ciasteczka z dzemem

1. Data: 2002-01-16 07:25:48

Temat: ciasteczka z dzemem
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oto obiecany przepis na ciastka z dzemem, ktore cieszyly sie duzym
powodzeniem na moim urodzinowym party

2 1/2 szkl maki
1/2 szkl cukru
2/3 szkl masla
1 jajko
1/4 lyzeczki sody
1/4 lyzeczki soli
2 lyzki mleka
1 lyzeczka aromatu migdalowego
3/4 szkl dzemu lub konfitur wisniowych
cukier do posypania

wszystkie skladniki - oprocz 2 ostatnich - mieszamy ze soba w mikserze, ja
mieszalam recznie bo moj mikser nie uciagnie. Polowe ciasta walkujemy na 3
mm grubosci i wycinamy krazki ok. 6 cm srednicy, ukladamy na czystej formie
w 5 cm odstepach (ja na papierze bo zawsze sie boje ze nie odlepia sie). Na
kazdy krazek nakladamy lyzeczke dzemu (ja mialam truskawkowy). Z pozostalego
ciasta robimy taka sama liczbe krazkow i mniejsza foremka wycinamy w nich
otworki w ksztalcie X lub gwiazdek czy jakie tak mamy te foremki. Krazki te
nakladamy na krazki z dzemem. Brzegi ciasteczek dociskamy widelcem - dobrze
sie razem skleja i przy okazji maja ladny wzorek naokolo. Wierzch posypujemy
cukrem - ja nie sypalam. Pieczemy ok. 11-13 minut na jasnozloty kolor.
Zdejmujemy z blachy zaraz po upieczeniu

jeszcze slowko o tych malych otworkach w wierzchnich krazkach - ja mam takie
fajne urzadzenie do wycinania ksztaltow kolorow w kartach czyli pik,
trefl...sluzy ono niby do sera zoltego, ale bardzo dobrze nadaje sie do
ciasta. Te otworki maja byc nieduze - tak ok. 1 cm srednicy. Ale oczywiscie
jak bede wieksze to smaku nie zepsuje :-). Mysle ze z braku odpowiedniej
"wycinaczki " mozna zrobic po prostu naciecie w ksztalcie krzyza np i
troszke je rozchylic, tak zeby bylo widac dzem. Ciastka ladnie wygladaja.

Asia