biała (?) próchnica?

1. Data: 2005-02-28 09:04:05

Temat: biała (?) próchnica?
Od: "Dorota" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakiś czas temu na ósemce pojawiły mi się białe plamki. Dentysta jakiś
czas temu powiedział, że niedługo trzeba będzie się nią zająć. Nie
podpytałam a teraz mi się ten ząb troszkę ukruszył. Do tej pory
myślałam, że próchnica objawia się ciemnym nalotem. Czy ktoś może mi
to wyjaśnić? Dodam, że do dentysty idę, ale dopiero za dwa tygodnie.
A czy to prawda, że po 30 zęby się mniej psują? ostatnio mi się sypią
(co dwa miesiące wizyta i nowe odkrycia) a teraz mam 29. będzie lepiej
:-)?
pozdrawiam i dziękuję za sugestie
dorota

2. Data: 2005-02-28 09:30:13

Temat: Re: biała (?) próchnica?
Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> A czy to prawda, że po 30 zęby się mniej psują? ostatnio mi się sypią
> (co dwa miesiące wizyta i nowe odkrycia) a teraz mam 29. będzie lepiej

to mogą być odwapnienia :>

3. Data: 2005-02-28 15:46:32

Od: "zbyszek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

29 lat i masz jeszcze ósemki??? gratuluje!!!!! Ja w tym wieku już dawno się z
nimi pożegnałem :((( A co do tego, ze po 30 jest lepiej.... hm... moze ten, kto
Ci to powiedział, miał na myśli, że akryl sie nie psuje???
Pzdr <zbyszek>

4. Data: 2005-02-28 18:42:10

Od: Witek <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

qwerty wystawil Fakture VAT dnia 28 lut 2005, piszac:

> to mogń byc odwapnienia :>

Mialem dokladnie tak jak opisala to Dorota. Moj dentysta powiedzial ze to
odwapnienia.

--
Witek
email: n...@p...pl (dziala)

5. Data: 2005-02-28 18:52:19

Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witek napisał(a):

> Mialem dokladnie tak jak opisala to Dorota. Moj dentysta powiedzial ze to
> odwapnienia.

a co to takiego??

i co sie z tym robi??

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

6. Data: 2005-02-28 21:10:26

Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Emi" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

> a co to takiego??

To takie białe plamki na kiełkach :D

> i co sie z tym robi??

Co pół roku dentysta robi lakierowanie pastą, która ma dużo fluoru. :>

7. Data: 2005-02-28 23:25:26

Od: "Piotr" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki? czas temu na ósemce pojawiły mi się białe plamki. Dentysta jaki?
> czas temu powiedział, że niedługo trzeba będzie się ni? zaj?ć. Nie
> podpytałam a teraz mi się ten z?b troszkę ukruszył. Do tej pory
> my?lałam, że próchnica objawia się ciemnym nalotem. Czy kto? może mi
> to wyja?nić? Dodam, że do dentysty idę, ale dopiero za dwa tygodnie.

demineralizacja czyli odwapnienie. Jak się pokruszył, to pewnie dość
znaczna, więc bez wiertełka się nie obejdzie (domysły oczywiście)

> A czy to prawda, że po 30 zęby się mniej psuj?? ostatnio mi się sypi?
> (co dwa miesi?ce wizyta i nowe odkrycia) a teraz mam 29. będzie lepiej
> :-)?

Tak, po 30 człowiekowi zwykle zaczyna zależeć na własnych zębach. Bardziej o
nie dba i wtedy zwykle już umie je czyścić (nie zawsze). ;-)

Pozdrawiam, Piotr

8. Data: 2005-03-01 00:03:04

Od: Emi <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

qwerty napisał(a):

> To takie białe plamki na kiełkach :D

> Co pół roku dentysta robi lakierowanie pastą, która ma dużo fluoru. :>

aż zaczęłam przeglądać moje ząbki w te i we wte... ;)

9. Data: 2005-03-01 06:02:45

Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> aż zaczęłam przeglądać moje ząbki w te i we wte... ;)

hehe. Wiem tyle, bo u mnie dentysta-sadysta co pewien czas lakieruje. Jak
się powącha ten lakier, to nawet jest to przyjemne. :]

10. Data: 2005-03-01 07:33:43

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbyszek" <z...@i...pl> napisał w
wiadomości news:28a5.000001aa.42233cd7@newsgate.onet.pl...
> [...]
> ten, kto
> Ci to powiedział, miał na myśli, że akryl sie nie psuje???

Nie rób jaj ! Ja mam 42 i brakuje mi jak dotąd jednej ósemki. Faktycznie po
30-tce jakbym mniej korzystał z usług dentysty ale może to być też zasługa
tego, że dałem sobie zrobić korektę zgryzu przez szlifowanie. Od tego czasu
zdecydowanie mniej próchnicy. Akrylu zero i niech tak zostanie.
Poza ty warto kupić Fluormex i raz na tydzień sobie tym ząbki poszczotkować.
Na pewno nie zaszkodzi.

JAck

Kawałek zęba po wyrwaniu - co robić
Testy z rodzinnej
Testy z rodzinnej
[NAGŁY ZGON] - Przykra sprawa.., a co na to medycyna?
Szyja trzaski