kandyzowanie skorek pomaranczy

1. Data: 2001-12-04 14:13:47

Temat: kandyzowanie skorek pomaranczy
Od: "Sławomir Nowakowski" <s...@o...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos wie jak sie to robi ?

--
_________________
pozdrawiam
Slawek Nowakowski
ICQ: 132627734

1. Data: 2001-12-04 14:30:09

Temat: Re: kandyzowanie skorek pomaranczy
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sławomir Nowakowski" <s...@o...krakow.pl> wrote in message
news:9uiln0$io6$1@info.cyf-kr.edu.pl...
> czy ktos wie jak sie to robi ?
>
> --
> _________________
> pozdrawiam
> Slawek Nowakowski
> ICQ: 132627734
>
> No właśnie ostatnio przeglądając przepisy świąteczne natrafiam na składnik
taki jak przesmażone w cukrze skórki pomarańczy, jak się to robi?
Pozdrawiam Dorunia

1. Data: 2001-12-04 14:34:55

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje metode , ktora stosuje od lat -
latwo i duzo.
Szorujemy dobrze ladne pomarancze bezpestkowe
kroimy na pol, wyciskamy sok,
Wkladamy do garnka, krociutko obgotowujemy w malej ilosci wody
wode odlewamy do zlewu.
(chodzi o ewentualne srodki konserwujace,
kiedys na wszelki wypadek
upewnialam sie w SanEpidzie
i mnie uspokoili).
Robimy nie za duza ilosc syropu (tu wykorzystac sok)
wkladamy don pomarancze
dusimy, aby ladnie odparowaly
i zmiekly i potem je przepuszczamy przez
maszynke do mielenia miesa.
Jest super skorka - do sloiczkow
krotko zagotowac i moze stac dlugo.
Purysci moze sie oburza, ze nie sama skorka
ale jest super i co wazne w obecnych
czasach, bez wielkiego zachodu
ktory to lepiej przeznaczyc na smakowite ciasta.
Pozdrawiam znad tortu imieninowego
Barbara

1. Data: 2001-12-04 14:50:36

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"B.Z." <b...@c...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Wkladamy do garnka, krociutko obgotowujemy w malej ilosci wody
> wode odlewamy do zlewu.
> (chodzi o ewentualne srodki konserwujace,
/.../
> Barbara

Najlepszego! Wszystko jest cacy i chetnie z pomyslu skorzystam. Jest tylko
jeden problem. Chodzi nie tylko o srodki konserwujace ale tez o zwykle
opryski. Nie wiem czy wiesz, ale slimakom uzywajacym sobie po winnicach
pryskanych zanikaja kutaski. Krokodyle gdzies tam na Florydzie traca
zainteresowanie krokodylowymi, zreszta i w tym przypadku nie mieli by czym
tego zainteresowania podtrzymywac. Oczywiscie moga byc rozne szkoly na ten
temat. Ja osobiscie kupuje tzw. ekologiczne cytrusy i znich cos tam
wyrabiam. Nawet golym okiem widac, ze tu nikt nic nie majstrowal. Jedna
pomarancza rozni sie od drugiej i dlugo nie polezy, bo sie psuje. Radze wiec
popytac o te nie pryskane.

Irek

1. Data: 2001-12-04 15:12:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

wujace ale tez o zwykle
>opryski. Nie wiem czy wiesz, ale slimakom uzywajacym sobie po winnicach
>pryskanych zanikaja kutaski.

slimaki maja kutaski???? myslalam, ze im obojetne

Krysia, zadumana nad slimakami
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-04 16:09:17

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krysia, zadumana nad slimakami

Krysiu, wyobrazilam sobie Ciebie dumajaca nad fizjologia
slimaka;-))))))))))))))))

Ide juz lepiej robic te buraki
pozdrawiam mysliwa i reszte ludziow
Basia

1. Data: 2001-12-04 16:27:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Krysiu, wyobrazilam sobie Ciebie dumajaca nad fizjologia
>slimaka;-))))))))))))))))
>
>Ide juz lepiej robic te buraki
>pozdrawiam mysliwa i reszte ludziow
>Basia

Ty rob buraczki...ale ja lubie slimaki (te, ktore mi ogrodka nie
zjadaja...) i sie zadumalam nad ich erotycznymi problemami...i
moze naad swoim brakiem iwwedzy anatomicznej..tyyyle lat a ja nie
wiedzialam...

Krysia, dzis salatka z tuczykiem ;)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-04 18:28:25

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> taki jak przesmażone w cukrze skórki pomarańczy, jak się to robi?

apropos śląskiej bomby podawałem sposób na kandyzowanie czegokolwiek. Jak
chcesz do świąt zdążyć, to się musisz sprężyć, to ok. 2 tygodnie zajmuje :-)

Waldek
PS można kupić gotowe. Prawdopodobieństwo, że niepryskane jest dużo
większe. W opolskim Realu aż mi oko zbladło. Były tam kandyzowane skórki
pomarańczy, cytryny, lemony i cytronatu. Oprócz tego ananas, papaya i
fafnaście innych różnych owoców. No i mieszanka też.
Wsio na wagę i chyba niedrogie (coś 2zł za 100gr, czy podobnie). Paczkowane
też były, chyba po 2.20 za 200g.

Waldek

1. Data: 2001-12-04 23:23:46

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:l8up0u4jllu1eu0d16e4eeb46engl0id50@4ax.com...

Nosz kurcze, jasne ze slimaki sa zyworodne :-))))

misiczka wspominajaca lodowa carbonare :-)

1. Data: 2001-12-05 06:53:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Nosz kurcze, jasne ze slimaki sa zyworodne :-))))
>
>misiczka wspominajaca lodowa carbonare :-)

podgladalas je??
Krysia
K.T. - starannie opakowana

boczniaki w cieście piwnym...