Co jak nie cukrzyca??

1. Data: 2005-06-04 06:38:12

Temat: Co jak nie cukrzyca??
Od: "Joanna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie czy ma ktoś pomysł co mam zrobić: zaraz po zjedzeniu czegokolwiek
powieki mi opadają. Źle bo tak się dzieje równiez po zjedzeniu II śniadania w
pracy, a tu nie ma gdzie sie przespać :-)). Próbowałam przestać jeść w pracy,
ale efekt był taki, że nie mogłam się skupić i z głodu zaczynały mi się
trząść ręce, poprostu byłam na głodzie :-D.Byłam z problemem u lekarza i
polecił mi jeść czekoladę przed jedzeniem bo problem ponoć jest w cukrze, ale
czekolada nic nie dała (zjadałam prawie tabliczkę i poszłam do kibelka spać).
Wyniki cukru mam idealne. Co mam robić, chcę normalie funkcjonować, proszę o
propozycje.
Pozdrawiam
Joanna

2. Data: 2005-06-04 07:09:13

Temat: Re: Co jak nie cukrzyca??
Od: "latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyniki cukru mam idealne.

Czu takze wyniki krzywej obciążeniowej glukozą?

latet

3. Data: 2005-06-04 08:20:33

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czu takze wyniki krzywej obciążeniowej glukozą?

??? Nie, a co to takiego, czy jak pójdę do przychodni i poproszę to będą
wiedzieli co to za badania, czy to są one specjalistyczne. Muszę coś zrobić,
nie mogę ciągle spać.

Joanna

4. Data: 2005-06-04 08:28:13

Od: "telcia" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
spać).
> Wyniki cukru mam idealne. Co mam robić, chcę normalie funkcjonować, proszę

Poczytaj sobie o hipoglikemii, to jest własnie gwałtowny spadek cukru we
krwi po zjedzeniu.

Nie wiem jaką masz grupę krwi, ale czytałam, że jest to charakterystyczne
dla gr. krwi B. Wiem, ze odpowiednią dietą można temu zaradzić. (eliminacją
danych produktów żywnościowych)
Na temat żywienia wg. grup krwi poczytaj na stornie :
http://www.twojadieta.info/diety/grupa_krwi/

Poza tym, nie wiem z jakiego jestes miasta, ale w Warszawie jest coś takiego
jak poradnia chorób metabolicznych, w której możesz liczyć na fachową
poradę. Lekarz ogólny "ogólnie" traktuje sprawę, a często nie powinno się
takich przypadków lekceważyć.

Pozdrawiam i życzę przespanych nocy i przepracowanych dni - w pracy
;-)))))))))

tela

5. Data: 2005-06-04 08:31:48

Od: "latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytaj sobie o hipoglikemii, to jest własnie gwałtowny spadek cukru we
> krwi po zjedzeniu.

Spadek cukru we krwi po posiłku?
Bardzo ciekawe...

latet

6. Data: 2005-06-04 08:36:05

Od: "latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ??? Nie, a co to takiego, czy jak pójdę do przychodni i poproszę to będą
> wiedzieli co to za badania, czy to są one specjalistyczne. Muszę coś
> zrobić,
> nie mogę ciągle spać.

Nie wiem czy są specjalistyczne, czy nie, ale wydaje mi się,
że w Twoim przypadku takie badanie jest wskazane.

Jest to po prostu badanie cukry we krwi, ale nie tylko raz
na czczo, tylko (chyba) 3 razy: raz na czczo, potem dają ci
do wypicia trochę słodkiego płynu, i potem jeszcze 2 x
pobierają krew na cukier. Nie sądzę więc, aby było
to badanie bardzo drogie - na zdrowy rozum powinno
kosztować mniej wiecej tyle co 3 badania zwykle.

Wynik takiego badania mówi DUUUUUUUŻOOOOOO
wiecej niż zwykle pojedyncze badanie na czczo.

latet

7. Data: 2005-06-04 09:08:06

Od: "telcia" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...a nie jest tak, że po zjedzeniu następuje groźny dla organizmu spadek
cukru?

Nie jestem lekarzem ...
> Spadek cukru we krwi po posiłku?
> Bardzo ciekawe...

...to dla Ciebie z pewnością nie jest ciekawe tylko nadajesz temu ironiczny
sens.
Jeśli jestem w błędzie, to proszę mnie z niego wyprowadzić... ale po co ta
ironia?
Wiem, że lekarze więdzą "wszystko" lepiej i nie polemizuję nawet :-)

8. Data: 2005-06-04 09:28:28

Od: "latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...a nie jest tak, że po zjedzeniu następuje groźny
> dla organizmu spadek cukru?

Nie jest tak, ani u zdrowych, ani u cukrzyków.

> [...]
> sens.
> Jeśli jestem w błędzie, to proszę mnie z niego wyprowadzić... ale po co ta

Odrobina ironii nie jest szkodliwa.
Tu jest wykres, ktory troche wyjasnia:
http://www.dobradieta.pl/wylecz/hipoglikemia.php
aczkolwiek, jak tam napisano:
"[autorzy] zdają sobie sprawę z tego, że prezentowane
przez nich poglądy stoją w opozycji do opinii lansowanych
przez większość lekarzy".

latet

9. Data: 2005-06-04 16:46:45

Od: Adam Dziendziel <w...@g...o2.gwiazdka.pl> szukaj wiadomości tego autora

latet wrote:

> Nie jest tak, ani u zdrowych, ani u cukrzyków.

Być może właśnie to jakaś odmiana hiperinsulinizmu i choć początkowo
następuje wzrost poziomu cukru we krwi to szybko jest zbijany przez
uwalnianą insulinę.

A co do "dobrej diety" - gdzieś w komentarzach do diety Atkinsa
przeczytałem, że białko powoduje taką samą reakcję insulinową jak
węglowodany, a do tego trawienie białek jest bardziej pracochłonne
(wymaga większej ilości substratów) i obciąża nerki (w to nie wątpię).
Wiecie coś o tym?

--
Adam Dziendziel
(odpowiadając na priva usun gwiazdki z adresu)

10. Data: 2005-06-04 19:09:01

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spać).
> Wyniki cukru mam idealne. Co mam robić, chcę normalie funkcjonować, proszę

Cześć,
nie wiem gdzie leży przyczyna T|wojego złego samopoczucia, ale np. mój mąz
ma takie same objawy. Pomaga zjedzenie słodkiego po posiłku, ale nie za
dużo.
Pozdrawiam
Dominika

PS Czy po śniadaniu (pierwszym) też tak masz?

Zbiorka przeterminowanych lekow? (Krakow)
[wroc] Gronkowiec - autoszczepionka
Gronkowiec w szpitalu
Przerwana polyvaccyna
Przerwana polyvaccyna