ciekawostka

1. Data: 2002-09-23 20:29:40

Temat: ciekawostka
Od: "Marcin" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze to nic nowego ani odkrywczego ale ostatnio bawiac sie
aparatem z filtrem polaryzacyjnym, patrzac na monitor LCD stwierdzielm
ze przy pewnym polozeniu filra nic nie widac. Wniosek (?), ekran LCD emituje
swiatlo
spolaryzowane (na ekranie zwyklego telewizora nie ma tego efektu) czyz to
nie porywajaca
informacja.... ? wiem ze sa w sprzedazy lampy emitujace wlasnie swiatlo
spolaryzowane
ktore dziala (ponac) leczniczo (Bioptron), czy powyzsze moze oznaczac ze
caly czas siedzac
przy komputerze naswietlam sie "leczniczym" promieniowaniem ?

2. Data: 2002-09-24 13:20:14

Temat: Re: ciekawostka
Od: "Norbert" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Buhahah, na plocie pisalo... A tak na serio to polaryzacja nie ma chyba
znaczenia? Bo co to zmienia, nasze oko nie rozroznia polaryzacji, skora tym
bardziej ;]

3. Data: 2002-09-24 13:36:58

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marcin:
> [...]
> swiatlo
> spolaryzowane (na ekranie zwyklego telewizora nie ma tego efektu) czyz to
strasznie. Jakbyś wiedział na jakiej zasadzie działa LCD to byś się nie
dziwił ;-)

> [...]
> caly czas siedzac
> przy komputerze naswietlam sie "leczniczym" promieniowaniem ?

tylko nie zapomnij jeść przy tym boczku z majonezem.

Waldek

4. Data: 2002-09-24 13:47:21

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@s...amg-dot-gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> aparatem z filtrem polaryzacyjnym, patrzac na monitor LCD stwierdzielm
> ze przy pewnym polozeniu filra nic nie widac. Wniosek (?), ekran LCD

Wynika to z zasady dzialania wyswietlaczy cieklokrystlicznych. Ciekle
krysztaly maja wlasciwosci dwojlomne i zmieniaja kierunek polaryzacji pod
wplywem napiecia. Filtr polaryzacyjny jest skladnikiem "kanapki"
wyswietlacza LCD. Spojrz przez ten filtr na wyswietlacz kalkulatora.

Moze kiedys jakis expert wymysli leczniczy krem do opalania zawierajacy
ciekle krysztaly -krem z filterm polaryzacynym! Mimo wszystko bedzie chyba
tanszy niz lampa Bioptron.

;-)))
T.

zabieg chirurgiczny jako placebo
choroby zakazne
Biocenoza pochwy- interpretacja wyników
Czy można pić alkohol przy TETRACYKLINIE??
Dobry atlas anatomii