ciemiężyk

1. Data: 2004-11-03 08:21:54

Temat: ciemiężyk
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
uhatrałam nasionka ciemiężyka czarnego. Zamierzam wysiać wiosną. Wyczytałam
o stanowisku dla tej roślinki i informację, że to roślina dla amatorów. Czy
amatorzy mają jakieś doświadczenia? Czy toto w ogóle samo się rozsiewa, bo
stączki mi się podobają a kwiatki widziałam w Dankowicach - takie sobie ale
w dużej masie mogą nieźle wyglądać?
Pozdrowienia Gabi

2. Data: 2004-11-03 08:41:42

Temat: Re: ciemiężyk
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stączki mi się podobają a kwiatki widziałam w Dankowicach - takie sobie ale

Nasiona są z puchem jak ich nie zbierzesz to mogą się rozsiać,
ale u sąsiada .
Gałązki z niedojrzałymi nasiennikami są stosowane jako dodatek
do wiązanek kwiatów.
Mirzan

3. Data: 2004-11-03 09:27:22

Od: "Wierzchnicki Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gabi napisała:
> uhatrałam nasionka ciemiężyka czarnego....

Co Ty Gabi zrobiłaś????
Pozdrawia z Kaszub Jurek

4. Data: 2004-11-03 10:09:05

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wierzchnicki Jerzy" <j...@p...onet.pl> wrote in

> Co Ty Gabi zrobiłaś????

No.. uhatrala.. sie bieze i sie hatra, przeciez to oczywiste :-)
A co do ciemiezyka. Jest u nas w OB, ladne pnacze w sumie, mase zieleni
daje, na plot albo inny pien puszczone bedzie przyjemne dla oka.
Na zime lekko przykrywany albo i wcale, na razie nie zmarzl, siac sie
raczej nie sieje :-)
Poczekaj jeszcze na wrazenia Bartka, uprawia go w klimacie dużo gorszym od
slaskiego :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2004-11-03 13:09:52

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wierzchnicki Jerzy" <j...@p...onet.pl>
napisał

> Co Ty Gabi zrobiłaś????
> Pozdrawia z Kaszub Jurek

Zerwałam bez zgody właściciela:) z narażeniem ciała (ręki) na spore
niewygody i potencjalnym zezem od wypatrywania, by nikt nie zobaczył:)
Kiedyś nawet próbowałyśmy dojścćdo tego z Ewą Sz., jakie jest pochodzenie
takich różnych określeń, ale nasi przodkowie pochodzą z odległych miejsc a
jednak słownictwo wspólne:) Sieje się jak ciemiężyk?:)
Gabi

6. Data: 2004-11-03 16:28:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"GabiS" <s...@i...pl> wrote in message

> uhatrałam nasionka ciemiężyka czarnego.

Gratuluje :)

> Zamierzam wysiać wiosną. Wyczytałam
> o stanowisku dla tej roślinki i informację, że to roślina dla amatorów.
[...]

Dla amatorow/kolekcjonerow, bo nie jest widowiskowa, ale moim zdaniem
ciekawa.
Rosnie dobrze, czy sama sie rozsiewa - jeszcze nie wiem. Zebralem
przedwczoraj troche nasion. Mozna go rozmnazac z sadzonek zielnych. Co
ciekawe, przymrozek go nie zwarzyl, podczas, gdy inne zielne wokol scielo.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2004-11-03 16:32:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> Poczekaj jeszcze na wrazenia Bartka, uprawia go w klimacie dużo gorszym
od
> slaskiego :-)

Mam go dopiero od roku i jeszcze nie zimowal. Nie bede go raczej okrywal,
powinien sobie poradzic. W warszawskim OB sobie radzi.
Co do wrazen - lubie takie niepozorne rosliny, a co dopiero pnacza :)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2004-11-03 16:33:00

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takich różnych określeń, ale nasi przodkowie pochodzą z odległych miejsc a

Pozdrawia równo boletus

9. Data: 2004-11-04 10:42:06

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl

> [...]
> przedwczoraj troche nasion. Mozna go rozmnazac z sadzonek zielnych. Co
> ciekawe, przymrozek go nie zwarzyl, podczas, gdy inne zielne wokol scielo.

Oby tylko nasiona nie okazały się płonne.
Czy u Ciebie rośnie w pełnym słońcu czy znosi półcień?
Pozdrowienia Gabi

10. Data: 2004-11-04 17:00:52

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"GabiS" <s...@i...pl> wrote in message

> Czy u Ciebie rośnie w pełnym słońcu czy znosi półcień?

Staralem sie wybrac dla niego jedno z najwidniejszych miesc (czyt. rosnie
w polcieniu ;))
W Warszawie, jak pamietam, rosl w polcieniu ale byl dosc mizerny; u mnie
juz w pierwszym roku wyglada dorodniej niz ten w W-wie.

Pozdrawiam,
Bpjea

Symbioza roślinna?
Bonsai - brzoza