
Przygotować wywar z lukrecji: 3 łyżki ususzonego korzenia lukrecji zalać
około 0,5 litra wody i gotować na małym ogniu 15 minut. Przecedzić.
(Lukrecja to roślina o bardzo słodkim korzeniu, którą dawniej używano do
słodzenia deserów. Korzeń lukrecji można kupić w sklepach zielarskich).
Kaszę z dodatkiem wywaru z lukrecji rozgotować na wolnym ogniu. Do kaszy
dodać pokrojone w drobną kostkę bakalie i płatki owsiane. Masę nakładać do
natłuszczonych foremek lub na wysmarowaną olejem blachę. Piec w piekarniku
około pół godziny.

np;
Barszcz biały
5 łyżeczek mąki razowej żytniej, skórka z żytniego suchego chleba, woda
Kilka łyżeczek razowej mąki żytniej lub płatków i kawałek żytniego, suchego
chleba włożyć do glinianego dzbanka lub szklanego słoja i zalać letnią,
przegotowaną wodą, najlepiej źródlaną lub oligoceńską. Trzymać naczynie w
ciepłym miejscu przez kilka dni. Gdy barszcz się zakisi przelać do garnka
doprowadzić do wrzenia i na wrzący wrzucić pokrojone w bardzo drobną kostkę
ziemniaki i włoszczyznę. Jeśli chcemy otrzymać czysty barszcz do filiżanek,
to należy zagotować barszcz kilka minut i dodać wywaru z jarzyn. Przyprawić
do smaku solą i pieprzem. Można też dodać pokrojoną drobno natkę pietruszki
lub koperek.

wiecej w tym linku:

http://www.wegetarianski.pl/ksiazka.php#pasztety

pozdrawiam arielka

1. Data: 2004-04-08 19:23:04

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miesa ( z mięs jedynie ryba)? Ryba jest moim jednym ratunkiem, ale może
> znacie jeszcze jakies inne potrawy całkiem bezmiesne, które można

Zupa krem z groszku, lub porowo-brokułowa z "groszkiem" ptysiowym
+
Pulpeciki z ciecierzycy w sosie koperkowym, do tego mogą być ziemniaki ew.
ryż, lub po prostu kilka sałatek (sałata z różnych sałat w sosie vinegreet,
groszek gotowany (z mrożonki) w majonezie, czerwona kapusta.

Żur wegetariański z jajem i chrzanem
Pieczeń na ciepło z sosem grzybowym, do tego jakieś malutkie kopytka, sałata
lub jakąś kwaśna surówka

Zupa orzechowa, lub grzybowa z grzankami
+
kulebiak z ciasta francuskiego z kapustą gotowaną ze śliwkami i orzechami,
lub dla bardziej tradycyjnych gości grzybami i orzechami i barszczem
czerwonym.
Do tego wybór sałatek zielonych i wiosennych.

Sowa

P.S.
Ryba to mięso - postne, ale mięso

kolorowa sałatka