boczniaki w cieście piwnym...

1. Data: 2001-12-05 12:28:58

Temat: Re: boczniaki w cieście piwnym...
Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9ukv2v$j7n$1@news.tpi.pl...
> Użytkownik "Deuter" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> 1
>
> czy probowales tego przepisu zamieniajac boczniaki na inne grzyby?
> np. kapelusze podgrzybkow, borowikow (swieze) lub suszone namoczone i
> podgotowane?
Nie probowalem, ale pewnie bedzie jeszcze smaczniejsze - lesne grzyby sa
bardzo aromatyczne. Moze wyjsc calkiem smaczna potrawa wigilijna.

1. Data: 2001-12-05 12:45:33

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Pietrzyba" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> czy ja musze sie glosno dopominac o przepisy czy wystarczy jak ladnie sie
> usmiechne i poprosze? ;-)))
> (ew. powiedz tylko ze to juz kiedys tam bylo... ;-)
>
> pozdrowka panie magistrze
> Monika

Juz podaje:

1. Pasztet
Oplukane grzyby podsmazyc a ogonki boczniaka obgotowac (w zaleznosci od
tego, czy robimy pasztet z ogonkow czy tez kapeluszy). Zmielic w maszynce z
drobnym sitkiem Dodac jajka (surowe), bulke namoczona w slodkiej smietance i
mleku, maslo lub margaryne, sol, pieprz, galke muszkatalowa, podsmazona
cebulke. Mase dokladnie wyrobic, dodac jeszcze nieco maki ziemnaiczanej i
ewentualnie tartej bulki. Piec jak zwykly pasztet.
(nie musze chyba dodawac, ze wszystko robi sie na oko)

2. Flaczki
Oplukane grzyby pokroic w paseczki. Gotowac ok. 20-30 min. w rosole lub
bulionie warzywnym. Doprawic jak zwykle flaki.

3. A'la schabowy
Kapelusze oplukac, posolic, popieprzyc. Po 10 minutach panierowac w mace,
jajku, bulce. Smazyc n rumiano.

4. Salatka
oplukane kapelusze obgotowac 10-15 min. w posolonej wodzie. Pokroic w paski
lub kostke. Dodatki wg uznania: kwaszone ogorki, jajka na twardo, cebula,
kukurydza, groszek. Posolic, popieprzyc, dodac zielenine, majonez.

5. Mielone kotlety
Kapelusze podsmazyc, ogonki obgotowac 10-15 min. Zmielic i dalej traktowac
jak mieso mielone. Mozna tez dodac ugotowane, utluczone ziemniaki. Pozostale
dodatki jak do zwyklych mielonych kotletow: jajka, bulka, cebulka, sol,
pieprz. Jesli kotlety roimy z samych grzybow tp trzeba dodac troche suchej
tartej bulki i masla lub margaryny.

6. Pierogi lub krokiety.
Farsz przygotowac jak na mielone kotlety. Mozna laczyc z kapusta. Reszt
standardowo.

GRZYBY NALEZY PLUKAC BARDZO DELIKATNIE, ABY WODA NIE WSIAKALA W BLASZKI.

1. Data: 2001-12-05 12:52:39

Od: "Monika Pietrzyba" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki ;-) w trakcie nastepnych zakupow kupuj boczniaki i zdam relacje co
zrobilam i jak mi wyszlo ;-)

pozdrowka
Monika

Użytkownik Deuter <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ul56p$cga$...@n...onet.pl...

1. Data: 2001-12-05 14:06:00

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to ja jeszcze o tych smietanowych ktore u mnie w domku furore zrobily:

niestety ja robie wszystko na oko wiec i przepis taki bedzie

Cebulke posiekac w kosteczke i dusic az zrobi sie szklista , boczniaki
oplukac i pokroic w paski i dodac do zeszklonej cebulki, dusic wszystko az
boczniaki beda miekkie. Wymieszac smietane z odrobina maki ( chyba ze lubisz
baardzo geste sosy) i wlac do cebulki z boczniakami. Posolic, popieprzyc lub
dodac co tylko sie lubi ( mnie te dwie przyprawy starczaja) i chwile
podgotowac az maka nie bedzie surowa. Zjadac z ziemniaczkami i jakas
jarzynka mozliwie niesosowa i duza.
Smacznie pozdrawiam
Daga

P.S. a dzis zrobie sajgonki z przepisu pare watkow wyrzej

1. Data: 2001-12-05 15:26:16

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a to u mnie w domciu tak sie maslaki serwuje, ja je uwielbiam w tej
formie.
> dzieki za podrzucenie pomyslu!

A nie ma za co, sama chyba tez niedlugo zrobie bo dawno nie bylo ( ostatnio
brak czasu na gotowanie i glownie na miescie jemy)
Daga

1. Data: 2001-12-05 16:14:23

Od: <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie probowalem, ale pewnie bedzie jeszcze smaczniejsze - lesne grzyby sa
> bardzo aromatyczne. Moze wyjsc calkiem smaczna potrawa wigilijna.

nie bede ukrywac, ze w tym celu pytam :)
u mnie w domciu zawsze podaje sie kapelusze podgrzybkow lub borowikow w
panierce, ale twoj przepis podzialal na moja wyobraznie i chyba wyprobuje w
najblizszy weekend jesli mam wprowadzac nowa potrawe na wigilijny stol :)

skrzacik

1. Data: 2001-12-05 16:16:18

Od: <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-12-05 20:41:29

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najblizszy weekend jesli mam wprowadzac nowa potrawe na wigilijny stol :)

czekam na relacje

--
Deuter
d...@p...onet.pl

1. Data: 2001-12-10 14:54:21

Od: <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

[ciach wszystko co bylo przedtem]
> czekam na relacje

melduje, ze zrobilam, zjadlam i przezylam :))
a na serio to bylo tak:
kupilam kapelusze podgrzybkow, obgotowalam je w wywarze z warzyw
(wloszczyzny) z lyska masla (tak jak sie u mnie robi na wigilie) po czym
przyrzadzilam wedle przepisu Deuter'a i jeszcze dzis sie po nich oblizuje!
do degustacji sciagnelam siostre. wyrok zapadl, grzyby tak przygotowane
pojawia sie na stole swiatecznym.

skrzacik

1. Data: 2001-12-11 12:13:18

Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do degustacji sciagnelam siostre. wyrok zapadl, grzyby tak przygotowane

super - wcale nie jest wykluczone, ze i ja cos takiego wykombinuje.
Deuter
d...@p...onet.pl
#GG: 366894

Salatka z gotowanych ziemniakow