buuuuu..... pomidory

1. Data: 2003-08-17 16:28:38

Temat: Re: buuuuu..... pomidory
Od: "zefirka" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldek Brygier" <w...@N...pl> napisał w wiadomości
news:bhihtf$tuv$1@absinth.dialog.net.pl...

> A jak robisz sok pomidorowy?

Moja rodzinka robi to tak: pomidory kroimy i gotujemy az zrobi sie papka,
potem przecieramy przez bardzo geste sitko. Uzyskujemy plyn o konsystencji
mniej wiecej takiej jak kupny sok pomidorowy (byc moze ty to nazywasz
przecierem, u mnie w domu to jest sok, moze stad nieporozumienie ;)
Doprawiamy przyprawami. Jeszcze raz gotujemy. Wlewamy do wyparzonych
butelek, zalewany odrobina oleju (przeciwplesniowe) Tyle.

1. Data: 2003-08-17 18:36:09

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnie już tych pomidorów nie masz, ale może komu innemu się przyda:

Pomidory w galarecie
#################

2 kg małych, zgrabnych pomidorów sparzyć i obrać ze skórki;

przygotować zalewę:

1litr wody zagotować, odstawić, dodać
12 łyżeczek żelatyny,
5 łyżeczek octu 10%,
1,5 łyżeczki soli

do słoika włożyć: 1 liść laurowy, po kilka ziaren pieprzu i angielskiego
ziela, natka pietruszki, plaster cebuli lub ząbek czosnku,
Nakładać pomidory, małe w całości, większe pokroić na ćwiartki, zalać
gorącą zalewą, pasteryzować 15 minut

Wypróbowane
--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2003-08-17 19:05:41

Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:: zefirka ::..
I stała się jasność, a głos z góry oznajmił nieśmiało:
> ty to nazywasz przecierem, u mnie w domu to jest sok, moze stad
> nieporozumienie ;)

no to mamy to samo :)
Polecam za to musztardę pomidorową - jak na razie wszystkim smakuje...
Suszone pomidory w piekarniku słabo się jakoś suszą - na razie jestem
zniechęcony owocami swojej suszącej pracy...

Waldek Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
waldek[at]naszesudety.pl, gg 415880

1. Data: 2003-08-17 19:07:22

Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:: Kyllyan ::..
I stała się jasność, a głos z góry oznajmił nieśmiało:
> Pewnie już tych pomidorów nie masz, ale może komu innemu się przyda:

Ciekawy pomysł - jako eksperymentator właśnie postanowiłem kupić jeszcze
trochę pomidorów i wypróbować Twój przepis...
Co się później z takich pomidorów robi?

1. Data: 2003-08-18 16:37:32

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldek Brygier wrote:
> Polecam za to musztardę pomidorową - jak na razie wszystkim smakuje...

a jak sie a robi?
wybacz, jesli przepis juz byl, ale ja - jako weganka - czytam na wyrywki :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2003-08-18 16:53:58

Od: "Waldek Brygier" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

..:: PatryCCCja ::..
I stała się jasność, a głos z góry oznajmił nieśmiało:
> a jak sie a robi?

Znalazłem ten przepis na jednej ze stron polecanych na stronie grupowej. Oto
on (w nawiasie moje propozycje wielkości/ilości składników):

Pomidorowa musztarda
2 kg pomidorów
3 cebule (ale duże)
2 łyżki oleju
1 łyżka octu 10%
10 dag cukru
1 łyżka ziaren gorczycy
kilka ziaren pieprzu
ziele angielskie (kilka)
kolendra (łyżka)
sól
5 dag musztardy (10 dag)

Cebulę pokroić w plasterki, podsmażyć lekko na oleju. Pomidory pokroić na
ćwiartki, dodać do cebuli, rozgotować i przetrzeć. Połączyć przecier z octem
i gotować, aż zgęstnieje. Przyprawy zemleć, dodać do przecieru wraz z solą,
musztardą i cukrem, wymieszać, chwilę pogotować. Gorącą musztardę nakładać
do wyparzonych słoików, od razu zamykać. Napełnione słoiki ustawić do góry
dnem, gdy ostygną wstawić w chłodne miejsce.

=====

Ponieważ nie ufam metodzie zaprezentowanej przez autora, ja pasteryzowałem w
powszechnie znany sposób :)

1. Data: 2003-08-19 04:22:10

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co się później z takich pomidorów robi?

Się je oczywiście ;), dobre na zagrychę a i na kanapki zimą można po
prostu. Spróbuj dodać więcej octu, może cukru, według swojego smaku. Dla
mnie są trochę metłe, ale żona nie lubi kwaśnego...

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-21 13:16:08

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldek Brygier wrote:
> Pomidorowa musztarda
> 2 kg pomidorów
> 3 cebule (ale duże)
> 2 łyżki oleju
> 1 łyżka octu 10%
> 10 dag cukru
> 1 łyżka ziaren gorczycy
> kilka ziaren pieprzu
> ziele angielskie (kilka)
> kolendra (łyżka)
> sól
> 5 dag musztardy (10 dag)

ekstra, dokupie kolendre i przy jakims wolnym weekendzie sobie wyprobuje :)

dzieki
pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl
SPINACZ http://www.spinacz.pl/

ready, steady,cook!!!
co zrobic z papryki ( na slodko -kwasno) ??
Ciasto na pierogi ruskie
endywia
omlet z kurkami zapiekany w parmezanie