ciasto ze sliwkami

1. Data: 2001-10-01 00:27:07

Temat: ciasto ze sliwkami
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Marzylam o czyms w rodzaju polkruchego lub kruchego ciasta ze sliwkami na
wierzchu.Wzielam przepis z Wirtualnej Kuchni Polskiej,widzialam ten sam w
Ksiazce Kucharskiej i...nie wyszlo:-((
po dwudziestu minutach pieczenia bylo surowe pod sliwkami,po czterdziestu
minutach wydlubalam sliwki i wsadzilam ciasto juz samo jeszcze na troche,w
koncu to naokolo bylo przypalone.Moze trzeba najpierw podpiec a potem te
sliwki...ale w przepisie stalo jak wol:"ulozyc lekko wgniatajac sliwki".Troche
tego ciasta upieklam bez sliwek i bylo swietne ale ja chce ze sliwkami,jak to
zrobic?
Dot

1. Data: 2001-10-01 08:19:48

Temat: Re: ciasto ze sliwkami
Od: "Swampe" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilibell555" <l...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
sliwki".Troche
> tego ciasta upieklam bez sliwek i bylo swietne ale ja chce ze sliwkami,jak

Kiedys dzieci uczyly sie takiej piosenki.
"Najlatwiejsze ciasto w swiecie,
nic a nic sie go nie gniecie,
by pachnialo wakacjami,
tak, tak, tak,
zrobie cisato ze sliwkami,
tak, tak, tak.
Szklanke maki, cukru szklanke,
zaraz wsypie do miseczki
potem proszku do pieczenia
dodam jeszcze dwie lyzeczki
i dwa jajka i na koniec
pol stopionej margaryny
dodam jeszce by sie rzeczy, by sie rzeczy polaczyly."

I to jest caly przepis na ciasto. Mozna robic jego rozne wariacje, ja
robilam z jezynami i jablkami. Bardzo je lubie robi sie je szybko, jest
pyszne na cieplo. Owoce zawsze w trakcie pieczenia splywaja na spod ciasta.

Pozdrawiam,
Swampe

1. Data: 2001-10-01 08:30:59

Od: "Agnieszka Makowska" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis na dużą blachę:

2 szkalnki maki
0,5 szkalanki cukru
3 jajka (całe)
łyżeczka proszku do pieczenia
20 dag margaryny Kasia

Ciasto zagnieść. Blachę wysmarować resztką margaryny, posypać startą bułką.
No to rozłożyć ciasto. Na ciasto śliwki, posypać cukrem, cynamonem, i do
piekarnika nagrzanego do 220 stopni. W momencie włożenia ciasta do
piekarnika zmniejszyć płomień i piec 45 minut. Na wierzch można, ale
niekoniecznie położyć ubitą na sztywno pianę z 3 białek.

Smacznego.

Użytkownik Lilibell555 <l...@a...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@m...aol.com.
..

1. Data: 2001-10-01 08:41:19

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

dyskusyjnych napisała:
> [...]
> koncu to naokolo bylo przypalone.Moze trzeba najpierw podpiec a potem te
> sliwki...ale w przepisie stalo jak wol:"ulozyc lekko wgniatajac sliwki".

A czy wkladalas te sliwki w ciasto przekrojona czescia do gory?

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-10-02 02:58:22

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>2 szkalnki maki
>0,5 szkalanki cukru
>3 jajka (całe)
>łyżeczka proszku do pieczenia
>20 dag margaryny Kasia

Dzieki stokrotne, sprobuje je zrobic tylko zastapie Kasie maslem.
Dot

1. Data: 2001-10-02 03:01:41

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>A czy wkladalas te sliwki w ciasto przekrojona czescia do gory?
>
>Pozdrawiam
>Lilla

Tak jak najbardziej i nawet byly dosc twarde,nie za bardzo dojrzale nie wiem co
sie moglo wydarzyc.Nawet proszku do pieczenia dodalam chociaz do kruchego to
troche dziwne ale tak zalecal przepis.
Dot

1. Data: 2001-10-02 03:05:49

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Kiedys dzieci uczyly sie takiej piosenki.

Wiem tez ja znalam :-))) Dzieki za przepis ale to inne ciasto , ja chce zrobic
zwykle kruche a na wierzchu po prostu sliwki.
Dot

1. Data: 2001-10-02 09:00:36

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilibell555 wrote:

> Wiem tez ja znalam :-))) Dzieki za przepis ale to inne ciasto , ja chce zrobic
> zwykle kruche a na wierzchu po prostu sliwki.
> Dot

Niedawno, po nieudanej przygodzie z tarta, wstukiwalam ten przepis na
grupe (nie pamietam autora):

50 dag mąki
25 dag margaryny (masła)
2 żółtka,
15 dag cukru
cukier waniliowy
płaska łyżeczka proszku do pieczenia (choć niekoniecznie). To będzie na
kruche ciasto.

Z żółtek i reszty zagniatasz kruche ciasto i wkładasz na trochę do
lodówki
(godzinka lub dłużej, ile tam masz czasu). 1/3 ciasta odkładasz, a
resztę
podpiekasz w tempraturze co najmniej 220 st C. Wyjmujesz, gdy lekko sie
zrumieni. układasz na nim przepołowione śliwki i pianę ubitą z 2 białek
cukrem (do smaku). Na to pokruszona reszta ciasta i z powrotem do
piekarnika, pieczemy w wysokiej temperaturze (ok. 220 st) do
zrumienienia
ciasta.

Ciasto jest bardzo dobre, jedno z lepszych, ktore ostatnio robilam.
Dosc trudno sie je wyrabia, ale nic nie dodawaj, tylko poswiec mu troche
czasu - warto. Pamietaj, zeby sliwki polozyc skorka w dol, dobrze jest
takze podsypac pod nie nieco bulki tartej.

1. Data: 2001-10-02 09:36:12

Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sliwki".Troche
> tego ciasta upieklam bez sliwek i bylo swietne ale ja chce ze sliwkami,jak

Upiekłem wczoraj wg przepisu na:
http://www.winiary.pl/przepis.asp?id=1124 polecam:-))

--
pozdrawiam :-))
Sławomir Jan Marusiński

1. Data: 2001-10-02 23:01:49

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> Upiekłem wczoraj wg przepisu na:
>http://www.winiary.pl/przepis.asp?id=1124 polecam:-))
>
>--
> pozdrawiam :-))
>Sławomir Jan Marusiński

Dzieki ale z kislem to u mnie bedzie raczej niewykonalne na razie
Dot

Przyprawiona wolowina na surowo
Sos z rodzynek
Zupa krem z borowikow