candida - badania, wątpliwości

1. Data: 2004-03-29 09:46:43

Temat: candida - badania, wątpliwości
Od: "Piotr" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Podejrzewam swój organizm o istotny przerost candidy.
Od dłuższego czasu mam problemy z zatokami, częste przeziębienia, problemy
skórne, chroniczne zapalenie spojówek, rewolucje jelitowe, a ostatnio
notoryczne wzdęcia. Oczywiście odwiedziłem kilku lekarzy, którzy zrobili mi
szereg badań (idealne wyniki) i w końcu stwierdzili, że to zespół jelita
wrażliwego do czego trzeba się przyzwyczaić. Zacząłem więc szukać informacji
na własną rękę i dotarłem tutaj.
Proszę o informację jakie konkretnie badania (kał, mocz, krew) należy
przeprowadzić aby wykryć nadmiar candidy.

Mam jeszcze wątpliwości co do odżywiania. Wszędzie czytam, że świetnie na
jelita wpływają pozytywne bakterie. Do odpowiedniego wzrostu wymagają jednak
kwaśnego środowiska. W innym zaś miejscu czytam, że konieczna jest dieta
alkalizująca. Czy to nie sprzeczność?

Będę wdzięczny za uświadomienie mnie w tych tematach.

Piotr

2. Data: 2004-03-29 11:47:22

Temat: Re: candida - badania, wątpliwości
Od: "news.tpsa.pl" <n...@t...pll> szukaj wiadomości tego autora

badanie kalu na posiew

3. Data: 2004-03-29 15:30:55

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał:
>
> [...]

W uproszczeniu można powiedzieć, że ilość Candida Albicans w naszych
jelitach jest kontrolowana przez układ immunologiczny, florę bakteryjną
jelit oraz pH środowiska jelit, przy czy, elementy te są ze sobą powiązane i
w dużej mierze zależne od składu naszego pożywienia.
Niektóre mikroorganizmy lepiej rozwijają się w środowisku kwaśnym inne w
alkaicznym. Dlatego uważam, że wszelkie odstępstwo od równowagi
kwasowo-zasadowej, czy to w jedną, czy drugą stronę, są niekorzystne.
Dopiero po zbadaniu, jakie pH ma środowisko jelit konkretnej osoby, można by
dyskutować, nad celowością wprowadzenia diety zakwaszającej czy
alkalizującej. Wydaje mi się jednak, że prościej i skuteczniej będzie, gdy
po prostu wyrobimy w sobie zdrowe nawyki żywieniowe. Między innymi
ograniczymy spożywanie cukru i zaczniemy jeść bio-jogurty oraz kwaszoną
kapustę.

Aby wykryć w jelitach obecność Candida Albicans, wykonuje się posiew kału
albo mierzy miano przeciwciał we krwi.

Po więcej informacji, odsyłam do archiwum grupy: http://groups.google.pl/

Pozdrawiam, andrzej

--