c.o. gazowe - jaki piec dla 65mkw??

1. Data: 2004-12-10 12:01:05

Temat: Re: Odp: c.o. gazowe - jaki piec dla 65mkw??
Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Julian" <j...@b...poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci
news:0uahr0hup3g6vdqhiqgb1382bu2f4484gh@4ax.com...

> Kociol jest zainstalowany w lazience i zajmuje niewiele wiecej miejsca
> niz poprzednio junkers.
> Calkowity koszt przekroczyl 13 tys. zl.
>
> Pozdrawiam
> Julian

Wlasnie zrobilismy sobie ogrzewanie gazowe - 80m2, Valliant Turbo
dwufunkcyjny (w lazience - pompa cicha), rurki miedziane ale nic nie
strzela.
Koszt zalozenia: instalacja gazowa (od przylacza bo nie bylo gazu w budynku
i wewnetrzna), 5 grzejników (KERMI) w pokojach + drabinka w lazience
13 tys zl.

Problem oczywiscie z lazienka - po wylaczeniu pieca przez sterownik drabinka
w lazience jest prawie od razu zimna
Macie jakis pomysl (grzalka elektryczna, jakies obejscie, drugi sterownik) ?

Krasnal, GG#1103 [Zabrze]

1. Data: 2004-12-10 13:18:11

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 10 Dec 2004 13:01:05 +0100, na pl.rec.dom, Krasnal (Zabrze)
napisał(a):

> [...]
> w lazience jest prawie od razu zimna
> Macie jakis pomysl (grzalka elektryczna, jakies obejscie, drugi sterownik) ?

W lazience jak postawisz grzejnik elektryczny to cala instalacja gazowa sie
niekalkuluje, grzejnik te min. 2000 W bedzie zjazdal, a to chodzi o
oszczednosci niskie koszty ogrzewania... musisz sie przyzwyczaic, kapac sie
tylko wtedy kiedy nagrzane

1. Data: 2004-12-10 14:14:33

Od: "Krasnal \(Zabrze\)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ormianin" <o...@c...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niekalkuluje, grzejnik te min. 2000 W bedzie zjazdal, a to chodzi o
> oszczednosci niskie koszty ogrzewania... musisz sie przyzwyczaic, kapac

Myślałem o jakimś obejściu w instalacji grzewczej, żeby można było włączyć
grzanie "ręcznie" - drabinka jest pierwszym grzejnikiem w ciągu nagrzewa
się natychmiast.
Włączyć na 5 minut i jest ciepło w łazience. A tak to muszę skręcić
kaloryfer w pokoju ze sterownikiem i zwiększyć temperaturę na sterowniku,
żeby się piec włączył.
Jak nie było sterownika, to przekręciłem tylko pokrętło nastawcze
temperatury na piecu i grzał a jak się nagrzało to wyłączałem i już....

Krasnal, GG#1103

1. Data: 2004-12-11 05:39:32

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krasnal (Zabrze)" napisał(a):

> Problem oczywiscie z lazienka - po wylaczeniu pieca przez sterownik drabinka
> w lazience jest prawie od razu zimna
> Macie jakis pomysl (grzalka elektryczna, jakies obejscie, drugi sterownik) ?

Grałka elektryczna nadaje się MZ co najwyżej do suszenia ręczników.
Drugi sterownik - może być zwykły programator czasowy, podłączony
równolegle do podstawowego, włączający kocioł w przewidywanych porach
kąpieli. Zbędne nagrzewanie pozostałych pomieszczeń ograniczają głowice
termostatyczne. Chyba najwygodniejszym rozwiązaniem jest elektryczny
nadmuch powietrza ( kurtyna ) lub promiennik kwarcowy, włączany na
żądanie.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

stary tapczan do spania
Przepalająca się żarówka.
Ceny nowych mieszkan w duzych miastach za m2 ?????
Lodówka whirlpool ARC 5551AL
Gdzie szukac mebli kuchennych zgodnych z Fama Wyszkow?