ciac czy ciac (roze) oto jest pytanie

11. Data: 2005-02-12 10:38:46

Temat: Re: ciac czy ciac (roze) oto jest pytanie
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl>
[...]
> roz zasadniczo nie okrywalem
> nasypalem im tylko 10 cm kopczyki
[...]
> zamierzam zabrac sie na dniach za przyciecie krzewow
[...]

Poczekaj cierpliwie aż się Rafał odezwie, nic złego się nie stanie nawet
jeśli wstrzymasz się z cieciem do maja.
--
Pozdrawiam, Jerzy

12. Data: 2005-02-12 10:58:59

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl>
> Witam
> czy to możliwe zeby róże okrywowe były takie wysokie ?
> Czy ktos może to potwierdzić?

Tadeusz po prostu o nie nie dbał, mogły by być jeszcze o 1/3 wyższe.
--
Pozdrawiam, Jerzy

13. Data: 2005-02-12 11:56:49

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Witam
> czy to możliwe zeby róże okrywowe były takie wysokie ?
> Czy ktos może to potwierdzić?
> pozdrawiam,
> Bogda

Są różne rodzaje róż okrywowych.
http://mojpieknyogrod.w.interia.pl/

Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

14. Data: 2005-02-12 14:00:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:

> Witam
> czy to możliwe zeby róże okrywowe były takie wysokie ?
> Czy ktos może to potwierdzić?
> pozdrawiam,
> Bogda
:)))
jesli chcesz
moge pstryknac im fotke
:)
moje roze rosna na glinie
maja 3 lata
byly sadzone na oborniku
a przez pierwsze zimy kopczyki z ziemia okrywalem obornikiem
i oczywiscie wszystko to zostawalo pozniej wiosna pod krzewami
:)
roze rosna po sasiedzku obok mojego gaju bambusowego
ktorego ze dwa razy w tygodniu podlewalem
roze przynajmniej raz w tygodniu zalapywaly sie na solidne podlanie
:)
praktycznie brakowalo im odrobiny cienia
aby mialy komfortowe warunki
:)
te okrywowe M Scralet podobaja mi sie
bo przez cale lato az do samych przymrozkow okryte sa kwiatami
:)
najciekwsze byly sciete pozna jesienia
przynosilem z kilkoma rozwinietymi czerwonymi kwiatami
ale te ktore rozkwitaly pozniej w domu
bez slonca
w zaleznosci od stopnia rozkwitniecia pakow
byly coraz bardziej wyblakle az do calkowicie bialych
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

15. Data: 2005-02-12 14:46:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Ela wrote:
> Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Są różne rodzaje róż okrywowych.
> http://mojpieknyogrod.w.interia.pl/
:)
wypisz wymaluj moje
:)
podoba mi sie zaproponowane nazewnictwo
zeby nazywac je drobnokwiatowymi a nie okrywowymi
:)

16. Data: 2005-02-12 15:30:32

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> róż zasadniczo nie okrywałem
> nasypałem im tylko 10 cm kopczyki

No to bardzo niskie zrobiłeś te kopczyki. Ja zasypałam jakieś 30 cm
krzewu.

> również ich nie przyciąłem na zimę
> wydaje mi się bowiem
> ze im gęstszy krzak to im cieplej

Moje róże są raczej rzadkie i cięte na bieżąco w ciągu roku.

> zamierzam zabrać się na dniach za przycięcie krzewów
> ale mam dylemat
> jak długie gałęzie im pozostawić

Ciecie pobudza różę do krzewienia się. Więc róże mocno rosnące tnę
słabiej a rosnące słabiej tnę mocniej. W efekcie mam średnio wyrównane
krzewy.

> no ale jak ciąć
> gdy cala gałąź ma żywe paki
> i zielone liście
> ?

Ja bym zostawiła do pięciu oczek na gałązkach grubości ołówka a resztę
ciach.

Serdecznie Miłka

PS.: A u mnie śniegu jeszcze sporo i sypie następnym :-( W tej chwili
jest zamieć :-((((

17. Data: 2005-02-12 16:46:58

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> No to bardzo niskie zrobiłeś te kopczyki. Ja zasypałam jakieś 30
> cm krzewu.
:))))
takie wysokie kopczyki zamierzalem nasypac
gdyby miala spasc temperatura ponizej minus 10
:)
u mnie w tym roku
nie bylo takich spadkow temperatur
:)

> Moje róże są raczej rzadkie i cięte na bieżąco w ciągu roku.
:)
ja tne rowniez
co 3-4 razy wtygodniu po kilka galazek do wazonow
:)

> Ciecie pobudza różę do krzewienia się. Więc róże mocno rosnące tnę
> słabiej a rosnące słabiej tnę mocniej. W efekcie mam średnio wyrównane
> krzewy.
:)
kryterium urnilowki
hmmm
wydaje mi sie jednak
ze mniejsze powinno byc chyba mniejsze
a wieksze wieksze
chyba
ze mniejesze wcale nie jest male
a wieksze duze
:))))))))))))))

> Ja bym zostawiła do pięciu oczek na gałązkach grubości ołówka a
> resztę ciach.
:)
wielkokwiatowe prawie do szczytow maja grubosc olowka
a drobnokwiatowe trzeba faktycznie ostro przyciac
wycinajac nadmiar drobnicy
:)
tak mysle
czy aby tych krzewow drobniokwiatowych nie przyciac na bryle polkuli
:)

18. Data: 2005-02-12 17:23:32

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kryterium urnilowki
> hmmm
> wydaje mi się jednak
> ze mniejsze powinno być chyba mniejsze
> a większe większe
> chyba
> ze mniejsze wcale nie jest małe
> a większe duże

Kiedyś dochowałam się Chopina na wysokości 2,3 m, kwiaty podziwiały
tylko pszczoły a ja masę liści :-(

> wielkokwiatowe prawie do szczytów maja grubość ołówka

Więc obetnij całkowicie te wszystkie które wyrastają mniejsze niz.
ta_grubość_ołówka.

> a drobnokwiatowe trzeba faktycznie ostro przyciąć
> wycinając nadmiar drobnicy
> :)
> tak myślę
> czy aby tych krzewów drobnokwiatowych nie przyciąć na bryle półkuli

Muszę zobaczyć jak wyglądają te "drobnokwiatowe", może bym u siebie
jakieś zastosowała ;-)

Serdecznie Miłka

19. Data: 2005-02-12 17:39:31

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Muszę zobaczyć jak wyglądają te "drobnokwiatowe", może bym u
> siebie jakieś zastosowała ;-)

:)))))
wielkokwiatowe to Krolowe (mam Kronenburgi ,Papageno, Casanowy)
sa piekne ale te posadzone w pelnym sloncu
bardzo szybko
po 2-3 dniach okwitaja zamieniajac sie w purchawki
:))
te drobno kwiatowe (w moim przypadku M.Scralet)
sa duzo
duzo bardziej trwale
kwiecie na galazce utrzymuje sie tygodniami
a w miedzyczasie rozkwitaja kolejne
i kwitna praktycznie przez cale lato i jesien
:)

20. Data: 2005-02-12 22:05:50

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cul7k5$c3q$1@atlantis.news.tpi.pl Miłka
<m...@t...pl> napisał(a):

> A u mnie śniegu jeszcze sporo i sypie następnym :-( W tej
> chwili jest zamieć :-((((

Hejka. Właśnie wróciliśmy ze spaceru. Zamieć szaleje, tnie śniegiem w
twarze, zaspy już nawiane, świeży puch pod nogami a pod nim ślisko, ale w
sumie zrobiła się piękna zima. :-)
Pozdrawiam harcująco Ja...cki

Co polecacie na poludniowy balkon ?
Kaktusy mrozoodporne
koty w ogrodzie
Idzie wiosna ... czy fuksja ukorzeni się w wodzie i jak rozmnożyć takie co niezidentyfikowane
Jakie Pomidorki?