ciąża + luteina (progesteron)

1. Data: 2005-06-04 09:20:11

Temat: ciąża + luteina (progesteron)
Od: "Sylvja" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem w tej chwili w 14 tc.
W 8 tc dostałam małego plamienia i ginekolog
przepisała mi Luteinę 50 mg 2 x dziennie podjęzykowo.
W 10 tc byłam u innej gin. i ta stwierdziła, że mam małą
nadżerkę i stąd właśnie to plamienie. Z nadżerką nie kazała
nic robić ale stwierdziła, że jak zaczęłam brać tą Luteinę, to
muszę ja zażywać do 17 tc.
I teraz moje pytanie:
1. Dlaczego akurat do 17 tc trzeba Luteinę brać?
2. Jakie mogą być skutki przestania zażywania tego leku wcześniej?

Dodam jeszcze, że ciąża rozwija się prawidłowo,
wszystkie wyniki badań w normie i wg USG też wszystko OK.

pozdrawiam
Sylwia

ps. i jeszcze przy okazji jedno pytanie jak już tu jestem :)
Czy branie raz w tyg. 1 tabletki Codiparu na ból głowy
(który inaczej nie chce przejść) może zaszkodzić płodowi?

2. Data: 2005-06-04 09:54:36

Temat: Re: ciąża + luteina (progesteron)
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylvja" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> 2. Jakie mogą być skutki przestania zażywania tego leku wcześniej?

A jak myślisz? Jakie w ogóle mogą (nie muszą) być skutki zaprzestania
stosowania się do zaleceń lekarskich w ciąży?
Za mną chodzi raczej pytanie, dlaczego tak bronisz się przed tą luteiną i
chcesz ją brać jak najkrócej? Toż to nasz babski hormon - progesteron, który
jedynie może ciąży pomóc, a na pewno nie zaszkodzi ani dziecku, ani Tobie.
Więc o co chodzi?

D.

3. Data: 2005-06-04 12:25:35

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04.06.05, około 11:20, Sylvja bulgocze

> [...]
> 1. Dlaczego akurat do 17 tc trzeba Luteinę brać?
> 2. Jakie mogą być skutki przestania zażywania tego leku wcześniej?

Poronienie? Progesteron utrzymuje ciążę.
W ulotce piszą do 18-20. Tak na chłopski rozum - skoro organizm dostał
progesteron z zewnątrz, to zanim z powrotem się przestawi na produkcję
własnego po odstawieniu, może być za późno. Gdzieś w trakcie się
przestawiają te hormony, jak się już łożysko wykrztałci (że ono wytwarza
progesteron, a nie ciałko żółte czy jak ono się tam w ciąży nazywa) i
wtedy można odstawiać. Ale to mi tak dzwoni gdzieś w oddali i dokładnie
nie pamiętam, a przerzucam notatki i nie znajduję tych hormonalnych
terminarzy. Położnictwo pchnięte, można zapomnieć ;) Ale ktoś tu pewnie
będzie wiedział, bo to podstawy są ;-)

--
ika - umop apisdn

4. Data: 2005-06-04 20:42:48

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sylvja napisała
> ps. i jeszcze przy okazji jedno pytanie jak już tu jestem :)
> Czy branie raz w tyg. 1 tabletki Codiparu na ból głowy
> (który inaczej nie chce przejść) może zaszkodzić płodowi?

Podczas trwania ciazy oraz gdy karmi sie piersia mozna zazywac srodki
przeciwbolowe zawierajace paracetamol.

pozdrawiam
Gosia

5. Data: 2005-06-05 07:31:17

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MałGosia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> Podczas trwania ciazy oraz gdy karmi sie piersia mozna zazywac srodki
> przeciwbolowe zawierajace paracetamol.

po serii artykulow w wyborzej (poszukaj w archiwum), ja bym sie jednak
zdecydowala na paracetamol w ostatecznej ostatecznosci:(

zaćma - parę pytań
Beta-bloker a cisnienie rozkurczowe
Co jak nie cukrzyca??
Zbiorka przeterminowanych lekow? (Krakow)
[wroc] Gronkowiec - autoszczepionka