cel

1. Data: 2008-04-30 18:08:12

Temat: cel
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

CZYM JEST DZIESIĄTKA?

Mistrz w szkole łucznictwa był znany zarówno jako Mistrz Życia, jak i łucznictwa.
Pewnego dnia jego najzdolniejszy uczeń trafił trzy razy pod rząd w dziesiątkę w
miejscowych zawodach. Brawom nie było końca, posypały się gratulacje dla ucznia - i
Mistrza.
Jednakże na Mistrzu nie zrobiło to wrażenia. Nawet odnosił się do tego krytycznie.
Kiedy uczeń zapytał go później, dlaczego, powiedział: "Musisz się jeszcze nauczyć, że
cel nie jest celem".
,"Czym JEST cel?" chciał wiedzieć uczeń.
Lecz Mistrz nie chciał powiedzieć. Było to coś, czego chłopiec musiał się pewnego
dnia sam nauczyć, ponieważ nie dało się tego przekazać w słowach.

***
Pewnego dnia odkrył, że tym, co miało być jego celem, było nie dokonanie, lecz
postawa; nie dziesiątka, lecz zniknięcie ja.

2. Data: 2008-05-01 13:07:44

Temat: Re: cel
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnego dnia odkrył, że tym, co miało być jego celem, było nie dokonanie,
> lecz postawa; nie dziesiątka, lecz zniknięcie ja.

Dlaczego "ja" musi zniknąć?

3. Data: 2008-05-01 13:09:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 1 May 2008 15:07:44 +0200, zdumiony napisał(a):

> Użytkownik "Sky" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Dlaczego "ja" musi zniknąć?

Sylabę mu wcięło - przed "ja" miało być "Ska" ;-PPP
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

4. Data: 2008-05-04 17:57:14

Od: pasman <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sylabę mu wcięło - przed "ja" miało być "Ska" ;-PPP
> --
> XL wiosenna :-)

:)

pasman

5. Data: 2008-05-05 02:57:06

Od: "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedy uczeń zapytał go później, dlaczego, powiedział: "Musisz się jeszcze
nauczyć, że cel nie jest celem".

W opowiadaniu Akutagawa Ryanosuke mistrz łuku dochodzi do wniosku, że
prawdziwym mistrzostwem jest nie używać łuku.... i od tamtej pory w jego
wiosce krawcy wstydzili się jak ktoś ich zobaczył z igłą, szefce jak z
młotkiem, etc....

Tytułu opowiadanka nie pomnę.

ab.

6. Data: 2008-09-20 16:24:27

Od: "Szymek" <s...@n...sa.com.eu> szukaj wiadomości tego autora

"odważny rowerzysta" <t...@n...jest.adres.pl> wrote in message
[...]

> Dlaczego "ja" musi znikn?ć?

Bo dla człowieka jest bezwartościowe !

Ultradźwięki barw ; wydanie artystyczne w CZD
Edyta Gepper
Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego...
Potwory newcasta
To fakt.