caluski

1. Data: 2003-02-13 22:13:38

Temat: caluski
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Zna ktos przepis na "caluski" - tak to sie u nas nazywalo, sa to ciastka (o
ile to tak mozna nazwac) pieczone w oleju i jednam z najwazniejszych
skladnikow byl ser bialy. Przepis diabli wzieli a chodzi mi to po glowie od
dluzszego czasu
Monika
______________ Monika
Biermann ICQ#: 151648483 Current ICQ status: + More ways to contact me i See
more about me:
______________

1. Data: 2003-02-13 22:23:16

Temat: Re: caluski
Od: "Quefear" <Q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann wrote:
> [...]
> najwazniejszych skladnikow byl ser bialy. Przepis diabli wzieli a
> chodzi mi to po glowie od dluzszego czasu

U mnie w rodzinie całuskami nazywano małe piernikowe ciasteczka,
pieczone normalnie, ale ze dwa miesiące przed świętami, tak żeby do gwiazdki
zmiękły.

pozdrawiam

Quef
--
Q...@i...bezkupy.pl
www.quefear.neostrada.pl

1. Data: 2003-02-14 01:05:28

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Quefear <Q...@p...onet.pl> napisał(a):
skladnikow

> U mnie w rodzinie całuskami nazywano małe piernikowe
> ciasteczka, pieczone normalnie, ale ze dwa miesiące
przed
> świętami, tak żeby do gwiazdki zmiękły.

Sa jeszcze caluski podobne do bez, przygotowane z
bialka ubitego z cukrem pudrem, wymieszane z
przetartymi owocami (np.brzoskwiniami), wyciskane
szpryca na blache i suszone w piekarniku.
Ale zastanawiam sie czy Monice nie chodzi o
tzw."madrzyki" (a z ogonkiem), czyli male splaszczone
galeczki z sera twarogowego, wymieszanego z jajami,
cukrem, nieduza iloscia maki, smietany i masla, smazone
w tluszczu (albo pieczone na natluszczonej blasze), a
potem posypane cukrem pudrem.

Iris

1. Data: 2003-02-14 12:59:45

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Moze to, jest to o czym mysle. Moglabym prosic o przepis?
Monika

1. Data: 2003-02-14 18:03:01

Od: "Iris" <i...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Biermann <m...@g...de> napisał(a):
> Moze to, jest to o czym mysle. Moglabym prosic o
przepis?

Prosze bardzo:)
Kilogram sera twarogowego zmielonego jak na sernik
utrzec z 8-10 jajami (w zaleznosci od ich wielkosci),
dodajac po jednym jajku.
Nastepnie, mieszajac, dosypac:
- ok.150 gramow cukru-pudru (ja daje 1 szklanke),
- 250 g przesianej maki (szklanka z duzym czubkiem)
- 100 ml smietany (wystarczy 12%-owa, ale moze tez byc
18%-owa)
- 100 g tj.pol kostki masla (lub margaryny, jesli ktos
woli)
- szczypte soli
Wszystko dobrze wyrobic i z masy formowac galki,
splaszczajac je lekko po obu stronach.
Smazyc obustronnie na mocno rozgrzanym tluszczu. Gorace
odsaczyc i posypac cukrem pudrem.

Aha.. robilam to samo z serkiem homogenizowanym
waniliowym. Przy niezmienionych proporcjach wyszly z
tego calkiem smaczne placuszki. Tylko juz ich nie
slodzilam po wierzchu.

Iris

Cos dobrego:))
Pyszne pierogi drożdżowe