choroby przewlekłe a zniżka na leki

1. Data: 2002-01-08 18:18:14

Temat: choroby przewlekłe a zniżka na leki
Od: "Nika" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Niedawno kupowałam szczepionkę Pollinex + Rye (stosowana w uczuleniach na
pyłki traw i żyta) na receptę, na której lekarka zaznaczyła "choroby
przewlekłe". Pani w aptece poinformowała mnie, że zniżka należy się tylko
na "zwykły" Pollinex (same pyłki trawy), ale na mój obowiązuje pełna
odpłatność. Czy rzeczywiście tak jest i czy ktoś mógłby w krótkich,
zołnierskich słowach wyjaśnić, jak działa zniżka 'na choroby przewlekłe' (o
ile możliwe jest proste wyjaśnienie polskiego prawa...)

Monika

2. Data: 2002-01-09 07:32:41

Temat: Re: choroby przewlekłe a zniżka na leki
Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nika" <m...@n...com> wrote in message news:a1fd5l$aml$1@news.tpi.pl...
> [...]
(o
> ile możliwe jest proste wyjaśnienie polskiego prawa...)

Istnieją specjalne listy leków refundowanych przy konkretnych chorobach
przewlekłych.

Z Pollinexem+Rye faktycznie jest tak,że nie został on wymieniony w owych
listach, więc zgodnie z przepisami nie jest refundowany.
Pollinex zwykły jest wymieniony w "normalnych" listach refundacyjnych
(odpłatność 50% z limitem bodajże), tak że zaznaczanie na recepcie symbolu
choroba przewlekła absolutnie nic nie daje. Jest on bowiem refundowany w
każdym przypadku.

Listy leków refundowanych można wygrzebać na serwisie www.mzios.gov.pl .
Konkretnie dział aktualności pozycja rozp. o lekach.

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

3. Data: 2002-01-09 19:08:34

Temat: Re: choroby przewlekłe - dzięki
Od: "Nika" <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za rozwianie wątpliwości.

Monika

4. Data: 2002-01-09 20:24:33

Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Z Pollinexem+Rye faktycznie jest tak,że nie został on wymieniony w owych
> listach, więc zgodnie z przepisami nie jest refundowany.

jest refundowany chociaz nie ma go na liscie, posiada specjalna karafke jako
jako lek ktorego nie ma na liscie a moze stanowic scisly odpowiednik (WLR
III/2001) - nie wiem czy dobrze zinterpretowalem zapis ale chyba tak

> Pollinex zwykły jest wymieniony w "normalnych" listach refundacyjnych
> (odpłatność 50% z limitem bodajże)

bez limitu, 50% i to wszystko

5. Data: 2002-01-10 14:16:31

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jako lek ktorego nie ma na liscie a moze stanowic scisly odpowiednik (WLR
> III/2001) - nie wiem czy dobrze zinterpretowalem zapis ale chyba tak

Obawiam się że nie może podpadać pod zapis w ustawie o PUZ o dokładnym
zamienniku.

W tej sytuacji najlepiej chyba zasięgnąć opini odpowiedniej chorej kasy. To
ona w końcu płaci i kontroluje recepty.

6. Data: 2002-01-25 09:49:43

Od: "Asia Bugla" <f...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "APZW" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> Listy leków refundowanych można wygrzebać na serwisie www.mzios.gov.pl .
> Konkretnie dział aktualności pozycja rozp. o lekach.

A co to znaczy: Rp. i Rp.*, ktore sa podawane przy statusie
administracyjno-prawnym preparatu ?
Asia

7. Data: 2002-01-25 11:23:05

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co to znaczy: Rp. i Rp.*, ktore sa podawane przy statusie
> administracyjno-prawnym preparatu ?
> Asia

Rp - leki wydawane tylko na receptę lekarską

Rp * -leki wydawane tylko na receptę lekarską z możliwością wydania jednego
najmniejszego zarejestrowanego opakowania bez recepty

dodatkowo może być jeszcze

Lz - leki przeznaczone tylko do lecznictwa zamkniętego (szpitale)

8. Data: 2002-01-25 14:48:35

Od: "Giełda" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dodatkowo może być jeszcze
>
> Lz - leki przeznaczone tylko do lecznictwa zamkniętego (szpitale)

Oraz LzRp - do leczenia poszpitalnego

Łukasz Kałużny

9. Data: 2002-01-26 07:19:38

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Pytanie o preparty z borówki brusznicy
JAK ZMNIEJSZYĆ BLIZNY PO TRĄDZIKU?
JAK USUNĄĆ PIEGI ZE SKÓRY PLECÓW?
korepetycje z chemii biologii dla kandydatow na medycyne
recepty