chińskie jaja

1. Data: 2005-04-11 05:28:07

Temat: chińskie jaja
Od: g...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie tak dawno było pytanie jak Chińczycy robią "stuletnie jaja"

Znalazłam przepis (zgodny też z tym, co mi kiedyś o nich mówiono:
- kilka jaj
- popiół drzewny
- wapno
- sól

Przygotować pastę z popiołu drzewnego, wapna i soli z wodą. Świeże jaja pokryć
przygotowaną papką, zakopać w ziemi, zostawić na 3 - 4 miesiące. W tym czasie
białko się ścina, a żółtko przybiera ciemnozielony kolor i konsystencję
twarożku.
Chińczycy takie jaja obierają ze skorupki i podają z sosem sojowym, octem i
imbirem.

Drugi przepis na chińskie jaja (ale nie "stuletnie"):

- 8 jaj
- po łyżce sosu sojowego zwykłego i ciemnego
- 2 łyżki suchej czarnej herbaty
- 2 gwiazdki anyżu
- po kawałku cynamonu i suszonej skórki pomarańczowej

Umyte jaja włożyć do rondelka, zalać osoloną wodą i gotować na małym ogniu 20
minut. Gorące wyjąć, ułożyć na sicie, przelać zimną wodą. Potłuc skorupki
(muszą być bardzo gęsto spękane, zle nie odpadające). włożyć jaja do rondla,
dodać wszyatkie przyprawy, zalać 3 szklankami wody, szybko doprowadzić do
wrzenia, po czym gotować na bardzo małym ogniu ok. 3 godzin (od czasu do czasu
dolewać wody, zby jaja cały czas były przykryte), po czym zostawić w wywarze na
36 godzin. Przed podaniem obrać ze skorupek, pokroić na ćwiartki.Mozna je
przechowywać w skorupkach przez 4 - 5 dni.

Przepisy pochodzą z książeczki Hanny Szymanderskiej "Jaja w roli głównej" wyd.
Prószyński i S-ka W-wa 2001

Informuję, że nie sprawdzałam tych przepisów.

Smacznego !
Proszę o poinformowanie na grupie, o ile ktoś pokusi się o wykoanie, jaki jest
efekt smakowy.

Pozdrawiam - Gośka

1. Data: 2005-04-11 12:48:54

Temat: Re: chińskie jaja
Od: "flashi" <f...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> twarożku.
> Chińczycy takie jaja obierają ze skorupki i podają z sosem sojowym, octem

toto wg mnie jest zupelnie niejadalne ... jadlem te tzw Stuletnie jaja w
Luksemburgu i zwyczajnie jest to niezjadliwe ....
Zapach co dziwne nie byl taki okropny (w kazdym razie dla mnie- bo moi
towarzysze chcieli mnie od stolu wywalic jak to mi podano)

> [...]
wyd.
> Prószyński i S-ka W-wa 2001
>
> Informuję, że nie sprawdzałam tych przepisów.

a tego drugiego przepisu nie sprawdzalem ... jednak to akurat nie musi byc
zle ... anyzu nie trawie ... ale z pomaranczami czy cynamonem moze byc
niezle ...
Jednak nie bede probowal :>

1. Data: 2005-04-11 21:17:01

Od: "Alko" <w...@s...na-ryj.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flashi" <f...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Zapach co dziwne nie byl taki okropny (w kazdym razie dla mnie- bo moi
> towarzysze chcieli mnie od stolu wywalic jak to mi podano)

nie wiem czy to to ale podają taką potrawę w chińskiej restauracji (nie
budzie czy knajpie) na rogu górczewskiej i przyokopowej

1. Data: 2005-04-11 21:38:25

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 11 avril 2005 ŕ 23:17:01, dans <d3epod$nm0$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> nie wiem czy to to ale podają taką potrawę w chińskiej restauracji (nie
> budzie czy knajpie) na rogu górczewskiej i przyokopowej

Ten rog Gorczewskiej i Przyokopowej w Luksemburgu, jak rozumiem ?

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-04-12 06:25:48

Od: "Alko" <w...@s...na-ryj.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Le lundi 11 avril 2005 ŕ 23:17:01, dans <d3epod$nm0$1@nemesis.news.tpi.pl>
vous écriviez :

> Ten rog Gorczewskiej i Przyokopowej w Luksemburgu, jak rozumiem ?

znaczy róg towarowej i okopowejk
sorry
w każdym razie to danie dobre było w miarę

1. Data: 2005-04-12 09:01:07

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Alko wrote:

> znaczy róg towarowej i okopowejk
> sorry
> w każdym razie to danie dobre było w miarę

aler w Luksemburgu czy w Kopenhadze?

Waldek

1. Data: 2005-04-12 10:31:47

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> aler w Luksemburgu czy w Kopenhadze?

No, jak to, jak nie podaje gdzie to oczywiście musi to być default city :-)
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-04-12 10:33:33

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):

> No, jak to, jak nie podaje gdzie to oczywiście musi to być default city :-)

Ale o to miano ostatnio Wrocław dzielnie walczy z Warszawą :).
--
Ania

1. Data: 2005-04-12 15:47:46

Od: "Alko" <w...@s...na-ryj.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ale o to miano ostatnio Wrocław dzielnie walczy z Warszawą :).

W Warszawie

1. Data: 2005-04-14 08:50:12

Od: "Władca Much" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <g...@b...pl> napisał w wiadomości
ciach
> Proszę o poinformowanie na grupie, o ile ktoś pokusi się o wykoanie, jaki
> jest
> efekt smakowy.
>
> Pozdrawiam - Gośka

ciach
Co do pierwszego przepisu to nie ryzykowałbym...
Co do drugiego to jadłem i są super! To jest specjalność mojej chrzestnej i
serwuje je na każde rodzinne spotkanie-wyżerke, jajeczka znikają z półmisków
w mgnieniu oka. Polecam!

------
ciepło jest i się muchy pojawiają...

papryka ostra, pieprz cayenne, suszone chilli
żeberka z mikrofali z grillem
galaretka ze zsiadłego mleka
żeliwne patelnie i naczynia
http://www.gaspares-home page.de/ Forum Chat Photo gallery Homepage Reisen webseit