bole kregoslupa

1. Data: 2004-02-08 11:10:32

Temat: bole kregoslupa
Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow jestem kims nowym wiec sie przedstawiam Kasia sie nazywam
:)
Mam taki problem, ze bardzo czesto boli mnie kregoslup w okolicy ledzwiowej,
a dokladnie w krzyzu. Mam 22lata i chyba w moim wieku nie jest to czesto
spotykane, ale kiedy mialam18lat mialam juz rwe kulszowa a wtedy bardzo
bolalo. Jak jestem u lekarza rodzinnego i mowie o tym to kazdy mnie bada czy
to przypadkiem nie wypadniecie dysku ale na szczescie to nie to.
Moja mama i babcia maja tez problemy z bolem kregoslupa czy moje schorzenie
moglam odziedziczyc po nich?
Bol mam juz tak od 2 miesiecy, w sumie nie codziennie ale jak zlapie to boli
strasznie- dzisiaj wlasnie tak mam. Wzielam juz naproxen i backlofen 0,10mg,
co przypisal lekarz ale nie pomaga.
Czy ktos zna jakies metody na pokonanie tego bolu?
Chodzialm kiedys na fizykoterapie na magnetronik i laser ale nie pomoglo (po
magnetroniku bylo jeszcze gorzej).
Dodam ze do szczuplych nie naleze bo przy 166 waze ok 72kg (tez chce sie
odchodzic ale jak?) no i zawsze staram sie chronic kregoslup noszac
podkoszule.

Dziekuje za wszystkie porady!
Zycze zdrowka
--
( )''. .''( )
( (Y) )

2. Data: 2004-02-08 11:31:42

Temat: Re: bole kregoslupa
Od: "margo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A robiłaś już prześwietlenie kręgosłupa w okolicy lędźwiowej ?
Może warto z takim prześwietleniem się udać do jakiegoś ortpedy, specjalisty
od terapii manualnej ?
W sumie nie wiem dokładnie jakie bóle odczuwasz, dokąd promieniują itp,
miałem znajomego którego coś podobnego "zaatakowało" zrobił USG jamy
brzusznej
i okazało się że ma coś wskazującego na kamyczki/piasek w nerce ....
A pojawiają Ci się co jakiś czas infekcje dróg moczowych ?
Z tymi nerkami to tylko taka sugestia ....

Marcin

3. Data: 2004-02-08 13:17:10

Od: "ukasz " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia A <buniapl(nic)@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> Dodam ze do szczuplych nie naleze bo przy 166 waze ok 72kg (tez chce sie
> odchodzic ale jak?) no i zawsze staram sie chronic kregoslup noszac

gwoili scislosci odcinek ledzwiowy to ledzwiowy a krzyz to odcinek
krzyzowy. wiec jak cie boli w krzyzu to nie jest to odcinek ledzwiowy...

a jezeli to bol w krzyzowym i fizjoterapia nie pomagala to moga to byc
tzw. korzonki.... zasugeruj to lekarzowi i niech cie zbada w tym kierunku.

pozdrawiam...

4. Data: 2004-02-08 13:40:38

Od: r...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

A skąd jesteś?
Znajdź w swojej miejscowości dobrego fizjoterapeutę który cię zdiagnozuje i
pokieruje twoim leczeniem. Żadne tak prądy czy magneto. Trzeba
najprawdopodobniej zająć się tobą ręcznie.

5. Data: 2004-02-08 23:15:43

Od: "Kacper" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> wrote in message

> [...]
> Dodam ze do szczuplych nie naleze bo przy 166 waze ok 72kg (tez chce sie
> odchodzic ale jak?) no i zawsze staram sie chronic kregoslup noszac

Ja mam to samo, zastanawiam sie tylko czy mnie przewialo czy to od dzwigania
(praca fizyczna), a moze jedno i drugie...
Jak bylem w Polsce to Mama nacierala mnie takim "wywarem" - tarty chrzan
moczony w nafcie i chybado tego sposobu siegne...
Czy ktos moze zna inne sposoby?

Pozdr.
Kac

6. Data: 2004-02-09 10:50:27

Od: "Miqa" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No cóż!!! Tak to jest teraz na tym świecie.Społeczeństwo dzieli się na tych
którrzy mieli problemy z bolem kręgosłupa ,mają i będą mieli.Dla pocieszenia
dodam że 60%społeczeństwa po 30 r.ż skarży się na bóle kręgosłupa.Ja już z
nim żyję ponad 2 lata i wiem że już nigdy nie będzie tak jak
wcześniej(przeciążyłam sobiego).Jestem studentka fizjoterapii więc patrząc
na to powinnam sobie pomóc...ale wiele już próbowałam i średnio to pomagało,
z drugiej strony szewc w dziurawych butach chodzi!!!
Na pewno pierwsze co trzeba zrobić to dobrze zdiagnozować, lecz sami lekarze
nie mają często pojęcia co jest przyczyna takiego bólu.Trzeba zrobić sobie
podstawowe badanie RTG!! A potem zastosować fizykooterapię i
ćwiczenia.Trzeba wzmocnić gorset mięśniowy który będzie chronił tę część
kręgosłupa.A jeżeli fizykoterapia nie pomaga to trzeba próbować innych
zabiegów no i trzeba je stosować dłużej.Miałaś magnetronic i laser to
spróbuj mnoże innego połaczenia ...laser jest ok...ale dodać do tego może
interdyn albo krioterapię.Trzeba próbować.
Druga sprawa to taka że obecnie nasza służba zdrowia jest taka jaka jest i
żeby zaoszczędzić pieniędzy..niestety zabiegi fizykoterapeutyczne nie dają
dobrego efektu...są robione za krótko.Takie dawki nie są niestety
terapeutyczne.Jakby były jakieś jeszcze pytania to zapraszam!!! Bo mogłabym
tu pisać epopeje na temat bólów kręgosłupa!!!

Pozdrawiam Miqa

sprawa_dentystyczna_wraz liwe_gardlo
Notatki, wyklady - Uniwersytet Medyczny w Łodzi
Ultrasonograf ATL HDI 1500
ryzyko zgonu
Probiotyk a wiek?-pediatryczne