ciasteczka z różą

1. Data: 2002-07-18 13:09:24

Temat: ciasteczka z różą
Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

pyszne i latwe do zrobienia, ale czasochlonne

SKLADNIKI:
3 szklanki maki
1 szklanka cukru pudru
1 kostka margaryny
4 zoltka
1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
2 lyzki smietany

nadzienie: dzem pomieszany z roza. lub inne powidlo.

WYKONANIE:
ze wszystkich skladnikow zagniesc ciasto. schlodzis je w lodowce jakies 45
minut. podzielic na czesci i rozwalkowywac na ok pol cm grubosci. wykrawac
kieliszkiem koleczka. w polowie ilosci wyciac naparstkiem dziurki. piec
jakies 20 - 25 minut w nagrzanym do 200 stopni piekarniku. ale trzeba
sprawdzac, zalezy od piekarnika. ciasteczka wystudzic. przekladac dzemem
(koleczko cale +dzem + koleczko z dziurka). posypac cukrem pudrem, zeby
ladnie wygladaly.

Maja (Rzeszow)

1. Data: 2002-07-18 13:18:37

Temat: Re: ciasteczka z różą
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik maja <m...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> nadzienie: dzem pomieszany z roza. lub inne powidlo.

Co to znaczy dokladnie: pomieszany z roza?
Znam tylko konfiture z platkow rozy.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-07-18 13:28:47

Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

moja babcia robi tak: z krzaka rozy zbiera platki i upycha je do szkalnki.
wysypuje to w domu do miski i wsypuje szklanke cukru. uciera sie to
drewniana palka, a potem przeklada do sloika.

do ciasteczek nie trzeba dawac samej rozy ze sloika. mozna wymieszac w
proporcji 1 czesc rozy na 3 czesci dzemu (ja robilam z
truskawkowo-agrestowym).

1. Data: 2002-07-18 18:06:46

Od: "Atucha" <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 1 plaska lyzeczka proszku do pieczenia
> 2 lyzki smietany
>
> nadzienie: dzem pomieszany z roza. lub inne powidlo.

(ciach)

> Maja (Rzeszow)

Bardzo mi sie spodobalo, lasuchem nie jestem, ale duzo frajdy jest w
robieniu tych ciasteczek a efekt jeszcze lepszy :)
pozdrawiam
umazana konfitura atucha :)

1. Data: 2002-07-19 08:39:21

Od: qd <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisał(a):

> Co to znaczy dokladnie: pomieszany z roza?
> Znam tylko konfiture z platkow rozy.
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Własnie tak: konfitura z płatków róży pomieszana z np. marmoladą
wieloowocową twardą.
Konfitura z rózy jest tak aromatyczna, ze nie daje sie jesc sama, trzeba
jej tylko jako "zapachu" uzywać. Qd

1. Data: 2002-07-19 09:06:40

Temat: Re: ciasteczka z ró??
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Jul 2002 10:39:21 +0200, qd <k...@p...onet.pl>
wrote:

>Lilla napisa?(a):

>W?asnie tak: konfitura z p?atków ró?y pomieszana z np. marmolad?
>wieloowocow? tward?.
>Konfitura z rózy jest tak aromatyczna, ze nie daje sie jesc sama, trzeba
>jej tylko jako "zapachu" uzywa?. Qd

Ja zrobilam, niejako za tesciem Magdy Kosinskiej, dzem
truskawkowy z dodatkiem wlasnej pseudo konfitury z rozy
(prawdziwa, od Kamili, jest jedzona p o w o l i...). Robilam
dzem truskawkowy i odlozylam tak na dwa sloiki tego nowego,
dodalam te niby rozana konfiture i...truskawki zniknely
smakowo...musialam podwoic ilosc dzmeu truskwakowego a i tak roza
jest mocarna...w sumie mam 3 sloiki dzemu ROZANO-truskawkowego.

wiem ze wczesniej napisalam, ze PODWOILAM ilosc na 2 sloiki, ale
nalezy brac pod uwage wyzeranie w sensie neizbeednych prob ;)))

dobre wyszlo i jest tylko moje, bo rodzina kreci noskiem na roze

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-19 23:00:33

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:7dlfjus8l7nv8tn885v9si57514e6iksif@4ax.com...
> [...]
> truskawkowy z dodatkiem wlasnej pseudo konfitury z rozy
> (prawdziwa, od Kamili, jest jedzona p o w o l i...).

Rozumiem, ze smakuje? :-))) Z herbata degustujesz, samo czy w innej
konfiguracji?

> [...]
> smakowo...musialam podwoic ilosc dzmeu truskwakowego a i tak roza
> jest mocarna...w sumie mam 3 sloiki dzemu ROZANO-truskawkowego.

A ja niedawno upieklam ciastka nadziane mieszanka jablek szarlotkowych
(znaczy, takiej marmolady jablkowej, jak do szarlotki) i platkow rozy w
cukrze (to te gestsze, bez syropu). Z kupnego francuskiego ciasta te ciastka
byly, czyli zaslupie jak sie patrzy :-).

> dobre wyszlo i jest tylko moje, bo rodzina kreci noskiem na roze.

Eee, nie wiedza, co dobre.

Kamila Pe.

1. Data: 2002-07-20 06:21:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Rozumiem, ze smakuje? :-))) Z herbata degustujesz, samo czy w innej
>konfiguracji?

jasne, ze smakuje, w malych dawkach. na chaleczke, herbat w
ogole nie slodze niczym, bez wyjatkow. ani kaw, ale to juz co
innego. nie sole takze samo. ;)

> [...]
>cukrze (to te gestsze, bez syropu). Z kupnego francuskiego ciasta te ciastka
>byly, czyli zaslupie jak sie patrzy :-).

zaslupie zaslupiem, ale czy b yly DOBRE??????? hyhyhy

>Eee, nie wiedza, co dobre.
>
>Kamila Pe.

ja tam nie narzekam...znam ich mozliwosci, jak cos im smakuje.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-20 19:26:48

Od: "Kamila Perczak" <c...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:o70ijug8tkbsjaalefs93v7hhp1idvhl28@4ax.com...

> zaslupie zaslupiem, ale czy b yly DOBRE??????? hyhyhy

Byly dobre, a bylyby jeszcze lepsze, gdybym ich nie przypalila od spodu (to
bylo moje pierwsze ciasto francuskie i nie wiedzialam, jak dlugo toto
trzymac w piekarniku).

Kamila Pe.

1. Data: 2002-07-21 16:17:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Jul 2002 21:26:48 +0200, "Kamila Perczak"
<c...@m...pl> wrote:

> [...]
>
>Byly dobre, a bylyby jeszcze lepsze, gdybym ich nie przypalila od spodu (to
>bylo moje pierwsze ciasto francuskie i nie wiedzialam, jak dlugo toto

to zrob jeszcze raz i ja chetnie wyjem wszystkie przypalone ;))

Trys, possessesse de Behemot
K.T. - starannie opakowana

archiwum
Placek po węgiersku