brokuły (rozgotowane)

1. Data: 2003-10-17 08:03:04

Temat: brokuły (rozgotowane)
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasami tak się zdarza, że ktoś przegapi itd.
Sałatka z oliwą, jajkiem i majonezem + przyprawy nie była zbyt smaczna, dominował
rozgotowany brokuł.
:-(
Po prostu nie cierpię rozgotowanego.
Aby się wykpić od zjedzenia jej powiedziałem żonie (w nadziei, że za chwilę to
wywali): zmiksuj to.
Wyszła super pyszna pasta, bardzo delikatna w smaku i lekka w konsystencji.
Piękny kolor.
Sama w sobie b. dobra ale z dodatkiem owoców morza to już poezja.
Polecam.

pozdr. Jerzy

1. Data: 2003-10-17 09:36:12

Temat: Re: brokuły (rozgotowane)
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-10-17 at 10:03, Jerzy Nowak wrote:
> [...]
> Piękny kolor.
> Sama w sobie b. dobra ale z dodatkiem owoców morza to już poezja.

Czyli brokomole - juz Herbatka to podawala pare lat temu, w zwiazku ze
swoja miloscia do guacamole i wysoka cena avocado ;-))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-17 10:00:58

Temat: było: Re: brokuły (rozgotowane) jest: brokule
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl (Kot) napisał(a):
> On Fri, 2003-10-17 at 10:03, Jerzy Nowak wrote:
[...]
> Czyli brokomole - juz Herbatka to podawala pare lat temu, w zwiazku ze
> swoja miloscia do guacamole i wysoka cena avocado ;-))

Skleroza kompletna, idę kupić coś na pamięć.
I to ja w tym wątku też pisałem.

Gdybym wcześniej nie sprawdzał :-(
Ale aby wpisać "brokula" to na to nie wpadłem.
W końcu hamerykę nie tylko Kolumb odkrył.

A może to podswiadomość?
Zachciało mi sie Herbatki. Mam Oolong.
A może ta prawdziwa się odezwie?
;-)

pozdr. Jerzy
PS
1. A gdzież to Cię wywiało Kotku?
2. W orginale przepis brzmiał:
"Zachcialo mi sie wczoraj guacamole - pojechalismy do supermarketu a tam sie
akurat awokado skonczyly :-((( No to zaeksperymetowalam. Ugotowalam brokula
w niewielkiej ilosci wody z sola i cukrem. Ostudzilam, wrzucilam do takiej
maszynki z korbka, to sie chyba "papa's hand" - moje sie nazywa "salsa
magic" ;-)- mozna w tym szybko wszystko drobniutko posiekac. Dodalam mala
cebulke, lyzke majonezu, sok z ok. polowki cytryny i pol lyzeczki chili.
Zakrecilam korbka starannie i otrzymalam paste o pieknym zielonym kolorku
podobnym do guacamole - byla piekielnie ostra i diabelnie pyszna.
Posmarowalam tym razowy chlebek a na wierzchu ulozylam plasterki pomidora.
Smok wchlonal bez mrugniecia okiem, ja co chwila siegalam po kolejna
kanapke. Paste nazwalam brokomole - na pamiatke mojego niespelnionego
marzenia ;-) Polecam."

1. Data: 2003-10-17 10:22:53

Temat: Re: było: Re: brokuły (rozgotowane) jest: brokule
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-10-17 at 12:00, Jerzy Nowak wrote:

> A może to podswiadomość?
> Zachciało mi sie Herbatki. Mam Oolong.
> A może ta prawdziwa się odezwie?
> ;-)

Moze sie odezwie ;-)
Tez sie napije, zielonej jasminowej.

> pozdr. Jerzy
> PS
> 1. A gdzież to Cię wywiało Kotku?

Do Paryzewa (tam dom moj, gdzie serce moje ;-)

A zeby nie bylo off-topic, to na jutro zaprosilam znajomych na kolacje i
postanowilam zrobic cos niezwyklego - padlo na indyka w sosie figowym
balsamico. Przepis dostalam od naszej nieocenionej Kasi L. Piersi
kurczaka z przepisu zamienilam na indyka, bo monrz kurczaka nie lubi -
dziwny jakis.

FIGOWY SOS BALSAMICO

1/2 kg swiezych fig pokrojonych w kawalki
1/3 szklanki czerwonego wina
1 lyzka octu balsamicznego
szczypta soli i pieprzu
1/2 lyzeczki cukru
galazka swiezego tymianku

polaczyc wszystkie skladniki, dolac 1/2 szklanki wody, przykryc o
gotowac na
malym ogniu ok. 30 min. Wyjac tymianek reszte przetrzec przez sito o
grubych
otworach. Podawac jako dodatek do bialych mies albo deserow.

GRILLOWANE PIERSI KURCZAKA Z SZYNKA PARMENSKA I FIGAMI

1/4 szkl bialego wytrawnego wina
3 lyzki posiekanego swiezego rozmarynu
2 lyzki soku z cytryny
lyzeczkarozgniecionego czerwonego pieprzu
lyzeczka soli
1/4 lyzeczki czarnego pieprzu
oliwa z oliwek
8 pojedynczych piersi z kurczaka
16 swiezych fig
pieczywo tostowe
8-10plastrow szynki parmenskiej
figowy sos balsamiko

Z wina, oliwy i przypraw przygotowac marynate,. dodac do niej piersi
kurczka, przykryc i wlozyc do lodowki na 3 godz. Po poltorej godziny
obrocic
je.
Smazyc na patelni grillowej 3-5 min. z kazdej strony
Potem na tej samej patelni smazyc figi az zmiekna (3-6 min.)
Piersi owinac szynka, tosty opiec, podawac na toscie z figami i figowym
sosem balsamico

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-17 20:50:58

Temat: Re: by?o: Re: broku?y (rozgotowane) jest: brokule
Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Oct 2003 12:22:53 +0200, m...@p...onet.pl (Kot) wrote:

cut

>Piersi owinac szynka,

cut

>--
>Kot <m...@p...onet.pl>

Oslabiasz mnie...
;->>>>>>

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-10-17 21:01:41

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>cut

>Oslabiasz mnie...
>;->>>>>>
>

>Art(Gruby).
>
>Abyssus abyssum invocat.

dodam jeszcze, tak na stronie, ze jak dla mnie to powinno byc
duzo tej szynki.....

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-10-17 22:23:18

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> dodam jeszcze, tak na stronie, ze jak dla mnie to powinno byc
> duzo tej szynki.....
>
> trys
> K.T. - starannie opakowana

No bo jak starannie opakowana, to starannie.
MB

1. Data: 2003-10-17 22:51:14

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003 15:23:18 -0700, Magdalena Bassett
<m...@o...com> wrote:

>No bo jak starannie opakowana, to starannie.
>MB

Taaa...drugiej pracy mam szukac?
;-)

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2003-10-18 14:45:47

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-10-17 at 22:50, Art(Gruby) wrote:
> On 17 Oct 2003 12:22:53 +0200, m...@p...onet.pl (Kot) wrote:
>
> cut

> cut

> Oslabiasz mnie...
> ;->>>>>>

To nie ja, to Kasia. Ale co, piersi Ci sie nie podobaja czy szynka? ;-))

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-18 14:58:57

Od: "Wojti" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Da się jeszcze zrobić z rozgotowanych brokuł zupkę.Taki krem z brokuł.
Robisz wywar + brokuły.Miksujesz to wszystko razem. Dla ozdoby groszek
ptysiowy i piękny krem z brokuł wychodzi.Palce lizać.
Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

Mycie blach z piekarnika w zmywarce bosch 45 cm
[P] Herbata po rosyjsku (ciekawa)
placki ziemniaczane
ceasar salad
Ciasto Ambasador.