białe maleńkie robaczki na daturze

1. Data: 2007-07-14 19:13:16

Temat: białe maleńkie robaczki na daturze
Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od jakiegoś czasu, coś podgryza mi daturę (pietruszkę, fasolę ozdobną,
różę pomarszczoną), malutkie białe robaczki w kształcie przecinka (może
jakieś pół milimetra długości).
Datura wygląda tak:
http://picasaweb.google.pl/anna.judycka.fajok/Datura
Zniszczona

Pod liściem pozostają czarne kropki, pewnie odchody.
Poradźcie, proszę czym mogę zwalczyć te mikro-potwory.
(szare mydło + woda nie działa).

dziękuję za rady,

pozdrawiam, Ania

2. Data: 2007-07-14 19:22:02

Temat: Re: białe maleńkie robaczki na daturze
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f7b73c$i8r$1@inews.gazeta.pl Anna Judycka Fajok
<a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> Pod liściem pozostają czarne kropki, pewnie odchody.
> Poradźcie, proszę czym mogę zwalczyć te mikro-potwory.

Hejka. Można zastosować lep na muchy - białe muszki. :-)
Pozdrawiam liczebnie Ja...cki

3. Data: 2007-07-14 19:41:31

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Datura wygląda tak:
> http://picasaweb.google.pl/anna.judycka.fajok/Datura
Zniszczona

Dodam, że te małe białe plamki na liściach to nie robaczki, a
przebarwienia jakie po sobie pozostawiają.

Ania

4. Data: 2007-07-15 17:39:07

Od: "Elfka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Judycka Fajok" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> jakieś pół milimetra długości).

> Pod liściem pozostają czarne kropki, pewnie odchody.

jeśli robaczki latają to zapewne mączliki szklarniowe. Jeśli tak to
zwalczysz je kupując coś chemicznego do oprysku lub pałeczki doglebowe.
Ewentualnie możesz zaparzyć sobie wrotycz pospolity (niedługo będzie kwitł)
i opryskać roślinkę. No i oczywiście gdzieś w pobliżu lep na muchy żeby
wyłapać dorosłe osobniki :)

5. Data: 2007-07-15 19:45:30

Od: Anna Judycka Fajok <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfka pisze:

> [...]
> i opryskać roślinkę. No i oczywiście gdzieś w pobliżu lep na muchy żeby

nie latają, wyglądem przypominają mi takie robaczki występujące w ziemi
doniczek roślin domowych, takie ruchliwe białe maleństwa, tylko te są na
liściach, a nie w ziemi,

pzdr, Ania

problem z mrówkami w ogródka trawniku)
przegląd prasy - ciekawostka