ból kręgosłupa - pomocy

1. Data: 2003-09-18 12:30:40

Temat: ból kręgosłupa - pomocy
Od: "Dars" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc grupowiczom!
Niw wiedzialem ze tak szybko będę potrzebował porady co do leczenia
kręgosłupa.
Od ponad roku mam bóle w odcinku od połowy pośladka aż do kostki
zewnętrznej, które ujawniają siętylko podczas chodzenia jak siedze lub leże
to mnie nic nie boli ale jak tylko wyjdę z domu i trochę sieprzejdę to zaraz
pokazuje sie BÓL.
Brałem już zastrzyki , diaynamik , jontoforeze z butapirazulu ale to nie
zdaje oczekiwanego rezutatu.
Nie wiem co mam dalej robić, lekarz neurolog jak opisałem mu objawy to
stwierdził że to dziwne że ujawnia się tylko poczas chodzenia a jak usiąde
na chwile to zaraz przestaje.
Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną moich bóli to byłbym wdzęczny za
poradę.
Z góry dziękuje za wszelkie informacje

Dars

2. Data: 2003-09-18 13:18:34

Temat: Re: ból kręgosłupa - pomocy
Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dars" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na chwile to zaraz przestaje.
> Jeżeli ktoś wie co może być przyczyną moich bóli to byłbym wdzęczny za

rwa kulszowa? mialam cos podobnego 3 lata temu.. okazalo sie, ze dysk, ktory
wypadl na odcinku ledzwiowym uciska na korzenie nerwowe. pomogla dopiero
operacja...

a do czasu operacji (6 miesiecy) stosowano u mnie zastrzyki z wit. B, leki
przeciwzapalne w przeroznych konfiguracjach i niestety nic nie pomagalo.
dopiero kiedy mialam zrobiony rezonans magnetyczny wyszlo, ze to wina
kregoslupa (wczesniej moi lekarze sadzili, ze zapalenie nerwu). jesli chodzi
o sam bol - to na poczatku byl tylko w okolicach kostki, potem rozszerzal
sie i w efekcie objal cala lewa noge. na poczatku bol podobnie jak u Ciebie
byl chwilowy, pozniej juz ciagly.

pozdrawiam

Karma.

3. Data: 2003-09-18 15:19:14

Od: "Dars" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o sam bol - to na poczatku byl tylko w okolicach kostki, potem rozszerzal
> sie i w efekcie objal cala lewa noge. na poczatku bol podobnie jak u

No to zrobiłeś mi niespodzianke.
Myślałem że jakoś mi to przejdzie ...... a tu takie rzeczy.
Możesz mi napisać coś o operacji, może być na priva.
Dzieki za odpowiedź, ja mam jeszcze nadzieje ze obędzie się bez operacji
z kręgosłupem nie ma żartów.

pzdr
Dars

4. Data: 2003-09-18 17:11:25

Od: Joanna Czaplinska <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dars wrote:

> [...]
> Możesz mi napisać coś o operacji, może być na priva.
> Dzieki za odpowiedź, ja mam jeszcze nadzieje ze obędzie się bez operacji

Sprobuj jezcze trafic do jakiegos kregarza, najlepiej lekarza i kregarza
zarazem, moze uda sie dysk "wsadzic" na miejsce. Z jakiej jestes
miejscowosci? Rozumiem, ze rtg masz zrobione?

Joanna

5. Data: 2003-09-18 18:35:07

Od: "Dars" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zarazem, moze uda sie dysk "wsadzic" na miejsce. Z jakiej jestes
> miejscowosci? Rozumiem, ze rtg masz zrobione?

nie mam rtg ........
teraz jak nie pomoze ten diadynamik (jonoforeza) to ide jeszcze
raz do lekarza i moze pojde na jakies zdjecie .......
mam nadzieje ze jakos to bedzie mozna jeszcze wyleczyc,
a z skąd wiesz że to dysk. Moge biegac, robic przysiady ....
tylko po prostu mam jakiś ucisk. To moze być dys ?
Sama pani neurolog nie wie co to jest, to z skad ja mam wiedziec .....
Dziwne ze biegam, chodze tylko jak długo jestem na nogach
to mam ten ucisk i prawą nogę do dołu mnie boli.
Na początku bolała mnie lewa noga jak dostałem jakieś mocne zaszczyki
to prawa przestała i od tego czasu boli mnie lewa noga o co chodzi.
Niedawno juz niby mi przeszło, nic mnie nie bolało ale jak byłem nad woda
grałem w piłke
i po skakaniu znowu ból wrócił. Czy to moze naprawde być dysk .....
Dodam że mam 25lat, chodziłem na siłownie i nigdy raczej nie robiłem zadnych
cwiczen
na kregosłup chodzi o jakies tam przysiady ze sztagą, wiec nie mogłem zrobić
to przez siłownie.
Jestem z Brzegu między Opolem a Wrocławiem.

pzdr
Dars

6. Data: 2003-09-18 22:36:58

Od: Joanna Czaplinska <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dars wrote:

> [...]
> raz do lekarza i moze pojde na jakies zdjecie .......
> mam nadzieje ze jakos to bedzie mozna jeszcze wyleczyc,

Nie wiem, i dlatego pytalam, czy masz przeswietlenie, i tym bardziej
dziwi mnie, ze lekarz tego nie zlecil (moze warto sie upomniec). A
sugestia, ze to dysk, wyszla z postu powyzej.

> Jestem z Brzegu między Opolem a Wrocławiem.

to niestety, nie pomoge ci polecajac lekarza, ktora w takich sytuacjach
sie sprawdza (Szczecin).

Joanna

7. Data: 2003-09-19 08:07:53

Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Możesz mi napisać coś o operacji, może być na priva.
> Dzieki za odpowiedź, ja mam jeszcze nadzieje ze obędzie się bez operacji

cos o operacji.. w zasadzie to mialam dwie.. pierwsza nie byla do koncva
udana.. mialam do wyciecia przepukline i niestety za pierwszym razem nie
wyciagneli wszystkich kawalkow, co spowodowalo jeszcze wiekszy bol po
operacji (wiekszy ucisk na korzenie nerwowe). operacje mialam 3 lata temu na
neurochirurgii w szpitalu na Szaserow w Warszawie. wtedy byla tam naprawde
bdb opieka, nie wiem jak jest teraz...

sama operacja trwa zdaje sie 3-4 godziny (pelna narkoza). nastepnego dnia
"stawiaja na nogi". jest to o tyle trudne, ze w czasie operacji zostaja
przeciete miesnie przy kregoslupie, co sprawia, ze czlowiek nie jest w
stanie samodzielnie przewrocic sie na lozku na drugi bok, sa trudnosci z
poruszaniem sie i wstawaniem... nie mozna przez kilka dni przejsc odleglosci
wiekszej niz kilka metrow (organizm nie wytrzymuje), przy wiekszosci
czynnosci osobistych - mycie, zakladanie skarpetek potrzebna jest pomoc
innych osob. jednakze dosc szybko wraca sie do zdrowia. w ciagu miesiaca juz
mozna chodzic normalnie i wykonywac wszystkie czynnosci samodzielnie.
konieczna jest rehabilitacja po operacji - cwiczenia wzmacniajace miesnie
przykregoslupowe (ja bylam w sanatorium w Busku Zdroju).

co wazne - przy operacji na odc. ledzwiowym po operacji nalezy nosic gorset
(w zaleznosci od powagi operacji - niekoniecznie musi byc taki wiazany,
czasem moze byc taki zwykly z gumy).

pamietam, ze lekarze mowili mi, ze po ok. 3 latach czesto jest powtorka
takiej opracji - bo tworzy sie przepuklina.. ale minely 3 lata a ja nie mam
ZADNYCH problemow z kregoslupem i powim Ci, ze naprawde bylo warto isc na te
operacje (neurolodzy w wwie mi odradzali ze wzgledu na wiek - mialam wtedy
23 lata).

pozdrawiam ( i mam nadzieje, ze Twoja sytuacja nie jest az tak powazna by
wymagala operacji) :-)))

Karma.

8. Data: 2003-09-19 08:09:34

Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Czaplinska" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> Sprobuj jezcze trafic do jakiegos kregarza, najlepiej lekarza i kregarza
> zarazem, moze uda sie dysk "wsadzic" na miejsce. Z jakiej jestes
> miejscowosci? Rozumiem, ze rtg masz zrobione?

zdecydowanie odradzam kregarzy.. widzialam ludzi z takimi problemami na
neurochirurgii po wizycie u kregarza.. kregarz moze tylko pogorszyc sprawde,
a wpychanie dysku na sile moze spowodowac, ze bedzie on poluzowany i bedzie
czesciej wypadal...

pozdro.

Karma.

9. Data: 2003-09-19 08:14:10

Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a z skąd wiesz że to dysk. Moge biegac, robic przysiady ....
> tylko po prostu mam jakiś ucisk. To moze być dys ?

moze... na rtg nie zawsze wychodzi to, ze dysk wypadl.. u mnie na rtg nie
bylo widac, tylko dopiero na rezonansie magnetycznym.. a to, ze mozesz robic
przysiady moze swiadczyc o tym, ze dysk calkiem Ci nie wypadl tylko sie
wysunal...

> Sama pani neurolog nie wie co to jest, to z skad ja mam wiedziec .....

zmien neurologa...

> [...]
zadnych
> cwiczen
> na kregosłup chodzi o jakies tam przysiady ze sztagą, wiec nie mogłem

to, ze nie robiles przysiadow ze sztanga nie znaczy, ze nie mogl Ci wypasc
dysk.. ja na silownie nie chodzilam.. a wystarczylo ze tramwaj gwaltownie
zahamowal i lup - dysk wypadl... nawet nie wiedzialam przez pare miesiecy,
ze to wina kregoslupa a nie zapalenie nerwu..

pozdro.

Karma.

10. Data: 2003-09-19 10:25:33

Od: Joanna Czaplinska <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karmakoma wrote:

> zdecydowanie odradzam kregarzy.. widzialam ludzi z takimi problemami na
> neurochirurgii po wizycie u kregarza..

Napisalam "lekarza i kregarza zarazem" - akurat cala moja rodzina z
problemami kregoslupowymi do takowego chodzi - lekarz naurolog po
specjalistycznych kursach. Na razie nikt sie nie skarzy, a z tego co
wiem od znajomych, jesli nie mozna srodkami nieinwazyjnymi, tenze lekarz
kieruje na operacje.

Joanna

LEUKOCYTY!!! POMOCY!!! PROSTY PROBLEM!!!
kilka pytan przed drobnym zabiegiem
NOWY PORTAL
Częsta angina
Chroniczne Zmęczenie - podejrzewam OBPS -W-wa