Placek po węgiersku

1. Data: 2002-07-18 11:53:21

Temat: Placek po węgiersku
Od: "puszka78" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
podajcie przepis na placek po wegiersku.
nie odsyłajcie mnie do archiwum bo niemam dostepu do www
Pozdrawiam wszystkich
Puszka

1. Data: 2002-07-18 13:21:21

Temat: Re: Placek po węgiersku
Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

puszka78 <p...@g...pl> napisał(a):

> Witam
> podajcie przepis na placek po wegiersku.
> nie odsyłajcie mnie do archiwum bo niemam dostepu do www
> Pozdrawiam wszystkich
> Puszka

duuuuuzy placek ziemniaczany (z cebulą oczywiście) z dobrym węgierskim
gulaszem. Całość podaje się jak omlet.

pozd. turecky

1. Data: 2002-07-18 13:22:32

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik puszka78 <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> podajcie przepis na placek po wegiersku.
> nie odsyłajcie mnie do archiwum bo niemam dostepu do www

I to mi sie podoba - od razu kawa na lawe :)
Zacytuje Agate W. (jak zdaze przed nia), ktora juz zrobila kiedys taki mix:

Miks z grupy krótki...o plackach zwanych wegierskimi...

"Placki.
Scieramy na grubej tarce ziemniaki i cebule.Dodajemy jedno albo
dwa jajka (w zaleznosci od ilosci),i troszche maki. Wszystko
mieszamy i dodajemy sol i pieprz do smaku. Smazymy na oleju.Sa
dwie szkoly co do wielkosci.Przynajmniej ja sie spotkalem z
dwiema. Jedna to placek wielkosci powiedzmy dwoch tradycyjnych.Na
to dajemy sos i przykrywamy drugim plackiem. Druga to smazymy
jeden placek wielkosci talerza.Nakladamy sos i skladamy placek na pol.
Sos.
Najlepiej poledwica ale moze tez byc dobrej jakosci wolowina
na gulasz. Wolowine pokrojona w kostke smazymy na goraczym
tluszczu.Jak posci soki dodajemy cebule,pieczarki (ze dwa prawdziwki
na smak nie zaszkodza),papryke i wszystko dusimy do
miekosci.Ja dodaje jeszcze pomidora ale nie jest konieczny.Do tego
troszke vegetty i ziol prowansalskich oraz slodkiej papryki.W
zaleznosci od tego jak ostro lubimy jadac papryka ostra albo pieprz
kajenski.Mozna dodac troche sosu mysliwskiego Knorra.Generalnie
po prostu robimy normalny gulasz ;)) Na koncu trzeba to zagescic
maka i to bardziej niz zwykly gulasz. Teraz placek,sos,placek
i na wierz polac gesta smietana.Od 18% w gore :) Wino zawsze
mozna pic ;) Jakies czerwone wytrawne powinno byc odpowiednie. "
autor eX4- indy

"Jesli wolno sie nieco wtracic to polecam sprobowac dodac nieco
galki (...)" Lechu

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-07-18 14:54:48

Temat: Re: Placek po węgiersku (OT)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote:
>I to mi sie podoba - od razu kawa na lawe :)
>Zacytuje Agate W. (jak zdaze przed nia), ktora juz zrobila kiedys taki mix:
>
>Miks z grupy krótki...o plackach zwanych wegierskimi...

...Bozesz, to ja taki krotki miks zrobilam.............koniec swiata

AgataW.

1. Data: 2002-07-19 08:15:16

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> "Placki.
> Scieramy na grubej tarce ziemniaki i cebule.Dodajemy jedno albo..
/ciach/
> maka i to bardziej niz zwykly gulasz. Teraz placek,sos,placek

A dlaczego on jest po węgiersku. Jadł ktoś to na Węgrzech??? Węgrzy wiedzą,
ze w Polsce robi się zdaje się nieznane u nich placki po węgiersku????
Pozdrawiam ;-)
Janusz
PS
Jakby tego jednak nie nazywać, jest to znakomita potrawa, z tym że mam taką
prywatną modyfikację do pzrepisu Lilli:
1. główka czosnku
2. wszystek pieprz, ostra "cegła" i imbir jakie są w domu ( nawet żyletki
można dodawać dla zaostrzenia smaku)
3. piwo, piwo, piwo... po każdym kęsie! :-)
J.

1. Data: 2002-07-19 08:18:43

Od: oshin <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:
>A dlaczego on jest po węgiersku.
bo... tak!

>Jadł ktoś to na Węgrzech??? Węgrzy wiedzą,
>ze w Polsce robi się zdaje się nieznane u nich placki po węgiersku????
Wegrzy wiedza i sie bardzo dziwia, bo u nich nie ma takiej potrawy, u
nich nie ma plackow ziemniaczanych ponoc w ogole :))
--
oshin

1. Data: 2002-07-19 08:26:53

Od: "turecky" <t...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

oshin <o...@d...pl> napisał(a):

> bo... tak!

> Wegrzy wiedza i sie bardzo dziwia, bo u nich nie ma takiej potrawy, u
> nich nie ma plackow ziemniaczanych ponoc w ogole :))

a jaka jest różnica między plackiem po węgiersku, a plackiem po cygańsku ???

1. Data: 2002-07-19 08:29:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ze w Polsce robi się zdaje się nieznane u nich placki po węgiersku????

nie krzycz na nazwe..inni tez maja dziwne nazwy na rozne nieznane
potrawy

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-07-19 08:45:01

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości news:mejfjuk7a6hmc4gbkjshorbcq4j3etr0or@4ax.com...

> nie krzycz na nazwe..inni tez maja dziwne nazwy na rozne nieznane
> potrawy

Jestem nieśmialy to gdzieżbym śmiał krzyczeć.
Pytam po prostu? Z ciekawości.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Jako ciekawostka: takiż sam wielki placek zimniaczany, ale z farszem z
pieczarek w niegdyś świetnej (całe lata tam nie byłem) "Piwnicy Wójtowskiej"
w Krośnie nazywany był "plackiem po wójtowsku". I też dobrze. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

1. Data: 2002-07-19 08:59:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pieczarek w niegdyś świetnej (całe lata tam nie byłem) "Piwnicy Wójtowskiej"
>w Krośnie nazywany był "plackiem po wójtowsku". I też dobrze. :-)

a kalafior a la polonaise to jest z buleczka tarta na masle oraz
przetartym jajkiem na twardo....niby mozna, niby prawidlowe, czy
tak sie jada naprawde? Teraz? wszedzie?

tez Russian salad to uboga salatka jarzynowa na ten przyklad,
etc etc etc

po wojtowsku..albo po zbojnicku..albo moze po kaszubsku, a moze
goralsku...w sumie to zazwyczaj powinna byc wskazowka do tego,
CO MOZE byc w potrawie, ale zwatpilam w teorie, kiedy we Wrocku
podano nam lasagne, ktore nie mialo w ogole ani pomidorowego
sosu, ani beszamelopodobnego. w ogole nie mialo sosu i pani sie
upierala, ze TO jest lasagne....

Trys
K.T. - starannie opakowana

Bakłazanowe II (P) bo sezon