bole glowy i wodoglowie normotensyjne

1. Data: 2003-04-27 11:58:31

Temat: bole glowy i wodoglowie normotensyjne
Od: "Miki" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od 2 lat mam bole glowy. Jest podejrzenie wodoglowia normotensyjnego. Prosze
o wytlumaczenie tego terminu oraz podanie metod leczenia.

Pozdrawiam
Miki

2. Data: 2003-04-27 23:38:12

Temat: Re: bole glowy i wodoglowie normotensyjne
Od: "kula kula" <s...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od 2 lat mam bole glowy. Jest podejrzenie wodoglowia normotensyjnego.

Wodogłowie to stan w którym byt dużo plynu mozgowo-rzdzeniowego gromadzi sie
w przestrzeniach okołokomorowych. Normotensyjny - to taki ze cisnienie
osmotyczne jest prawidłowe.
Podejrzenie to mało mówi.Ważniejsza jest diagnoza. Czy słyszałes może cos o
wysciółczaku - ependynoma ?

Pozdr

3. Data: 2003-04-28 20:13:44

Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wodogłowie to stan w którym byt dużo plynu mozgowo-rzdzeniowego gromadzi
sie
> w przestrzeniach okołokomorowych. Normotensyjny - to taki ze cisnienie
> osmotyczne jest prawidłowe.

Trzy bzdury w dwoch zdaniach.

> Podejrzenie to mało mówi.Ważniejsza jest diagnoza. Czy słyszałes może cos
> wysciółczaku - ependynoma ?

Na jakiej podstawie mozna cos takiego sugerowac?!

-----------------------------------
Wojciech Gocek MD
d...@p...com

4. Data: 2003-04-30 08:08:11

Od: "Miki" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kula kula" <s...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> Podejrzenie to mało mówi.Ważniejsza jest diagnoza. Czy słyszałes może cos
> wysciółczaku - ependynoma ?

No to jest wlasnie chyba juz diagnoza wystawiona na podstawie rezonansu.
A co oznacza powyzszy termin?

Wracajac do wodoglowia normotensyjnego to czy jest to przypadlosc
wystepujaca od urodzenia czy moze byc nabyta juz u osoby 50 letniej?

--
Rafal rokicki(at)box43.pl --- GG 151592

Kiedy IgE?
oczy