cieknący przewód z wodą

1. Data: 2005-03-14 16:24:10

Temat: cieknący przewód z wodą
Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Droga redakcjo :)

Do wszystkich domorosłych hydraulików! Proszę o spojrzenie na
http://tinyurl.com/6rx8z , gdzie zamieściłem zdjęcie mojego problemu, ale od
początku.

Przez śrubkę nr 1 cieknie (pod wysokim cisnieniem) woda jak podniesie się
baterię.

Nr 2 to zawór odcinający dopływ wody do baterii. Z niego tylko lekko kapie
woda małymi powolnymi kroplami.

Zamienialem śrubkę (zasłonkę nr 1 z tą obok i dalej tylko po prawej stronie
cieknie woda-czyli uszczelka jest dobra).

Czy da się coś z tym zrobić, czy zdany jestem na hydraulika? Spółdzielnie
twierdzi, że naprawa nie leży w gestii ich kompetencji reklamacyjnych.
Jeżeli hydraulik to może ktoś z Was jest w stanie polecić jakiegoś
przyzwoitego - najlepiej ze zniżkami dla studentów;)

Korzystając z okazji chcialbym się przywitać, gdyż to 1szy mój post pisany
tutaj, niestety w mokrych dla mnie okolicznościach. Z góry dziekuje Wam za
ewentualną pomoc.

P.S zgadnijcie ile radości daje mycie zebów w zlewie kuchennym:)

--
Serdeczności
Arek

2. Data: 2005-03-14 16:38:07

Temat: Re: cieknący przewód z wodą
Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

.
> Jeżeli hydraulik to może ktoś z Was jest w stanie polecić jakiegoś
> przyzwoitego - najlepiej ze zniżkami dla studentów;)

dodam jeszcze, że z Wrocławia.

3. Data: 2005-03-15 06:58:03

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek "arkadoo"" <a...@r...com>
napisał w wiadomości news:d14e3d$9g6$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> podniesie się
> baterię.
>
> Nr 2 to zawór odcinający dopływ wody do baterii. Z niego tylko

Jeśli kapie z zaworu, to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa
uszczelka na dławicy, rzecz w zasadzie nienaprawialna - trzeba
wymienic zawór (to rozwiązuje także problem nr 1). Koszt takiego
zaworka to kilkanaście zł. Jeśli masz dostęp do kilku płaskich
kluczy to powinieneś sobie z tym poradzić (ew. poproś kumpla z
wydziału mechanicznego ;))

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

4. Data: 2005-03-15 07:45:09

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Arek "arkadoo" wrote:

> Nr 2 to zawór odcinający dopływ wody do baterii. Z niego tylko lekko kapie
> woda małymi powolnymi kroplami.

Jeśli kapie z łączeń nie spod kurka - owinięcie gwintu taśmą teflonową
powinno załatwić sprawę. Taśmy dawaj "od serca" trochę więcej niż Ci się
wydaje że starczy ;-)

> Zamienialem śrubkę (zasłonkę nr 1 z tą obok i dalej tylko po prawej
> stronie cieknie woda-czyli uszczelka jest dobra).

Jak wyżej - woda prawdopodobnie "pełznie" po gwincie. Przerabiałem to z
marnej jakości kurkiem do spłuczki.

> [...]
> Jeżeli hydraulik to może ktoś z Was jest w stanie polecić jakiegoś
> przyzwoitego - najlepiej ze zniżkami dla studentów;)

Spróbuj na początek teflonu. Jak nie pomoże - wymień oba elementy - koszt
jest groszowy - bodajże z 15 zł/szt.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

5. Data: 2005-03-15 09:05:51

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
w wiadomości news:d14e3d$9g6$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Przez śrubkę nr 1 cieknie (pod wysokim cisnieniem) woda jak

1 to nakrętka skrywająca filtr siatkowy. Jak rozumiem, trywialnego
mocniejszego dokręcenia zapewne próbowałeś i nic? Spróbuj po
zakręceniu wodu ("2") wykręcić ten filtr, naokoło śruby powinna być
okrągła gumowa uszczelka, zobacz w jakim jest stanie, jesli trzeba
wymień.

> Nr 2 to zawór odcinający dopływ wody do baterii. Z niego tylko lekko
> kapie
> woda małymi powolnymi kroplami.

Na pewno z niego kapie? Nie jest to woda, która ścieka niżej z tej
nakrętki filtra? Jeśli nie, to stawiałbym raczej na przeciek na
połączeniu gwintowym. Jeśli tak, to zawór wykręć, wyczyść, nawiń grubo
taśmy teflonowej i wkręć jeszce raz. Jeśli leci faktycznie z samego
zaworu - jak tu radzą, wymień cały zawór, to nie jest drogie.

J.

6. Data: 2005-03-15 14:30:54

Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Virbos unitis udało się ! :)