bigos

1. Data: 2002-01-22 08:31:42

Temat: bigos
Od: "Magda" <m...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

koniecznie potrzebuje przpis na pyszny bigos.....ale nie taki ze wszystkich
poswiatecznych resztek ale bardziej szlachetny i jeszcze .......zeby potem
nie było problemow z trawieniem

Magda

1. Data: 2002-01-22 10:48:23

Temat: Re: bigos
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poswiatecznych resztek ale bardziej szlachetny i jeszcze .......zeby potem

Cześć, mam takie sprawdzony i zaiste szlachetny przepis, choć podaję go z
pewnym lękiem, czy aby bigos w towarzystwie innych racuchów i gofrów nie
znajduje się na indeksie, ale co mi tam ... przepis jest wart grzechu.

Do bigosu potrzeba:
3 kg kiszonej kapusty
1 nieduża główka białej kapusty
1 kg wędzonych kości (trudno kupić, w Łodzi mogę podać namiar)
1 kg wołowiny
60 dag karkówki (lub innego wieprzowego mięsa)
50 dag wędzonego boczku do smażenia
kości i skrawki od dziczyny (nieobowiązkowe, ale bardzo poprawiają smak)
4 duże cebule
50 dag suszonych śliwek (znawcy twierdzą, że jak do bigosu, to tylko wędzone "z
dymkiem" w aromacie, ale ja daję kalifornijskie)
10 dag suszonych podgrzybków
10 dag suszonych borowików
liście laurowe
ziele angielskie
koncentrat pomidorowy
pieprz
1 butelka czerwonego wina

1. Kiszoną kapustę włożyć do garnka, włożyć wędzone kości i kości od dziczyzny,
zalać wrzątkiem (na oko, około trzech szklanek). Dusić na małym ogniu.
2. Kapustę białą poszatkować, wrzucić grzybki, zalać wrzątkiem. Dusić na małym
ogniu.
3.Mięso w całości usnażyć na patelni (najlepiej niezdorowo - na tłuszczu
zwierzęcym - np. wytopionym z boczku). Wrzucić do kapusty kiszonej.
4. Po około 1,5 godzinie wyjąć mięso i kości, obrać z kości, pokroić w kostkę
(1,5 cm około), wrzucić z powrotem do kapusty - kości są gotowe, kiedy mięso
łatwo od nich odchodzi.
5. Usmażyć pokrojony w kostkę boczek i pokrojoną w piórka cebulę. Wrzucić do
kapusty.
6. Wymieszać kapusty. Dorzucić śliwki, liście laurowe, ziele angielskie,
popieprzyć. Dołożyć koncentrat pomidorowy. Wlać czerowne wino (na tę ilość
pójdzie prawie butelka).
7. Dusić razem około 2 godzin.
8. Zimą - po ostudzeniu - wynieść na balkon i mrozić. Następnego dnia ponownie
podgrzać. Tak przez trzy dni.

Jeśli planujesz bigos na sobotę, to powinnaś zacząć dzisiaj. Tajemnicą jest
podgrzewania - nabiera wówczas smaku i szlachetności. Dziczyzna nie jest
konieczna, ale dobrze robi na smak. Można dosolić, ale na ogół sól wydzielająca
się z kiszonej kapusty wystarczy.

Pozdrowienia
Agnieszka
PS. Podałam Ci takie "pułkowe" ilości, bo sama częśto zamrażam bigos na
później - też jest doskonały po dwóch tygodniach.

1. Data: 2002-01-23 14:06:20

Od: "plucia" <p...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam bigos z jabłek http://www.kuchnia.3miasto.pl/71.htm
pozdrawiam, ewa

1. Data: 2002-01-23 15:39:33

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poswiatecznych resztek ale bardziej szlachetny i jeszcze .......zeby potem

Rzeczywiscie parodniowe podgotowywanie na zmiane z zamrazaniem (teraz nie ma
mrozu, przynajmniej w 3miescie :-( oraz m.in. dobre mięsa, suszone sliwki,
suszone grzyby, jagody jałowca, czerwone wytr. wino to niezbedne czynniki
sukcesu. Jezeli chcesz zeby do tego byl lepiej strawny to, hmm..., nie ma innej
rady jak zaserwowac gosciom i sobie zmrozona na olej wodke.

Pozdrawiam i powodzenia!

Wok

OT Krakowiaczki / nki !! - Brasserie Gazowa 4, 25.01.02 g. 18
Re: Ciasteczka - slimaczki
Warzywa w calosci czy w wiorkach?
Czy ktos byl na biesiadzie w Zamku w Gniewie?
co to jest witloof?