biologia molekularna - literatura

1. Data: 2007-04-05 18:59:31

Temat: biologia molekularna - literatura
Od: Rafał M <rafalm1980_nospam@gmail_bezspamu.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy moglbym prosic o pomoc w wyborze literatury, poszukuje ksiazki,
ktore omawia wszystkie podstawowe aspekty funkcjonowania czlowieka,
przewod pokarmowy, krazenie, mozg, i powoli przechodzi do biologi
molekularnej, np sporzywamy chleb, ktory sklada sie z bialka (powinno
byc opisane co to jest bialko, wzor chemiczny, itd), wody,
weglowoadonow, tluszczow, tluszcze X, o wzorze chemicznym Y, w
przewodzie pokarmowym molekuly Y pod wplywame dzialenia sokow
trawiennych o wzorze Z sa przeksztalcane w substancje V (i tu powinno
byc opisane w jaki sposob to zamiana sie odbywa), i tak dalej po caly
uklad pokarmowy watrobe, trzysktke jelita ... w podobny sposob chcialbym
aby byl opisany uklad krazenia, oklad ruchowy, szkieletowy, nerwowy oraz
miesnie, oraz geny

dziekuje za pomoc i pozdrawiam

2. Data: 2007-04-05 19:27:04

Temat: Re: biologia molekularna - literatura
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Fizjologia człowieka - Traczyk, Trzebski
2. Fizjologia, t. I-V - Konturek
3. Fizjologia - Ganong
4. Biochemia Harpera - kilku autorów
5. Biochemia - Lubert Stryer

...jeśli masz takie wymagania, to powineneś przeczytać co najmniej jedną
fizjologię i jedną biochemię, przy czym każda z wymienionych książek ma
swoje wady i zalety (np. Harper ma podejście bardziej medyczne, a Stryer
biologiczne, ale za to Stryer ma doskonałe obrazki). Wszystkie
wymienione mają dwie wady - objętość ok. 1000 stron i cenę powyżej 100
PLN ;). Powodzienia życzę i pozdrawiam świątecznie.

Piotr

3. Data: 2007-04-05 21:05:40

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Piotr <e...@t...pl> zwrócił błąd:
> [...]
> biologiczne, ale za to Stryer ma doskonałe obrazki). Wszystkie
> wymienione mają dwie wady - objętość ok. 1000 stron i cenę powyżej 100

No jest jeszcze trzecia wada, czyli masa przekraczająca grubo 2000g.
Uważać na słabsze półki ;)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

4. Data: 2007-04-05 21:07:52

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dwie wady - objętość ok. 1000 stron i cenę powyżej 100 PLN ;). Powodzienia

IMO dla laika znacznie lepszy/bardziej zrozumiały będzie Stryer (Harper jest
zbyt szczegółowy i żeby go ogarnąć trzeba mieć mocne podstawy). A Fizjologia -
zdecydowanie Ganong - ciekawie i przystępnie napisany, tylko mam wątpliwości,
czy w ogóle będzie go można jeszcze kupić...
A jeżeli chcesz (Rafał M) jedynie zaspokoić swoją ciekawość, to może poszukaj
pozycji bardziej popularno-naukowych.
Pzdr.
RR ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000730-4, 2007-04-05
Przetestowano na: 2007-04-05 23:07:58

bologia molekularna - literatura
Dyskardia, Vagus
Joga - więcej złego niż dobrego ?
WZW B :(
Po operacji wyrostka - powrot do aktywnosci fizycznej