bezy ze środkiem co się ciagnie

1. Data: 2006-11-24 16:36:06

Temat: bezy ze środkiem co się ciagnie
Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzą mi się takie bezy, jak z czasów dzieciństwa. Jakieś umiarkowanie
słodkie (te kupne są takie słodkie, że mnie odrzuca) i KONIECZNIE z
ciagnącym się, lepkim środkiem, a nie wysuszone na wiór. Podrzuci ktoś
sprawdzony przepis i mnie uszczęśliwi?

m.

2. Data: 2006-11-25 09:16:11

Temat: Re: bezy ze środkiem co się ciagnie
Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Nov 2006 17:36:06 +0100, Waćpanna lub waćpan m., w wiadomości
<news:ek7720$c5k$1@achot.icm.edu.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> słodkie (te kupne są takie słodkie, że mnie odrzuca) i KONIECZNIE z
> ciagnącym się, lepkim środkiem, a nie wysuszone na wiór. Podrzuci ktoś

Przepis jak na zwykłe bezy (objętość białka, dwie objętości cukru). Tylko
czas pieczenia trzeba zmniejszyć i popilnować, popróbować.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Nie przejmuj się maleńka, poniosą Cię... na rękach!

3. Data: 2006-11-25 09:20:14

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m." <m...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> słodkie (te kupne są takie słodkie, że mnie odrzuca) i KONIECZNIE z
> ciagnącym się, lepkim środkiem, a nie wysuszone na wiór. Podrzuci ktoś

Oglądałam program Nigelli i ona mówiła, że żeby bezy z wierzchu były
chrupiące a w środku ciągnące, trzeba do ubitych białek dodać łyżkę octu.

pozdrawiam,
Lesława Jaworowska
--
Kto chce, szuka sposobów, kto nie chce, szuka powodów...
http://leslawa-ignaszewska.com

4. Data: 2006-11-25 17:40:20

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

misiczka wrote:

> [...]
>

> Oglądałam program Nigelli i ona mówiła, że żeby bezy z wierzchu były
> chrupiące a w środku ciągnące, trzeba do ubitych białek dodać łyżkę octu.

Zgadza sie, takie sie wlasnie robia. No i nie mozna ich przesuszyc.
Oto przepis:

BEZY
6 bialek
1 szklanka cukru (250 gr)
Ubic bialka az beda puszyste, dodac powoli 2/3 ilosci cukru. Ubijac
przez 3 minuty, az lsniace i geste jak krem*. Dodac reszte cukru, juz
bez ubijania, wymieszac lyzka, wlozyc mase do worka cukierniczego i
wyciskac ksztalty na posmarowanej blasze. Piec 1.5 godziny w 135C/275F
az bezy zmienia kolor. Ja lubie chrupkie w srodku, nie ciagnace, wiec po
tym czasie wylaczam piec, i zostawiam bezy w zamknietym piekarniku do
wystygniecia. Jesli lubisz ciagnace, otworz piekarnik do wystygniecia.
*Mozna dodac lyzke octu w momencie oznaczonym gwiazdka i miksowac
dodatkowe 30 sekund, a dalej jak w przepisie.
Magdalena Bassett

5. Data: 2006-11-26 09:59:02

Temat: Re: bezy ze ?rodkiem co się ciagnie
Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisa¸ w
wiadomoćci
> [...]
> *Mozna dodac lyzke octu w momencie oznaczonym gwiazdka i miksowac
> dodatkowe 30 sekund, a dalej jak w przepisie.

DziŤki wielkie. A ten cukier to puder pewnie czy moýe by zwyk¸y? Bo puder
mi wyszed¸ chwilowo.

m.

6. Data: 2006-11-27 01:41:25

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

m. wrote:

> [...]
> wiadomoćci

> DziŤki wielkie. A ten cukier to puder pewnie czy moýe by zwyk¸y? Bo puder

Nie puder, zwykly bialy cukier.
MB

bardzo prosty i szybki sos serowy do makaronu
DOM
musaka
miód
Gofry belgijskie